Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Jzt_Steff schreef:Ik zou me schuldig voelen als ik terug zou moeten in de prijs.. Ik zou 100 euro blijven betalen je hebt natuurlijk ook met inflatie te maken.
Maargoed, in jou geval zou ik 75/80 euro ook redelijk vinden

Tessebes schreef:Jzt_Steff schreef:Ik zou me schuldig voelen als ik terug zou moeten in de prijs..
Hier ben ik het eigenlijk mee eens. Ik weet niet in welke regio je woont en waarom je eigen hooi wilt gaan voeren?
ThaGirl schreef:Hoeveel hooi zou je voeren? ruim een baal per week? Hier kost een baal hooi 4 euro, dus kost je zo'n 5x4 euro= 20 euro per maand.
Maar prijzen van stalling gaat per jaar ook wel omhoog, dus ik zou 100 euro prima prijs vinden.
Overigens zegt iemand dat je die klusjes daarnaast ook nog moet doen, maar wat gebeurt er als je ze eens niet doet? waarschijnlijk niks. dus ik vind niet dat je dat in de prijs kan mee laten wegen.

joyce B schreef:hmm, wij voerden per paard in de winter al minimaal een halve baal per dag, afhankelijk van de baal ok wel 2/3 baal...
Denk dat je met 1 baal per week meer het bijvoeren in de zomer benaderd... Kleine pony wel minder, maar het gaat hier om een paard.
Wij voerden met 4 paarden 7 tot 10 dagen van 1 voordroogbaal in de wintermaanden. Dus per paard maximaal 1 ronde grote baal per maand. Kosten afhankelijk van leverancier en periode dat het gekocht is 25 tot 40 euro. Als je de kosten van het hooi er af haalt zit je dus tussen de 60 en 75 euro. Als je rekening houdt met inflatie trek je niet alles er af.
Het hangt er ook vanaf hoe die staleigenaar er zelf tegenaan kijkt. Is hij erg blij met je hulp? En hoe ruim heeft hij het zelf financieel?