Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jeanine84 schreef:Ik heb mijn veulen verkocht onder een koopovkmst, veulen is (uiteraard) niet gekeurd maar er staat zwart op wit dat ik geen garantie geef
sammy1 schreef:juist je ebnt verplicht te laten keuren,
als je dat niet doet dan heb je helemaal niks,
ik heb hetzelfde meegemaakt,en had ook niet laten keuren,
FloortjeM schreef:sammy1 schreef:juist je ebnt verplicht te laten keuren,
als je dat niet doet dan heb je helemaal niks,
ik heb hetzelfde meegemaakt,en had ook niet laten keuren,
En waar haal je die waarheid vandaan? Dat is echt nonsens. Als je als koper keihard kan maken dat het gebrek er op het moment van leveren zat, mag het paard terug. Zo simpel is het. Maar je dierenarts kan dat wel zo heel stoer vertellen, zie het hem maar eens zwart op wit verklaren, da's echt een heel ander verhaal.
Lees het verhaal van beantsje maar even door, dat klopt juridisch.
Jeanine84 schreef:Ik citeer;
Gebreken die de koper zelf kan zien, hoeft de verkoper niet te melden. De koper moet dus bij de aankoop goed zijn ogen open houden. In het geval van een conflict over een gebrek kijkt de rechter of u voldoende aan uw onderzoeksplicht heeft voldaan. Kortom de koper heeft onderzoeksplicht.
beantsje schreef:Jeanine84 schreef:Ik heb mijn veulen verkocht onder een koopovkmst, veulen is (uiteraard) niet gekeurd maar er staat zwart op wit dat ik geen garantie geef
De wet gaat boven een overeenkomst. Je kan met zo'n bepaling niet de wettelijke rechten van een koper ontnemen. Had het veulen een verborgen gebrek vertoond kort na aankoop, dan had koper de koop nietig kunnen verklaren, ondanks jouw contract van 'geen garantie'.
Jeanine84 schreef:De koopovkmst heeft volgens jou geen meerwaarde boven de wet..dan denken we die gewoon weg..ik ontken dat ik haar het veulen heb verkocht..dan is het haar woord tegen het mijne..kan ze me helemaal niks maken..