Wat is jullie ervaring met de nissan terrano II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Wat is jullie ervaring met de nissan terrano II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 00:00

Wij zijn op zoek naar een andere auto. We willen een auto die minimaal 1800 kg kan trekken, oftewel mijn trailer met mijn 2 paarden erin.
We zijn ons een beetje aan het orienteren, en vinden de nissan terrano wel een mooie auto en hij kan ook nog eens 2800 kg trekken. Een diesel is het handigst ivm veel km rijden per jaar.
Nou zijn we vandaag even langs de nissan dealer gereden en die zei dat de terrano nogal oncomfortabel reed, dan dat we dan beter voor de x-trail konden gaan. Die zijn echter wel weer duurder. Een auto op grijs kenteken lijkt ons ook wel handig omdat die toch iets goedkoper zijn in wegenbelasting.
Nou vroeg ik me af wat zijn jullie ervaringen met beide auto's kwa comfort, maar ook kwa kosten die je eran hebt, zijn ze een beetje degelijk. Ik had hiervoor een landrover freelander, maar die had altijd wat en daar ben ik dus financieel helemaal op leeg gelopen en toen ik hem uiteindelijk verkocht omdat de reparatie zo duur was dat ik het niet meer zag zitten kreeg ik er ook nog eens bijna niets meer voor terug.

stefanvi

Re: Wat is jullie ervaring met de nissan terrano II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 01:49

De X-trail is een typische suv en is niet geschikt voor een 2-paards trailer.
De X-trail mag weliswaar 2000 kg trekken, maar mag maar 75 kg kogeldruk hebben terwijl je voor een 2-paards minimaal 100 kg nodig hebt.

De Terrano is wel geschikt, en hoewel ik er zelf geen ervaring mee heb hoor ik van meerdere mensen hier op het forum die er wel een hebben eigenlijk alleen positieve verhalen.
De Terrano mag zelfs 120 kg hebben, dus dat is ruim voldoende en geeft ook al een beetje het stukje betere kwaliteit aan.

Waarom pak je niet de 3.0 versie van de Terrano? Dan mag je tenminste 3000 kg trekken.
De 3.0 versie van de Terrano is overigens dezelfde motor als in de Patrol ligt. Weet niet of dit bij de 2.8 ook zo is.

Die Freelander die je had, heb je daar ook die 2-paards achter gehad?
Dan heb je erg veel geluk gehad. Want zo'n Freelander lijkt ook meer dan deze is.
Ook hier weer een probleem met je kogeldruk, mag maar 75 kg hebben en rijd je dus feitenlijk overbeladen en onverzekerd rond.
Dat zijn precies de dingen waarop ze je pakken bij een ongeluk.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:32

Wij trekken onze twee paards met een Nissan Terrano III 3.0 DI. uit '05.
Deze mag 3 ton aan het haakje, en mag ruim voldoende kogeldruk hebben.
4wd, hoge en lage gearing. Betrouwbare Nissan techniek.
Beul van een motor. Auto is niet stuk te krijgen.
Verbruik is gemiddeld 1 op 10, dit vind je niet veel zuiniger met dit formaat auto's.

Wij hebben een 7 persoons uitvoering. Het extra bankje (dan nog 5 pers.) is weg te laten en geeft dan een zee van ruimte!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-V7B84YWF.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RHIOMXTF.jpg

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:45

stefanvi schreef:
De X-trail is een typische suv en is niet geschikt voor een 2-paards trailer.
De X-trail mag weliswaar 2000 kg trekken, maar mag maar 75 kg kogeldruk hebben terwijl je voor een 2-paards minimaal 100 kg nodig hebt.

Dit verschilt blijkbaar per type (trekhaak?), aangezien mijn x-trail een kogeldruk van 100 kg. mag hebben.

Voor mij was de x-trail een ideale uitkomst: laag eigen gewicht (1390 kg, dus scheelt aanzienlijk in maandlast > belasting) en relatief veel mogen trekken (2000 kg; dus ruim voor 1,5 paards en voor mij acceptabel voor af en toe een ritje met 2-paards).

Maar verder ben ik het uiteraard met je eens dat je beter een grote marge kunt hebben.

edit: de hierboven genoemde Terrano is 4 of misschien zelfs 5 belasting-klasses duurder... Alhoewel het aanzienlijk scheelt als je grijs kenteken rijdt. Maar dat voordeel geldt dan natuurlijk ook weer de x-trail.

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:34

Ik heb een (grijskenteken) terrano de 3 liter diesel uitvoering. Super auto! Hij mag 3000 trekken en de kogeldruk weet ik niet uit mijn hoofd. We gaan er ook altijd mee op wintersport en in de sneeuw en bergen is het ook een hele fijne auto.
Snap wel dat de garage je een xtrail wil verkopen want de terrano's worden niet meer gemaakt en bij de xtrail kan hij waarschijnlijk een nieuwe aan je slijten. Heb wel wat mankementjes gehad maar geen buitensporige reparaties.
Staat nu heel toevallig in de garagae en wisten ze tot gister niet wat er aan de hand is.
Maar ben supertevreden met de auto ;)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 21:48

We hebben vandaag ene proefrit gemaakt in een terrano II. Reed wel lekker, maakt alleen wel een hoop herrie, net alsof je in een vrachtwagen zit.
Dan neig ik toch meer naar een x=trail, mits ie wel een kogeldruk van 100 kg heeft.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:58

Tinka schreef:
We hebben vandaag ene proefrit gemaakt in een terrano II. Reed wel lekker, maakt alleen wel een hoop herrie, net alsof je in een vrachtwagen zit.
Dan neig ik toch meer naar een x=trail, mits ie wel een kogeldruk van 100 kg heeft.

Wen daar maar alvast aan. Ik ben nog geen enkele Dieselende 4x4 tegengekomen die niet reed als een vrachtwagen. Om heel eerlijk te zijn, de enige 4x4's die ik ooit gereden heb die stilletjes hun werk deden, waren mijn Disco V8 en de Cherokee van een goede kennis (6-pitter op LPG).

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 22:26

Dat geluid vond ik niet eens zo erg hoor, ben ik gewend met mijn freelander. Ik denk alleen dat het verbruik van de terrano een stuk hoger ligt dan de x-trail.
En aangezien ik of mijn man er dagelijks mee naar ons werk moeten rijden, dat is minstens 120 km per dag, scheelt dat aanzienlijk in de kosten. Verder moeten we hoogstens 1 keer per maand een trailer trekken, en dan meestal maar met 1 paard erin.

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:49

Tinka schreef:
Dat geluid vond ik niet eens zo erg hoor, ben ik gewend met mijn freelander. Ik denk alleen dat het verbruik van de terrano een stuk hoger ligt dan de x-trail.
En aangezien ik of mijn man er dagelijks mee naar ons werk moeten rijden, dat is minstens 120 km per dag, scheelt dat aanzienlijk in de kosten. Verder moeten we hoogstens 1 keer per maand een trailer trekken, en dan meestal maar met 1 paard erin.

Een auto die een behoorlijke trailer kan trekken en daarnaast geschikt is als reisauto (lees zuinig) is er niet, dat is gewoon heel simpel.

Verschil ligt overigens niet zo heel erg ver uit elkaar:
Terrano
verbruik gemiddeld: 9,9 l/100km (1 op 10,1)

X-trail
verbruik gemiddeld 9,4 l/100 km (1 op 10,6)

Als het je puur om de brandstofkosten gaat, het verschil is niet zo groot, dan zou ik toch meer kijken naar functionaliteit.
Neem de Terrano, daar ga je veel meer plezier van hebben dan de X-trail.