Hulp bij trailerladen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sassie76

Hulp bij trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 15:35

Ik ben een beetje ten einde raad..mijn paard heeft enorm veel stress bij het laden en wil ook echt de trailer niet in. Ik heb al heel veel geprobeerd...Daan Simoons, Piet Nibbelink en Petra Vlasblom. De eerste is het helemaal niet gelukt, Piet wel en Petra heeft haar ook geholpen maar al aangegeven dat het laadprobleem bij mijn merrie heel diep zit.

Nu komt daarbij dat zij geblesseerd is, en loswerken dus geen goede optie is op dit moment. Als ik google, dan zie ik veel snelle oplossingen...kost ook veel, maar dat maakt me eigenlijk niet veel uit...ik wil gewoon heel graag haar over haar trailerpobleem heen helpen. Zo kan ik dan ook met haar naar de kliniek zonder dat ik me druk hoef te maken over de stress, die bij haar onvermijdelijk is.

Mijn gevoel zegt nu dat ik een lange adem moet hebben, maar dat ik in haar geval niet kan volstaan met iemand die 1 dag komt en haar helpt maar dat ik iemand moet hebben die wekelijks komt om mij en mijn paard langzaam op gang helpen.

Hebben jullie hier ervaringen mee?

cissy

Re: Hulp bij trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:26

Weillicht een week in training bij Petra, is dat niet mogelijk?
Of Balingehof, maar die zit niet echt bij jou in de buurt.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:30

mijn pony is ook altijd gestresst als hij de trailer in moet. En als hij erin staat is hij ook niet altijd ontspannen, maar tis niet anders, wat moet dat moet. Als je echt naar de kliniek moet, kan je een kleine verdoving sedasan geven.. En anders gewoon op de klep gaan zitten en wachten of je paard een stapje in de goede richting doet en dan belonen. Mijn pony laat makkelijker als ik hem vanaf de zijkant laad. Je kan ook op de ene zijkant stappen en van de andere kant weer af. Je pony vastmaken aan de trailer en daar poetsen, dus allemaal leuke dingetjes daar in de buurt, dat ze het niet gaat associeren met angst. Veel succes verder!:)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:31

Lastig probleem, ik ben wel verbaasd over de snell oplossingen op google, kan me daar niet echt wat bij voorstellen....

Kan de da niet naar jou toe komen ipv jij naar de kliniek?

Ken je niet iemand die een cursus(week) bij Petra heeft gevolgd, of jij zelf, want Petra's manier kan bijna iedereen onder de knie krijgen....maar dan moet je wel de tijd en geduld nemen en eigenlijk heb je dat nu niet omdat je snel naar de kliniek wil met je paard.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:32

roxxxiejjj, ik denk dat ze niks kan met jouw tips, het probleem is veel groter als Petra er al van zegt dat het heel diep zit. En die heeft er veRstand van!

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:39

cissy schreef:
roxxxiejjj, ik denk dat ze niks kan met jouw tips, het probleem is veel groter als Petra er al van zegt dat het heel diep zit. En die heeft er veRstand van!

Mijn pony heeft bij de vorige eigenaar ook een trailercursus gehad, naar wat mij verteld is weet ik dat, en ze hebben daar ook een nacht mee in hoek van holland gezeten doordat hij echt niet ging.. En er zijn vaak wel een aantal mogelijke trucjes die je kan toepassen bij stress, bijv een van de beste vriendjes van je paard ernaast zetten of het gat wijder maken, dergelijke dingen willen ook vaak helpen.. Ik zeg niet dat het bij die van haar helpt, maar je weet nooit van tevoren of het werkt of niet;).

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:42

Ik heb ooit Wendy Misran hele goede dingen zien doen bij een echt bang paard (zeven kleuren stront, heeeeel dun), en die was na drie trainingen goed te laden. Het is wel iets dat baas en paard samen moeten leren. Googlen op Wendy Misran levert je haar e-mail adres op; ze werkt vanuit het midden van het land, dus dat zal het probleem niet zijn.
Sterkte!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:44

dus het is petra niet gelukt??

Sterkte

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 08:59

Dank je wel voor jullie reacties!

Ik zal eens googelen op Wendy Misran.

