Trailer, Het hele jaar door buiten laten staan ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

s_spikker

Trailer, Het hele jaar door buiten laten staan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 20:34

Ik vraag mijzelf af of er mensen zijn die zijn trailer of vrachtwagern het hele jaar door buiten laten staan, Op een wei of onbeschutte plaats. Geen afdak erboven op de de stenen. Maar gewoon op het zand/modder/gras.

Ik vraag mijzelf af, gaat je bodem etc dan niet rotten of roesten ?
Hoe hebben jullie je trailer staan ? En hoevaak hebben jullie hem dan in gebruik?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:35

mijn trailer stond altijd buiten.

nu altijd binnen en het verschil is duidelijkt te merken, hij blijft nu veel mooier

TeeGee

Re: Trailer, Het hele jaar door buiten laten staan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:34

PP > TAO

Joy2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:41

De mijne staat sinds een jaar buiten en hij gaat nu idd wel hard achteruit...

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:50

De mijne staat al 6 jaar buiten, de eerste jaren viel het wel mee. Af en toe schoonmaken met de hogedruk reiniger en dan zag ie er weer goed uit, maar merk wel dat ie het laatste jaar toch wel goed achteruit is gegaan. Blaasjes aan de buitenkant e.d.
Vanwege een blessure van mijn pony heb ik 'm laatste jaar nauwlijks gebruikt, maar ik liet mijn trailer voorheen iedere 2 jaar controleren door een garage. Ging ie de brug op, werden de remmen geolied, alles nagekeken en ook de bodem nagekeken voor rot of zwakke plekken. Kost me wel zo'n 150 euro, maar dan staat m'n paardje wel veilig.

Waar ik trouwens wel aan heb zitten denken, is om zo'n caravan beschermhoes te kopen... Zou dat misschien helpen? Of is dat juist slecht ivm condensatie?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:24

mijn trailer staat ook buiten het hele jaar.
hij krijgt van die zwarte vuilstrepen ,maar verder blijft hij wel mooi
helaas heb ik dat mijn dakraam weer lekt, het silecoon verdroogt :(

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:29

Onze trailer heeft eerst 1,5 jaar binnen gestaan, dan blijft hij natuurlijk wel heel netjes en nog schoon ook!

Nu staat hij zo'n 4 jaar buiten (op stenen) en hij is nog nooit echt schoongemaakt (de buitenkant dan). De binnenkant maken we eens per jaar echt goed schoon en verder halen we altijd meteen de mest eruit als we de trailer gebruikt hebben. We hebben een trailer met aluminium bodem, dat vergt geen onderhoud en is dus erg gemakkelijk!
Waar we wel last van kregen is het roetsen van sommige plekken aan de voorkant (het stuk waar je de trailer moet ''aanhaken''), we hebben hier nu constant een hoes omheen en de problemen zijn over.

Zelf laten we de trailer wel eens per jaar nakijken en eventueel onderhouden als er iets stuk is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:40

Grootste 'gevaar' is het uitdrogen van de banden als die continu in de volle zon (kunnen) staan. Banden moet je sowieso eigenlijk iedere 6-7 jaar vervangen, of ze versleten zijn of niet, en zeker als ze in weer, wind en zon buiten staan.
Bodem rot meestal van binnen uit, dat is niet zo'n risico met buiten laten staan. Een polyester/gegalvaniseerde trailer kan wel wat hebben. Wordt alleen wat dof.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:36

Ik zou liever ook mijn trailer onder een overkapping willen staan, maar dat is helaas niet altijd mogelijk. Sowieso zou ik hem ook op een stenen ondergrond plaatsen, en niet op de wei oid. Zolang je je trailer goed onderhoud is er verder niks aan de hand. Dus banden controleren, bodem, kap, roestplekken behandelen etc.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:16

Je trailer onder een overkapping of binnen zetten is zeer zeldzaam in nederland. Ze gaan inderdaad hard achteruit, maar dat geldt ook voor het stil staan.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:18

Hm als ik dit lees laat ik hem toch maar mooi binnen staan. Voordeel is wel dat ie thuis in het magazijn kan staan, vond eht eigenlijk lastig, maar als ze echt zoveel achteruitgaan van altijd buiten staan... Blijft ie toch mooi binnen :D Ding wordt overigens wel zowat elke week gebruikt, af en toe ook nog wel 2 of 3 keer per week.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:12

Santigo_ schreef:
Hm als ik dit lees laat ik hem toch maar mooi binnen staan. Voordeel is wel dat ie thuis in het magazijn kan staan, vond eht eigenlijk lastig, maar als ze echt zoveel achteruitgaan van altijd buiten staan... Blijft ie toch mooi binnen :D Ding wordt overigens wel zowat elke week gebruikt, af en toe ook nog wel 2 of 3 keer per week.

