Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bonique schreef:Leuke auto's die RAV4! En ja zeker mag je een trailer er mee trekken. De meeste 1,5 paards trailers zijn tot 1200 of 1300 kilo gekeurd dus die mag je met deze auto zeker trekken.
Je kan er alleen geen 2-paards trailer met 2 paarden achterhangen.
ikke schreef:Bonique schreef:Leuke auto's die RAV4! En ja zeker mag je een trailer er mee trekken. De meeste 1,5 paards trailers zijn tot 1200 of 1300 kilo gekeurd dus die mag je met deze auto zeker trekken.
Je kan er alleen geen 2-paards trailer met 2 paarden achterhangen.
De meeste goede trailers staan voor 1600kg op paier en worden alleen op speciaal verzoek met minder geleverd.
Leuk autootje voor asfaltridders, maar voor een trailer is het toch allemaal wat licht. Ik ben niet onder de indruk van het prestatielijstje en één van de belangrijkste zaken, de kogeldruk, ontbreekt zelfs.......
Dat ie voldoende power en koppel heeft, zoals stefanvi beweert, deel ik niet. Het is redelijk aan de onderkant van het eisenlijstje en bovendien is de power beschikbaar bij toerentallen die totaal niet interessant zijn bij het trekken van trailers.
Silly1972 schreef:de meeste 1,5 paards trailers ziijn 1300 kg, , dan zijn ze zeker Niet teruggekeurd, de 2 paards zijn 1600 of meer. Kogeldruk staat er zelden bij vermeld. En verder is het een prima autootje hoor!
jufmim schreef:fijn dat jullie je reactie hebben geplaatst!
Ik twijfel alleen nog wel hoor, ben stiekem best een beetje verliefd op het autootje, maar er zitten toch wel wat minpuntjes aan, oa de leeftijd en de vraag of hij het allemaal wel gaat trekken....over het benzine slurpen nog maar te zwijgen!
frankiej schreef:over die kogeldruk maak ik me nooit zorgen. je voelt na 1 ritje al wel hoe de combinatie op de weg ligt.
de funcruiser (voorganger van de rav4) is op zich wel sterk genoeg. bedenk je echter wel dat de brandstof er doorheen suist.
jufmim schreef:fijn dat jullie je reactie hebben geplaatst!
Ik twijfel alleen nog wel hoor, ben stiekem best een beetje verliefd op het autootje, maar er zitten toch wel wat minpuntjes aan, oa de leeftijd en de vraag of hij het allemaal wel gaat trekken....over het benzine slurpen nog maar te zwijgen!
veel plezier met je nieuwe auto! noortje schreef:wij hebben een rav 4 uit 2007. Super fijne auto en trekt met gemak een beladen trailer. stabiele auto op de weg.
dit jaar naar italie gereden met een grote caravan erachter. heeft 1 op 9 gereden.
staat overigens te koop
frankiej schreef:ikke: overbelading zal in dit topic niet aan de orde zijn. ts wil 1 paard laden. verder ga ik geen discussie aan, komt toch geen eind aan.
ikke schreef:Doe mij even de toegestane kogeldruk van een RAV4 uit 1996, dan hebben we dat feit er gewoon liggen. Kan TS haar conclussies trekken.
Wel de voorloper van de RAV, de Funcruiser. Is niet helemaal dezelfde auto hoor, hij wordt nu vaak RAV genoemd omdat die lekker populair is en de RAV in de plaats is gekomen van de Funcruiser. Dit even voor de TS 
), zou ik deze niet aanraden. Je hebt betere opties