Andere hoefsmid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Andere hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 17:43

Ik weet niet goed of het hier goed staat anders zou ik graag zien dat het verplaatst wordt.

Nu heb ik dus een smid als ik bel duurt het dus echt ik weet niet hoelang voordat hij komt, eerder bellen heb ik ook al geprobeert, maar soms duurde dat dus nog langer omdat ik dan zo snel belde |o Nu ben ik echt niet moeilijk hoor, maar de beste man is helaas de einige smid die annie kan beslaan zonder kreupel te worden :n ze moet gewoon op ijzers staan omdat ze anders standaard kreupel loopt, vanalles geprobeert wederom maar niks anders schijnt te helpen behalve ijzers.

Om een lang verhaal kort te maken, moet ik nu maar gewoon deze smid aan houden en mezelf opvreten van binnen omdat het zolang duurt, of toch weer een lange zoektocht beginnen naar een andere smid? ik ben best bereid goed te betalen hoor bentaal nu toch ook al 105 euro voor rondom beslaan :Y)
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 26-08-09 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel duidelijker

xannetju

Re: Hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:57

lastig ;)
je kan altijd zoeken naar een andere smid toch? en ondertussen deze aanhouden omdat je paardje toch naar de hoefsmid moet..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:21

Geen omgang en paarden gedrag vraag maar het is ook geen vraag over hoef verzorging maar een "wat zouden jullie doen in mijn plaats" vraag.
Ik verplaats dit topic van OPG naar TAO (Overigen)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:51

Je zou meteen een nieuwe afspraak kunnen maken als je paardje gedaan is over 6/7/8 weken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 01:27

105 euro??? :oo

Maar goed. Hoezo is de smid die je nu hebt de enige die je paard kan beslaan? Nagelen anderen haar kreupel ofzo? Het is nou eenmaal zo dat een goede smid niet voor niets niet meteen tijd heeft (mijne toevallig wel... "oh, maar als je na vijf uur kunt kan ik dan aan het eind wel even langskomen, ik ben toch bij je in de buurt dan." _/-\o_ ) Dus dat zou ik als ik jou was meenemen in mijn afweging. Daarnaast zou ik bij andere paardenbezitters in de buurt eens rondvragen wie hun paarden beslaat, en hoe dat gaat wanneer zij dan een afspraak maken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:27

Volgens mij leren de smeden dit al op de hoefsmeden-opleiding :D Ik weet niet beter als dat ze altijd afspraken verplaatsen of niet kunnen komen.

Een goede hoefsmid is echt ontzettend belangrijk. Maar natuurlijk moet het ook een zijn die wel tijd voor je heeft. Misschien moet je gewoon eens op zoek gaan naar andere smeden.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 11:56

ja ik denk dat ik dat ga doen ja :) het is gewoon lastig! heb tot nu toe al 4 smeden gehad en hij is de einige die haar goed beslaat zonder dat ze kreupel wordt!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:18

Dennis schreef:
Je zou meteen een nieuwe afspraak kunnen maken als je paardje gedaan is over 6/7/8 weken.

hierin ga ik mee, gewoon gelijk agenda's trekken. Of een andere smid zoeken.
ik ben verwend met mijn smid, komt altijd als ik bel binnen afzienbare tijd en belt als hij later komt of niet komt. komt meestal gelijk als er een ijzer afligt. ben dan ook al 13 jaar klant bij hem en de service werkt 2 kanten op, ik betaal gelijk en ik bel op tijd dus niet als de boel er al half onder bengelt.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 18:26

ik bel ook gewoon op tijd :) rond de 5 weken, meestal komt die dan in de 6de week of pas in de 8ste het ligt er encht ontzettend aan en ik baal der wel van een beetje

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:30

wat is er dan op tegen om gelijk een afspraak te maken voor de volgende keer op het moment dat hij komt? je weet toch ongeveer wel hoe lang je met je ijzers doet?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 18:31

ja weet ik maar dat is dan niet mogelijk, vraag me neit waarom hij had gewoon geen duidelijke uitleg :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:14

Wat noem jij lang? Onze smid moet je ook best twee-drie weken op voorhand bellen. Hij is de enige (goede :D ) hoefsmid in een omgeving met heel veel paarden en hij reist dan ook nog een beetje het land door. Dus bij hem moet je altijd je afspraak een paar weken op voorhand regelen tenzij het een dringend geval is.

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:22

ja inderdaad wat noem jij lang.. Die van mij moet je ook ruim van te voren bellen voor een afspraak omdat hij anders gewoon vol zit. Vooral nu in de zomer ivm alle keuringen en dergelijke moet ik zorgen dat ik toch wel dik 4 week van te voren de afspraken maak.

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:06

Ik zou gewoon als je de smid er weer is meteen een afspraak voor de volgende keer maken en aangeven dat je het vervelend vindt dat het zo lang duurt voordat hij komt. Als dit verder de enige smid is die jouw paard goed beslaat kan je er maar beter bij blijven, lijkt mij. Aan een kreupel paard heb je helemaal niets... Gewoon even uitspreken en afspreken dus.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:55

Nou, als wij onze hoefsmid bellen kan hij altijd dezelfde week nog (vaak na 1 of 2 dagen al!) tenzij hij op vakantie is (maar dan heeft hij een vervanger). Ik ben hier erg blij mee want dat schijnt een zeldzaamheid te zijn als ik zo om mij heen hoor hoe dit bij anderen gaat. Verder is hij altijd keurig op tijd, neemt ook ruim de tijd voor je paard en werkt supernetjes.

Enige optie voor jouw probleem is denk ik als hij er is idd alvast de volgende afspraak maken.

BigOne

Re: Andere hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:58

5 of 6 weken is normaal met ijzers hoor, hoe snel groeien de hoeven van je pony wel niet dat er na 5 weken alweer nieuwe ijzers onder moeten en heb je wel eens onderzocht waarom ze zo kreupelt zonder ijzers,meestal kan je smid toch wel het beste inschatten hoevaak hij de ijzers moet vervangen, de onze in iedere geval wel.

Tequilaatje

Re: Andere hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:03

De smid komt bij mij elke 10 weken ongeveer en dat gaat prima opzich. Maar ik maak inderdaad gewoon meteen een nieuwe afspraak als hij haar beslaat, anders heb ik grote kans dat hij geen tijd heeft. Als ze een ijzer kwijt is kan het altijd nog wel tussendoor maar rondom beslaan kost toch aardig wat tijd.