Als je die keuze heb en je kan hem binnen houden, dan zou ik dat zeker aanraden :j

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:34

Onze trailer staat ook het hele jaar buiten. Wij zorgen er wel altijd voor dat voordat we de herst ingaan hij goed in de was wordt gezet en ik moet zeggen dat hij er nog erg goed uit ziet. Maar als je de gelegenheid hebt om hem binnen te zetten zou ik dat zeker doen!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:12

Anieke, wat voor was gebruiken jullie en waar kan je dat halen?

Denk dat die van mij dat ook wel eens lekker zal vinden :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:16

Onze vorige trailer een witte heeft bij ons altijd binnen gestaan, hij zag er nog als nieuw uit. Toen we m in gingen ruilen dachten ze dat hij een jaar of 5 oud was.
Je krijgt idd van die vieze strepen op de trailer (zwarte van het rubber of van die roest strepen).
Wat wel wil helpen is de trailer wassen met een wax shampoo en toch elk jaar helemaal in de wax zetten.
Het zal wat schelen maar voorkomen doe je het niet.

ps van nat binnen zetten kan je bodem ook slecht worden op den duur.
Het beste is dat de bodem goed droog is voordat je m langere tijd binnen zet.
Bij onze vorige loods zat boven in een doortocht luik wat open stond en zo was er altijd circulatie.
Onze nieuwe loods heeft dat niet en ik merk wel dat de trailer langer vochtig blijft.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:24

Als je de trailer binnen kan zetten is dat natuurlijk het beste. Eerst had ik een witte en die werd steeds vies/ groen ed, doordat hij regelmatig gewassen werd kregen we hem wel steeds schoon maar dat werd in de loop der jaren ook minder. Nu heb ik een donkerblauwe, daar zie je minder vuil op.

Er werd hierboven al een opmerking gemaakt over de banden, deze mogen op een trailer of caravan niet ouder zijn dan 7 jaar. Er staat een code op de band zodat een controleur kan zien hoe oud de band is. Let daar ook op als je een trailer koopt zodat ze je geen oude banden aansmeren. (Hebben ze bij mijn oude trailer wel gedaan, bij aankoop van de nieuwe trailer hebben we daarop gelet en meneer de handelaar keek als een boer met kiespijn en zei: natuurlijk doe ik er nieuwe banden op!) :D

linscho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:48

Die van mij staat ook het hele jaar buiten, afgezine van dat hij af en toe wat groen wordt gaat dat prima :D

AlterEvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:27

opzich vergt zoiets niet veel onderhoud, maar zoals met alles is hij niet zelfreinigend ;)
Dus zal hij schoongemaakt moeten worden. Nu zal het dak wat lastig zijn, maar met een trap kom je een heel eind.
Daarnaast is een heleboel van plastic, waar meestal op lange duur mos op gaat groeien als je er niks aan doet.

in principe moet hij er tegen kunnen om buiten te kunnen staan.
Heb je geen afdakje en vind je het geen fijn idee, dan koop je een afdekzeil/bouwzeil bij de gamma en trek je die er overheen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:33

Hij staat gewoon het hele jaar buiten, bij ons in de tuin. Gewoon wat vaker poetsen en af en toe wat (extra) onderhoud dan kan dit prima. Ik ken zelf weinig mensen die de trailer binnen hebben staan, tenzij ze een belachelijk grote schuur hebben.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:16

AlterEvo schreef:
opzich vergt zoiets niet veel onderhoud, maar zoals met alles is hij niet zelfreinigend ;)
Dus zal hij schoongemaakt moeten worden. Nu zal het dak wat lastig zijn, maar met een trap kom je een heel eind.
Daarnaast is een heleboel van plastic, waar meestal op lange duur mos op gaat groeien als je er niks aan doet.

in principe moet hij er tegen kunnen om buiten te kunnen staan.
Heb je geen afdakje en vind je het geen fijn idee, dan koop je een afdekzeil/bouwzeil bij de gamma en trek je die er overheen.

Dat is niet aan te raden bij een houten trailer, dan kan deze niet droogwaaien door de wind en zal die eerder gaan rotten. Heb dit gezien bij een vriendin. Zij had een houten weijer en deed er dus ook een afdekzeil over heen. Trailer was met 2 jaar helemaal verrot.