Het is niet zo dat ik nu meteen naar de kliniek moet omdat ze stokkreupel is...maar ik zit wel in een vicieuze cirkel..een dierenarts op stal kan veel maar niet alles. Een thermeografie op stal heeft ook geen duidelijke aanwijzingen gegeven.

Het is Petra gelukt om haar één keer in de trailer te zetten en door omstandigheden was dit om te verhuizen. Zij gaf toen al aan dat het heel erg diep zit met veel woede. Dit is ook de reden waarom ik denk dat het niet zo maar in een paar uur is opgelost.

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:36

He dames, mijn paard is ook ontzettend vervelend met laden. Gister moest ik op wedstrijd en het duurde gewoon meer dan een half uur voordat hij erin ging. Eerst was hij echt bang, maar daarna liep hij gewoon te emmeren. Het gekke is dat het maar net ligt aan zn bui, de ene keer duurt het 5 minuten en de andere keer weer super lang. Ik denk dat het komt doordat hij redelijk aan de maat is, 1.77, de trailer is natuurlijk voor hem een klein hokje. De vrachtwagen of een wagentje loopt ie met 3 keer proberen op... Ik hoop dat jullie nog advies voor mij hebben want heb alles geprobeerd, lief en rustig doen, met voer lokken, longeer lijn, boos worden , paard erbij zetten etc... Ik weet het niet meer, please help want ik vind het zielig voor mn kleintje....

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:43

roxxiejj wat voor gedrag vertoond jouw paard bij het laden of poging tot. Kan je onderscheiden of het angst is, kwaadheid of bijvoorbeeld extreme eigenwijzgheid (wat ik me na de trainingen die je al hebt gedaam) bijna niet meer voor kan stellen.

Mijn enige oplossing met trailerlader is geduld, geduld, geduld. Ik heb het eerste jaar dat ik mijn paard had wel eens uit pure nood moeten beslissen om van een training twee uur naar huis te rijden, omdat ik haar niet geladen kreeg. Nu, ondetusse weet ik dat ze met de juiste methode ongeveer met een 20 minuten altijd wel op de trailer gaat. Mocht je info willen over "mijn manier" stuur maar even een PB tje

Irene_vZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:46

Ik heb zelf hele goede ervaringen met André Noordman uit Wijthem. Hij heeft echt engelengeduld en er is volgens mij nog geen één paard die hij niet de trailer in heeft gekregen. Hij werkt volgens de manier waarop Monty Roberts ook werkt. Als je wil kan ik je zijn telefoonnummer geven via de PB!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:03

Petra is bij mensen die ik ken 2x langs geweest en heeft ook "huiswerk" meegegeven om te oefenen.

Beide paarden laden inmiddels prima, maar die mensen hebben destijds een heel schema moeten volgen om het paard te laten wennen aan de trailer. Het begon met laden, toen een stukje rijden en weer thuis komen etc etc. Daar kwam overigens geen grondwerk aan te pas (alleen de eerste keer met kennismaken van het paard)

Ze kan wel vaker komen, maar daar zit natuurlijk een kostenplaatje aan, daarom kiest ze ervoor om oefeningen mee te geven om zo verder te komen, maar je zou natuurlijk af kunnen spreken om een dag te trainen, daarna een paar weken oefenen en dan dat ze dan weer komt om de puntjes op de i te zetten. Mijn ervaring is nl dat ze precies uitlegt hoe je het moet doen en je daarmee een stuk verder komt ook met het verder thuis oefenen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:17

zou petra weer laten terugkomen. de langste weg is de beste

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:29

Bij sommige paarden helpt het als je ze blindoekt.
Deze paarden willen meestal niet met hun hoofd de trailer in en zodra de bij de zijkant zijn gaan ze weer achteruit. We doen dan gewoon een shirt met lange mouwen over het hoofd en knopen de mouwen onder het hoofd vast. We zetten hem wel eerst zonder doek voor de trailer zodat hij weet wat er verwacht wordt. We hebben dit bij meerdere paarden gedaan en het werkte goed. (Je moet er wel meteen mee beginnen en niet als hij al erg gestrest is want dan lopen ze overal tegenaan).