Ik heb weleens gehoord dat mensen zelf met pen iets bijschrijven in het paspoort. Bijvoorbeeld dat het paard niet geslacht of doorverkocht mag worden. Nou vraag ik me eigenlijk af of dat wettelijk gezien wel mag?!
Stel je hebt een paard gekocht waarbij zoiets in het papsoort staat; mag je dat paard dan doorverkopen/laten slachten?
mag je het dan wel laten bijschrijven door het stamboek?
nickyu
Geplaatst: 28-08-09 09:54
en mocht in het paspoort op legale manier staan dat paard niet geslacht mag worden betekend dat mag niet geslacht worden voor humane consumptie .. je kan paard dan nog wel laten slachten
opisop_shop
Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-09 09:55
maar zelf bijschrijven is dus niet legaal maar via het stamboek kun je wel iets laten bijschrijven? Als je nou een paard hebt waarbij iets bijgeschreven staat, kun je dan gewoon een nieuw paspoort aanvragen?
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 28-08-09 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt
zwieke
Geplaatst: 28-08-09 09:55
opisop_shop schreef:
mag je het dan wel laten bijschrijven door het stamboek?
Dan wel Zo ken ik iemand die haar adres er gewoon wou inschrijven, maar ze werd brusk tegen gehouden.
zou er dan iets zijn met paarden waarbij iets bijgeschreven is over verkoop (bv mankement, bij de slacht wegkomen ofzo), of kunnen mensen gewoon geen afstand doen van hun paard en willen ze niet dat het doorverkocht wordt?
nickyu
Geplaatst: 28-08-09 10:16
begrijp dat je een paard hebt waarbij het in het paspoort staat dan zou ik even die mensen opzoeken/bellen
grote kans dat het er in geschreven is omdat paard in bruikleen ergens naar toe is gegaan en vorige eigenaren eigenaar bleven en vervolgens de lokatie opaard wel gewoon verkocht heeft
mensen schrijven het dan in het paspoort dat moet immers bij paard blijven en maakt paspoort ongeledig
zo hopen ze dat de stalling idd woord houd en paard niet stiekum verkoopt of slacht
helaas als andere (kopers) zich er niks van aantrekken werkt het dus niet
je mag in je eigen paspoort ook niks bijschrijven zelf, vergelijk het daar maar mee. Alleen bevoegde DA en paspoortinstantie mogen veranderingen in paspoort maken.
Zafinne
Geplaatst: 02-09-09 11:51
zwieke schreef:
Je mag zelf niets bijschrijven in je paspoort Dan is die inderdaad ongeldig en moet je een nieuw aanvragen...