Trailer verven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bamsy

Trailer verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 18:36

Als hij hier niet thuishoort hoor ik het graag.

Ik heb vandaag een trailer gekocht met een lekker lelijk kleurtje en lelijk geverfd (druppels enz) dus ga ik lekker aan de slag en laat ik mijn creatieviteit zn vrije loop!

Nou heb ik een vraagje, ik wil een basiskleur met daarop een werkje. ik wil alles met een roller doen omdat je dan naar mijn inziens het mooiste resultaat krijgt. nou wil ik dat werkje dus uitzetten met tape (daaromheen kranten vastplakken en dan het motief met de roller verven) maar mijn ervaring met schilderstape (dat papierenspul) is dat verf weleens onder de tape wil lopen.

Weet iemand waarmee ze dat bijvoorbeeld op autos doen met vlammen (je zit het bij occ op discovery ook wel eens als ze de tank schilderen enz.)

Ik hoor het graag als mensen tips en ideetjes hebben!!

groetjes

8nnemiek

Re: Trailer verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 18:48

Als ik dingen met tape doe afplakken dan schilder ik de randjes altijd met een kwast, niet te veel verf, en dan vanaf de tape naar het midden strijken. Dan kan er geen verf onder de tape in lopen :D

Maar de laatste keer heb ik het patroontje gewoon met plakfolie erop geplakt, dat geeft een supermooi en strak resultaat :j

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 19:49

ja zat inderdaad al te denken om dan de randen van het patroon met een kwat met niet al teveel verf te doen en daarna met de roller zacht eroverheen, zag ook bij de bouwmarkt een spuitbus voor hout dus misschien voor het patroon ook een mooi idee. Wat bedoel je precies met plakfolie??

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:57

Plakfolie is zeg maar een HEEEL grote sticker, bijvoorbeeld een vel van 60x80 cm.. Je hebt ze in glanzend of mat, en effen, goud, zilver, chroom, maar ook met een patroontje.. Je kan ze onder andere bij de grotere hobbywinkels krijgen.
Uit dat stickervel kun je dan een figuur snijden, en die plak je op de trailer :D

Ik heb zelf een snijmachine voor de plakfolie, ik kan zo'n figuur op de computer tekenen, en die machine snijdt het automatisch uit :D

In ieder geval, dat ziet er heel mooi uit, en blijft ook superlang mooi.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 21:53

dat is wel een idee haha maak je ze ook voor andere mensen toevallig??

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:03

Ja, ik maak ook wel stickers voor anderen :j Wel alleen tot een breedte van zo'n 60 cm, dat is de breedte van de snijmachine. De folie die ik gebruik is wel wat duurder dan die uit de hobbywinkel. En je moet de tekening zelf tekenen in een programma als Inkscape, zodat ik hem in de machine kan inlezen.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 22:09

oke en wat reken je daarvoor als ik vragen mag?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:37

Ligt aan de maat, en of ik de folie helemaal moet schoonmaken (alle reststukken eruit halen en applicatiefolie er overheen plakken, zodat je de sticker alleen nog hoeft los te trekken en direct kan opplakken) of dat ik de plakfolie direct vanuit de snijmachine doe opsturen.

Helemaal klaar om te plakken vraag ik normaal 1 tot 1,5 cent per cm²
Dus een sticker van 30 x 60 cm kost ongeveer 25 euro.
Als ik alleen de folie hoef te snijden is het een heel stuk goedkoper :) Dan zou zo'n sticker maar ongeveer 10 euro kosten. (Excl verzendkosten)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:35

TV >> TAO

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:46

tip, voordat je aan de slag gaat wel heel degelijk je trailer schuren, in de grondverf/primer (al naar gelang wat de onderlaag is) en dan pas aflakken. Anders komt je mooie sticker met verf en al er weer af.
Vooral de randen langs de afdekstrips etc goed aanpakken met schuren anders krijg je hele lelijke bladderdende randjes.

succes met opknappen! :)

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 18:29

ja de ondergrond is beronplex dus erg lastig te verven maar ik geloof wel dat het goed gaat komen zal in de loop van de tijd eens wat vorderingfotos plaatsen!

Als iemand trouwens 2 de hands rubber matten heeft of iemand kent die ze heeft, let me know!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:08

betonplex moet je in de primer zetten voordat je gaat aflakken. http://www.bosrubber.nl heeft diverse soorten rubber