Welk paard? Wat is de beste beslissing?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joliinee

Welk paard? Wat is de beste beslissing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 12:14

Haii medebokkers,

ik zit voor mezelf met een sirrieus probleem, ik heb hier thuis een hele lieve kleine fjord staan, waar ik het een en ander al bij mee gemaakt heb! Het is niet de liefste pony in omgang, is vrij ondeugend, maar ik ben ON-AF-SCHEIDELIJK van hem! nu is het zo dat ik via via een verwaarloosde 15-jarige haflinger ruin kan krijgen. ik ben zelf al een aantal keren bij hem geweest en op DA verzoek gaan rijden end. hij heeft last van verschrikkelijke staart-/maanecxeem en is tonnetje rond, omdat hij al 3 of meer jaar alleen in een weitje staat waar niks mee is gedaan. eerst dacht ik bij mezelf, die neem ik mee naar huis en de hem naar iemand anders, maar nee.. dat was niet het plan van de eigenaar, hij wil per see dat als ik hem mee neem hij ook bij mij blijft zodat hij kan komen kijken.. er zijn daar een hele hoop privé dingen waardoor de eigenaar gewoon niet bij hem kon komen, het was absluut NIET zijn bedoeling geweest de pony daar zo een paar jaar aan zijn lot over te laten. hij staat in Belgie. ik was dan ook erg dankbaar dat ik met deze pony in aanraking ben gekomen..

nu, het probleem voor mij is als volgt, ik mag van mijn ma geen 2 pony's hebben, daar heb ik de plek en het geld niet voor.. nu moet ik dus kiezen, doe ik mijn lieve fjord weg die er dag en nacht voor me is en waarbij ik zooo veel heb meegemaakt, of laat ik een verwaarloosde pony komen die mijn liefde meer dan nodig heeft?!

persoonlijke vind ik dit verschrikkelijk, ik wil er niet over na denken hoe straks mijn lieve fjord word weggevoerd naar zijn nieuwe plek.. maar ik wil er ook niet ver nadenken hoe die lieve haflinger daar steeds meer en meer vatbaarder word voor ziektes en strax dood ligt te gaan.. wat de DA tegen mij zij..

A.U.B help mij met de keuze wat ik moet doen?!

evt. bied ik mijn lieve fjord als leasepony in..
pb voor meer info!

bedankt!
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 08-09-09 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel duidelijker

houfanblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:20

hee moeilijk zeg!! kan je niet met een vriendin samen die halflinger doen of iemand anders zoeken die hem ook veel liefde geeft en alles eraan doet om hem weer sterk te maken??

hoe is moeilijk om te kiezen maar ik zou denk niet mijn eigen paard weg doen voor een ander al is het nog zo zielig...

ik vind wel dat de eigenaar gelijk heeft als het beestje ergens heen gaat moet hij daar thuis komen en niet als hij net weer gewend is en beetje aan het opknappen is weer gegesleept worden... dat trekt tie dan niet.

hoe oud is die halflinger en die fjord van je??

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:21

Ik vind dit eerlijk gezegd een vervelende situatie .. Heel fijn dat je een verwaarloosd dier wilt helpen en er valt niet over te twijfelen dat het vreselijk is dat dieren dit moeten meemaken. Mààr ik denk dat jouw eigen paard je ook wel nodig heeft, niet?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:22

ben het met de bovenste reactie eens..
ik zou niet je eigen weg doen voor een ander,
echt niet :)
en hoe oud zijn die haflingher en fjord?\
(ps je kunt altijd 112 bellen :) )

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:23

Ben je te groot voor je fjord?

Anders zou ik hem niet wegdoen om een ander paard te helpen.Als je het verschrikkelijk vind om hem te moeten missen.....
Dan zou ik proberen de haf te vergeten.Je Fjord was eerst,toch?

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:24

haflinger laten staan waar hij staat.
Er is vast nog wel iemand anders die hem wil. en als je er geen 2 kan onderhouden tja.
Ik zou kiezen voor mijn eigen paard, je hebt geen idee wat je in huis haald

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:25

Joliinee schreef:
doe ik mijn lieve fjord weg die er dag en nacht voor me is en waarbij ik zooo veel heb meegemaakt

Ik zou persoonlijk mijn beestje die ik al zo lang heb NOOIT kunnen wegdoen. Kan je samen met de eigenaar geen andere oplossing zoeken?
Sorry, maar als jij voor hem een goede thuis kan vinden en de eigenaar is er niet met akkoord vind ik persoonlijk NIET dat hij het beste voor heeft met de pony zoals jij beweerd...
Hij kan toch bij een andere goede thuis ook af en toe eens gaan kijken?
En dan nog, hij kijkt er toch nu ook 3 jaar niet naar om? :n Waarom is het dan zo belangrijk voor hem?
Zoek maar snel een goede thuis voor dat beestje, wil de eigenaar dit niet? Sorry, dan is dit jouw probleem volgens mij niet, en ik begrijp heel goed dat je de haf zielig vind hoor? maar je fjord was eerst, die heeft je aandacht ook nodig!

Sterkte met je beslissing alleszins :+:

houfanblack

Re: Wat is de beste beslissing? help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:29

@ TS wil jij je fjordje opgeven voor een verwaasloosdpaard waarvan je niet weet wat tie heeft??

succes!!

Joliinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 12:31

@ Houfanblack ik ben blij dat er zo snel reacties komen! en van die haflinger weet ik het wel, heb er verschillende DA's naar laten kijken, en ga kijke of hij gekeurd kan worden!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:32

Niet doen. Ga dan liever even serieus met je moeder praten en een passende oplossing vinden.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:34

Nou in dit geval zou ik echt niet je fjord wegdoen hoor... er komt waarschijnlijk wel iemand anders die goed voor de haflinger wil zorgen.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:35

Ken je misschien niet iemand die een even groot hart voor paarden heeft als jij en er veel tijd en liefde in wil steken ? Even rondhoren kan natuurlijk nooit kwaad .. Zo heb je toch iets voor het diertje kunnen doen!

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:36

Ik zou in ieder geval mijn eigen paard/pony er niet voor weg doen daar heb je altijd goed voor gezorgt, en nu moet je zorgen v oor een paard waar anderen niet goed op passen en je eigen paardje daar voor weg doen zo werkt het niet, vind het heel sneu voor die haflinger maar der zijn vast genoeg mensen die hem een plekje willen geven.

Joliinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 12:37

de haflinger staat in Belgie, en ik heb geprobeerd of er iemand was die hem wilde verzorgen! maar zonder succes.. jammer tis echt een lieverd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:38

_Bitje_ schreef:
ben het met de bovenste reactie eens..
ik zou niet je eigen weg doen voor een ander,
echt niet :)
en hoe oud zijn die haflingher en fjord?\
(ps je kunt altijd 112 bellen :) )

112?! Denk dat ze daar niet zo blij mee zijn hoor!!

En TS, ik zou mijn paard nooit opgeven voor een paard wat ik niet ken maar er toevallig zielig bij staat.
Niet mijn probleem denk ik dan. :o

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:09

Joliinee schreef:
de haflinger staat in Belgie, en ik heb geprobeerd of er iemand was die hem wilde verzorgen! maar zonder succes.. jammer tis echt een lieverd!!

Als ik je mag vragen: waar ergens in België? Ik ben zelf Belgische :D Misschien is het wel bij mij in de buurt :Y)

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:11

Mag ik ook vragen waar in Belgie woon aan de belgische grens en misschien dat ik je uit de brand kan helpen? Met de Fjord of evt de haflinger?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:13

mensen, jullie kennen verder de situatie niet! het is echt niet dat ze zomaar haar paard weg doet voor die andere hoor!

hij gaat echt alleen maar weg als ze er zeker van is dat hij een goede toekomst krijgt, dat weet ik wel zeker!

en ik weet niet of jullie wel eens een verzorgster hebben gezocht? meestal doe je dat binnen de kennissenkring die je thuis hebt. doe dat maar eens in belgië! en dan ook nog eentje zien te vinden die een net ingereden paard aankan, en de zorg er voor kan dragen.

ze doet haar paardje echt niet zomaar weg, en die andere haald ze echt niet zomaar naar huis.

Sterkte meid!! :+:

Joliinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 13:18

@ Shanelle:

ik heb werkelijk geen flauw idee waar het precies is..

ik ga met de eigenaar overleggen of hij iemand wilt goed *D
zou ik echt super vinden!!

Joliinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 13:19

@ marrlinde:
dankjewel voor je lieve reactie <3!

loveyouu

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:20

Natuurlijk moet je niet je oude pony wegdoen!
Er zijn zoveel verwaarloosde paarden op deze wereld... Daar kan je niet aan beginnen, hoe vervelend dat ook is.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:23

Joliinee schreef:
@ Shanelle:

ik heb werkelijk geen flauw idee waar het precies is..

ik ga met de eigenaar overleggen of hij iemand wilt goed *D
zou ik echt super vinden!!

Als het niet te ver bij mij vandaan is (maar die kans is eerlijk gezegd wel nogal groot aangezien ik midden in Antwerpen woon) wil ik best wel eens een kijkje gaan nemen hoor. Lukt het mij niet, dan ken ik misschien wel iemand daar in de buurt ofzo ? Ik beloof natuurlijk niets :o

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:26

je kan nooit alle verwaarloosde en zielige dieren opvangen, na de haflinger komt er weer een ander zielig geval en voor je het weet wordt je van alle kanten benaderd met dit soort gevallen en hoe maak je dan de keus?

Het beste wat je kan doen is een andere opvanger voor de haflinger zoeken, als de DA jouw heeft benaderd kan hij ook andere mensen benaderen en dat geldt ook voor de eigenaar van de haflinger. Die kan ook zijn verantwoording nemen en goed huisje voor hem zoeken.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:04

Ik zou er niet aan beginnen. Je mag 1 paard en dat paard heb je en wil je niet kwijt. Keuze gemaakt dus lijkt mij.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:27

het gaat toch niet om "een zielig paard, ach ik neem m" ? het gaat om de band die je met zo'n dier hebt, en in haar situatie zou hij een hele goeie oplossing zijn! alleen zit ze met haar oude pony..

ik vind dat heel veel mensen nu een beetje reageren alsof het allemaal heel makkelijk is, maar ik zou tussen 2 paarden waar ik allebei een goede band mee heb ook niet zo snel kunnen kiezen! je moet dan de voor en nadelen tegen over elkaar zetten..