vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

troop

vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 23:06

Hallo

Ik ben een jongen van 18 jaar en ik zou graag een keer paard willen rijden, maar geen lessen volgen gewoon een keer doen. Ik vindt het leuk om erna te kijken wat ik af en toe doe, maarja ik schaam me ervoor dus wil het ook niet in de manege doen.

heeft iemand mischien wat tips voor mij?

AdnerB

Re: vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:10

aller eerst welkom op bokt! er zijn genoeg jongens die op maneges paardrijden..daar hoef je je echt niet voor te schamen..mischien heb je een vriend/vriendin die paard rijd?dan zou je aan die persoon kunnen vragen of je een keer mee mag..mijn vriend rijd ook regelmatig op mijn paard..gewoon een beetje rondjes hobbelen of uitstappen..
je zou ook een keer op marktplaats kunnen kijken of er iemand bij jou in de buurt is met een eigen paard die les geeft..dan zou je kunnen vragen of je dus op haar/zijn paard prive les kan krijgen..succes ermee!

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:49

Waarom schaam je je ervoor?
Je kan best naar een manege gaan om eens te kijken of het daadwerkelijk wat voor je is.
Er zijn niet veel particulieren die je eens zomaar op hun paard willen hebben.
Heb je trouwens geen vriendin die "in de paarden" zit waar je eens mee naartoe kan? Zij kan je dan wat helpen en eventueel mag je dan ook weleens rijden :)
Succes in ieder geval.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:56

Gewoon een keer doen zonder les zou ik niet doen, paardrijden is nl niet 1x klikken met je tong draf & ho stoppen, wat soms lijkt in films.

Misschien een idee om toch een keer priveles op een rustig tijdstip te nemen op een manege? (Dan ben je alleen met de lesgeefster,en niet in een groep). Dan heb je het een keer gedaan en mocht je het leuk vinden kan je natuurlijk doorgaan met de (prive)lessen en leer je dat je je nergens voor hoeft te schamen :).

Verder idd kijken dan op marktplaats, daar zijn vaak zat particulieren die les willen geven op hun pony/paard.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 11:25

Join the club kerel! Kruip erop en je komt er nooit meer vanaf :D
Maarre, waar woon je? Beetje afhankelijk van waar je woont en hoe ver je wil reizen, weet ik wel wat mogelijkheden om verantwoord op een paard te kruipen zonder dat je je hoeft te schamen.

troop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 13:19

ik woon in drenthe, beetje te ver helaas maar als ik in de buurt ben hoor je het wel ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:29

als je je schaamt omdat je zo´n rijbroek aan moet kun je misschien eens denken aan een westernles, kun je lekker in je spijkerbroek en niemand die er van opkijkt dat je als man voor het eerst op een paard kruipt. :) In Drenthe en omgeving zijn zat adressen, kijk hier maar eens: TurdusMerula @ [WN-AM] Western trainers en maneges

visiontimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 01:46

als je je eens indenkt, in de top is ongeveer 50% van de dressuurders man, en bij het springen +/- 75%
Dat kan je als argument gebruiken:D
en rijbroeken verkopen ze voor mannen met bandplooien, zijn ze gelijk minder strak!