pony loopt weg bij tralier en paard stoot altijd zijn hoofd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tomason

pony loopt weg bij tralier en paard stoot altijd zijn hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 19:37

Hallo,
Ik heb een pony en die loopt altijd weg bij een tralier .
ze stond vroeger altijd in een 4 paard,s tralier en liep er altijd zo in ( toen was ze nog niet van mij maar van vrienden van ons ) maar nou snap ik niet waarom ze er gewoon altijd angstig en met een grote boog om heen loopt .

we gaan binnekort verhuizen en ga ik waarschijnlijk op de menclub dus dan zal ze wel vaker op de tralier moeten wat moet ik nu doen wij zijn zelf niet in het bezit van een tralier maar ik den kans krijg probeer ik het altijd wel .

wat moet ik nu doen ?

de andere vraag was over de merrie van mijn vader .

Als femke ( paard van mijn vader ) de tralier uit komt schiet ze heel snel achteruit en stoot lijkt wel altijd express haar hoofd

hoe kun je haar rustig uit een tralier laten komen ?

HorseLoverK

Re: pony loopt weg bij tralier en paard stoot altijd zijn hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:11

ik denk omdat het komt dat de trailer er anders uitziet dan die van je vrienden en kan het zijn dat als zij erin ging er altijd al paarden in stonden?
want dan kan het zijn dat ze denkt van 'als zij erin durfen durf ik het ook'
maar ik weet het niet zeker :o

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:35

Petra Vlasblom van 2moons heeft een speciaal kapje voor op het hoofd van het paard, zodat deze zich niet kan verwonden.
Misschien is dat een optie, je lost er nog niets mee op, maar voorkomt verwondingen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:42

voor het paard dat zijn hoofd stoot: oefenen met recht achteruit lopen! Bijvoorbeeld tussen 2 hindernissen in. Gewoon veel oefenen en dan met haar hoofd naar beneden laten lopen. En dan in de trailer hetzelfde vragen: recht achteruit en dan hoofd laag houden. Veel paarden kunnen niet goed achterwaarts lopen, hebben daar geen vertrouwen in en gaan dan te hoog met hun hoofd.

en je eerste vraag: probeer de merrie eens te laden, dan weet je waar het probleem zit. Probeer veel bij de trailer te zijn, leg er bv eens eten op. Kijk, waarom ze eromheen loopt: ik heb geen idee. Maar probeer haar te laden en ik ben benieuwd of dat gaat.

Wat ik jou ten zeerste afraad: haar pas gaan laden als je weg wilt gaan, terwijl je nu al twijfelt of ze het gaat doen..

Succes!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:32

Bij de merrie die dr hoofd stoot, zoals hierboven beschreven en desnoods bij achterwaarts gaan een worteltje laag voor dr neus houden.
Je kunt ook in stapjes achterwaarts leren gaan, eerst 1 stap de trailer op dan er wer af, dan 2 stapjes en wer terug. bij het teuggaan het touw niet te strak houden, hoe strakker je het touw houdt hoe hoger ze vaak hun hoofd omhoog gooien.

De pony zal waarschijnlijk gewoon de middelvinger omhoog steken en lekker wat anders willen gaan doen. Dat is een kwestie van opvoeden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:34

longeersingel om en een bijzet eraan.......... dan stoot hij in iedergeval zijn hoofd niet meer.........

soms moet je onorthodoxe methodes aanpakken voor het velvallen van het dier........

tomason

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 18:01

ja klopt stonden altijd al 3 andere paarden in