Trailer huren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

els_keuning

Trailer huren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 16:04

Ik heb mijn paard, een auto welke een trailer mag en kan trekken en heel veel leuke adresjes waar ik wel eens naartoe zou willen. Nou wil ik graag zo nu en dan eens een trailer gaan huren. Hier heb ik totaal geen ervaring mee en zou graag willen weten of er hier ook dingen zijn waar je op moet letten?

Zijn er verder tips voor adressen in de omgeving van hierden/harderwijk waar mijn paard staat of in de dronten waar ik woon?

Ben benieuwd!

onley

Re: Trailer huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:09

op internet zoeken een trailer verhuur bedrijf die hebben meestal ook paardentrailers te huur ik weet niet of je een E rijbewijs hebt?
zo niet krijg je in ieder geval geen 2 paard trailer mee
wel een anderhalfpaards.

je moet huur en borg betalen je rijbewijs uiteraard laten zien
maar verder is het aan de dealer om te kijken of zijn ding in orde is en aan jou om te zorgen dat je auto 100% in orde is
je uiteraard met je beste vriend erop uit ;)

els_keuning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 16:28

Heb E rijbewijs. Zou mooi zijn als ik een tip zou krijgen van een bedrijf waar het verhuren niet zo heel erg duur is of per uur gaat ipv prijs per dag.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:49

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 09:22

els_keuning schreef:
Heb E rijbewijs. Zou mooi zijn als ik een tip zou krijgen van een bedrijf waar het verhuren niet zo heel erg duur is of per uur gaat ipv prijs per dag.

ik denk dat als je de dealer belt en je zegt dat je de trailer maar een paar uurtjes nodig hebt hij wel een andere prijs zal maken als 1 dag

els_keuning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 16:08

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:12

Let op dat er bij het trailer huren een vrij forse borg komt kijken, of een credit card nodig is om borg mee te staan :)
bedragen tussen de 200 en 500 euro zijn blijkbaar (toen ik rond keek) vrij gebruikelijk

els_keuning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 11:19

Ik heb een trailer geboekt bij Jozua in harderwijk. De borg is 150 euro. Ik heb hem op zondag nodig, omdat ze dan niet open zijn mag ik hem op zaterdagochtend ophalen en op maandagochtend weer terug brengen. Betaal dan gewoon de prijs voor een dag huren (50 euro). Valt mij alles mee dat ze zo makkelijk zijn.

Bedankt voor de tip!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 11:25

Dat valt inderdaad erg mee :) en fijn dat je hem zolang mag 'houden'

els_keuning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 14:26

Dat ik hem het hele weekend kan houden is zeker mooi. Kan ik de zaterdags even oefenen met rijden en het laden eens oefenen, geen idee hoe hij dat doen.....

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:04

poeh wel veel borg als ik dat zo lees
hier is de borg 50 euro of eventueel je rijbewijs (van mijn vriend)
ik ga hem ook volgende week vrijdag halen en breng hem maandag terug
ik betaal dan 50 euro

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:02

Kijk, dat is mooi geregeld, dat je em eerder kan ophalen/later kan terugbrengen voor hetzelfde geld.
Ik vond het ook allemaal goed geregeld daar. Wij hebben dan een trailer gekocht, maar daar moest ik mee terug omdat er een stukje kit mistte bij een raampje. Perfect geholpen, koffie/koekje er bij tijdens het wachten, etc. Fijn adres!

Borg is overal, sommige bedrijven vragen meer, andere weer minder. Om 'veel' borg te vragen voor een goede trailer is niet meer dan normaal. Het is geen klein iets wat je meekrijgt, en ondanks dat je als klant heel betrouwbaar overkomt.... een verhuurder kan niet blind op het voorkomen van een klant vertrouwen. Hoe vaak gaat het bij autoverhuur wel niet mis?! Klantgegevens blijken vals, auto komt beschadigd of helemaal niet meer terug, etc.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:06

Rijbewijs afgeven als borg is wel vreemd, je hebt hem toch nodig als je wordt aangehouden..

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:20

wij hoefde helemaal geen borg te betalen..
Wel is er een kopie gemaakt van het rijbewijs en geloof ik ook van het kentekenbewijs.
Ze konden ons zo in elk geval vinden..