Zadel op proef met contract: vraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bijke

Zadel op proef met contract: vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 12:29

Vorige week dinsdag om 12 u is een vrouw mijn zadel op proef komen halen, heb een contractje opgesteld met een proefperiode van een week. Nu kreeg ik vanmorgen een mail dat ze er nog niet uit was.
Ik heb haar gezegd dat ze voor 12u het zadel moest terugbrengen als ze het niet wilde (een week is tenslotte een week en deze namiddag en avond heb ik andere verplichtingen), ondertussen is ze nog niet geweest.
Ik heb een mail van haar met duidelijke vermelding dat ze vorige week om 12 u ging komen.

Kan ik nu het contract laten gelden en haar verplichten het zadel te houden?

annastasia

Re: Zadel op proef met contract: vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:32

Juridisch gezien weet ik het niet.
Maar als zij heeft toegezegd dat ze het zadel terug zou brengen....
Een week vind ik overigens al erg coulant van jouw kant.
Dan moet je er ondertussen toch wel uit zijn lijkt mij.

Heb je duidelijk vermeld dat als ze het zadel niet terugbrengt binnen die week ze het moet kopen?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:37

Een zadel past of past niet, zo simpel is het en als ze het zelf niet kan beoordelen, dan moet ze er iemand bij halen die er wel verstand van heeft.
Ik neem aan dat ze wel betaald heeft?
Heb je haar telefoonnummer niet? Dat lijkt me makkelijker communiceren dan via email, je kunt evt. wel via de email afspraken schriftelijk bevestigen. Misschien kun je haar melden dat ze tot morgen 12 uur de tijd heeft om het terug te brengen en anders moet ze hem houden. Dan geef je haar nog een dag de tijd om een oplossing te bedenken. Heb je al andere geinteresseerden voor het zadel?

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:39

Ik heb ook een mailtje gehad een paar weken geleden,ik had mijn zadels die ik niet gebruik op internet staan en er reageerde een vrouw die een zadel voor iemand anders zocht of ze de drie zadels op proef mocht meenemen. Heb haar terug gemaild dat ik dat niet doe en ze anders wel naar hier mocht komen met het paard om te komen passen. Ze is tenslotte naar hier gekomen en heeft na veel wikken en wegen een zadel gekocht en meegenomen nadat ze nog 2 x had gevraagd of ze het echt niet op proef mee mocht nemen.

In deze tijd zou ik dat niet meer doen, ik vertrouw het gewoon niet meer. Ook niet met een contract.
En wat Annastasia zegt een week is al erg coulant en dat ze anders het zadel koopt van je als ze het niet terug brengt.
Weet je niet waar ze woont,want dan was ik het zadel op gaan halen als je daar tijd voor hebt.

Veel succes

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:39

Ik neem aan dat ze het volledig bedrag gewoon heeft betaald? Bij mij zou het dan heel simpel zijn, zadel voor 12u niet terug is verkocht! Als ze slechts een aanbetaling heeft gedaan dan hoop ik voor jou dat je uberhaupt je zadel of het resterende bedrag nog terug ziet...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:41

Ik zou een zadel alleen op proef meegeven na het betalen van de volledige verkoopprijs :=
Net als Krissie zou ik langs gaan, als je een contract hebt neem ik aan dat haar adres daar ook op staat?
Wanneer ze het volledige bedrag al heeft betaald gewoon een mailtje sturen; bij deze ga ik er vanuit dat het zadel bevalt en dat onze zaken hierbij zijn afgerond. Oid.

*edit; heb je in het contract ook 12 uur vandaag staan? Of alleen 'vandaag'? Dan sta je minder sterk natuurlijk en mag ze tot 23.59 het zadel terugbrengen bij wijze van spreken.

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 12:45

De volledige prijs is natuurlijk wel betaald, daar stond ik op, want anders ging het zadel niet mee.

Ik heb haar gemaild dat als ze het zadel toch niet wilde, ze het vandaag voor 12u moest terugbrengen. Dat heeft ze niet gedaan.

Langsgaan is geen mogelijkheid, heb haar adres wel, maar kan door een gebroken voet zelf niet rijden.

Andere geïnteresseerden heb ik momenteel ook nog niet, maar heb ook niet echt druk geadverteerd, om geen mensen te moeten teleurstellen moest het toch al verkocht zijn.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:46

Nou dan is het makkelijk toch? Zadel is verkocht :D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:47

Idd! Niet moeilijk over doen hoor! Je bent duidelijk geweest, jij hebt je geld zij het zadel!

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 12:48

Wilde toch even wat meningen waarvan ik hoopte dat ze de mijne grotendeels zouden bevestigen ;)

Bedankt!

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:52

Eenmaal ander maal ennnnnnn Verkocht!!
Dat zou mijn mailtje naar haar toe zijn. Had ze het maar terug moeten brengen nadat je haar dat netjes had gevraagd.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:18

als ze het volledige bedrag heeft betaald, dan is het zadel verkocht.
Je hebt haar de tijd gegeven. En zij heeft verder niets meer van zicht laten horen.
Mocht ze nu nog contact opnemen, dan je poot stijf houden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:20

Lekker laten voor wat het is, zadel is verkocht.
Jij hebt moeite genoeg gedaan, nu is zij te laat.

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 15:45

Ze heeft mij nog even laten weten dat ze het neemt, dus hier mag een slotje!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:05

even een toevoeging voor de mee lezers, als ze na die week nog terug had gekomen dan had ik het zadel alleen teruggenomen als het in dezelfde staat was als bij meenemen en na aftrek van een x bedrag voor te laat terugbrengen. Anders pech.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:20

Lijkt me dat dat in het contract staat, evt met foto's van de staat waarin hij is meegegaan :j
Tenminste, anders kan je nooit iets aantonen, dus is wel slim om dat schriftelijk en liefst ook beeldelijk vast te leggen!