Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zyrina_MF schreef:Wat zijn de gevolgen als hij is gaan wandelen door haar lichaam.
Waratje schreef:Zyrina_MF schreef:Wat zijn de gevolgen als hij is gaan wandelen door haar lichaam.
Dat hij op plaatsen terecht zou kunnen komen waar je hem echt niet wilt hebben (zoals gewrichten of organen). Het is niet voorspelbaar waar ze heen wandelen als ze aan de wandel gaan. Dat is dus ook een belangrijke reden voor mij om geen chip in mijn paard te laten zetten. Dat en het feit dat die dingen kapot kunnen gaan en je dan nog steeds een niet identificeerbaar paard hebt. DNA blijft het hele leven bij het paard en verandert niet, veel betrouwbaarder voor identificatie
Zyrina_MF schreef:ikke schreef:Ik ken zeker vier paarden die met een defecte chip. Daarvan heeft er eentje zelfs twee defecte dingen in z'n lijf!
Vraag me af kan dat dan kwaad? Je kunt toch niet zomaar van die dingen nieuw blijven inbrengen.

Kitty84 schreef:Netjes opgelost toch? Erg schappelijk van ze dat ze de kosten op zich nemen!
Het blijft techniek en techniek kan falen helaas. Veel van ons zijn maar wat blij als er een chip in zit als een beestje gestolen wordt ofzo.
Kitty84 schreef:Netjes opgelost toch? Erg schappelijk van ze dat ze de kosten op zich nemen!
Het blijft techniek en techniek kan falen helaas. Veel van ons zijn maar wat blij als er een chip in zit als een beestje gestolen wordt ofzo.
Jeskim schreef:Ik weet niet goed waar ik het moet plaatsen, dus hier maar..
Gisteren was ik met mijn merrie en haar veulen naar de keuring. In de ring wordt dan altijd de chip afgelezen. Nu was die niet te vinden.
Vorig jaar leverde het ook al wat problemen op, moeilijk te vinden, duurde erg lang, ging dus moeizaam.
Er werd mij gevraagd om aan het eind van de keuring nog even naar het secretariaat te komen om het nog eens rustig te proberen, maar je voelt hem aankomen, geen chip te bekennen..
Ze vermoeden nu dus dat de chip kapot is/aan het gaan is. Moet even papieren van het stamboek afwachten, worden opgestuurd naar me, dan naar de veearts voor een röntgen van de hals, of hij er nog wel zit en niet is gaan zwerven. Heb een nieuwe transponder gekregen en ze zal dus opnieuw gechipt moeten worden.
En dan alles paspoort, papieren van de veearts en nieuwe chipnummer opsturen naar het stamboek. Gelukkig mag ik de rekening ook opsturen naar het stamboek, wat ik echt top vind!!
Ik wist niet eens dat ze kapot konden gaan o.i.d.
Zijn er meer mensen die dit hebben gehad??
CM_ schreef:Op slachterijen zijn ze idd ook wel eens de chip kwijt, kan idd flink gaan zwerven.
Vraag me eigenlijk af of daar nog niet een keer een goed onderzoek naar gedaan is.
Misschien een idee voor utrecht ?
Want als ze echt zo vaak gaan zwerven is dat een kwalijke zaak..