Reageren op bod advertentie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Reageren op bod advertentie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 20:54

Ik heb mn shetland veulen te koop staan op verschillende websites en krijg af en toe een bod ver onder de vraagprijs.

Nu is mijn vraag wat doen jullie hiermee sturen jullie een mailtje naar de persoon die geboden heeft of laten jullie het hoe het is of halen het weg?

Wiesje

Re: Reageren op bod advertentie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:53

als het bod echt ver onder de vraagprijs is reageer ik niet.

Vooral op marktplaats en dergelijkse sites worden vaak lage biedingen geplaatst.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:56

Nu verkoop ik alleen paardensportartikelen op MP, geen paarden, maar ik schakel altijd standaard het bieden uit bij mijn advertentie.

Je ziet vaak dat dezelfde mensen een onzinnig laag bod doen op verschillende paarden.

Stel, ik heb een advertentie met mogelijkheid om te bieden en ik krijg een belachelijk laag bod, verwijder ik het zonder een reactie te geven.
Mocht het bod iets te laag zijn, krijgt de bieder een mail met een bedrag wat ik een acceptabel bedrag vind.

Op deze manier al meerdere malen spullen verkocht met succes. :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:56

Via marktplaats kun je het bod verwijderen en aanvinken dat het bod te laag of niet serieus was.
Dat doe ik bij te laag bieden.

laten bieden op een paard is zowiezo vragen om onzinbiedingen, zowel op bokt als op MP.

Zeg dan bieden vanaf een x bedrag

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:06

Het is wel zo netjes om even te reageren als je aan hebt gegeven dat ze mogen bieden. Wie weet willen ze wel meer bieden als je gewoon even reageert met een kort mailtje dat het te laag is en zet je er een tegenbod bij.

Vind het zelf altijd irritant als je geen reactie krijgt en wel serieus geïnteresseerd bent, kleine moeite om even wat terug te sturen toch?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:38

flappie28 schreef:
Het is wel zo netjes om even te reageren als je aan hebt gegeven dat ze mogen bieden. Wie weet willen ze wel meer bieden als je gewoon even reageert met een kort mailtje dat het te laag is en zet je er een tegenbod bij.

Vind het zelf altijd irritant als je geen reactie krijgt en wel serieus geïnteresseerd bent, kleine moeite om even wat terug te sturen toch?

Dat ondervang je dan heel simpel door in de advertentie te zetten dat onzinbiedingen worden verwijderd. Staat er regelmatig bij.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:33

Ikke heeft daar een goed punt,doe ik ook vaak :j als je de bieding dan hebt verwijderd begrijpen ze het wel ;)

Het gevaar van mensen laten bieden is dat je soms enorm lastig wordt gevallen door "recreatie"bieders,zonde van je tijd en zeker met paarden zou ik het uitschakelen.
Hoe kun je een bod uitbrengen op een paard terwijl je hem niet gezien hebt,eigenlijk is een bod uitbrengen bindend maar daar denkt geen mens meer aan :+

Je kunt ook gewoon de bieding uitschakelen en vermelden dat de prijs bespreekbaar is...op deze manier geef je aan dat je onder bepaalde omstandigheden iets in je prijs wilt zakken.
Als je een bepaalde prijs in je hoofd hebt,gooi je hier wat bovenop.Dan heb je altijd ruimte om wat te zakken en toch richting je prijs te zitten.
Dit is op zich een normale procedure als je alles maar binnen het redelijke houd.

Ik zie dat je nog minderjarig bent dus misschien is het verstandig om je ouders hierin te betrekken bij een eventuele verkoop.
Als je interesse hebt,heb ik ook nog wel een standaard verkoop-contract voor je ;)

Succes met de verkoop!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 13:09

ouders weten ervan maar ponys zijn van mij dus weten ze wel overal vanaf maar moet ik zelf beslissen wat ik doe ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:08

Nelleke1 schreef:
ouders weten ervan maar ponys zijn van mij dus weten ze wel overal vanaf maar moet ik zelf beslissen wat ik doe ;)

Daar was ik al vanuit gegaan ;) dit was meer om eventueel gezeik te voorkomen als er ergens in de transactie iets misgaat :+

Lees maar even in dit topic...
[LZP] Rare reacties op Marktplaats!

Er staan veel grappige verhalen in maar ook mindere dingen.Hier kun je waarschijnlijk ook veel van opsteken :j :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:50

Ik zou het bieden uitschakelen. Hier wordt geen prijs besproken totdat de mogelijke koper het paard in levende lijve gezien heeft (natuurlijk wel richtprijs op aanvraag zodat ze weten waar zich aan te verwachten).

Heb jij het bieden wel mogelijk gemaakt, zou ik op elk bod reageren ,dat is wel zo netjes. Zelfs wat in jouw ogen onzinbiedingen lijken. Die bieders wagen gewoon hun kans en soms lukt het nog ook. Zo heb ik ook eens een shetje voor 100 euro weten te kopen waarvoor 550 gevraagd was, goed tehuis bleek toen veel belangrijker.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:56

Ik zou de biedfunctie uitschakelen bij een levend wezen. Bij artikelen gebruik ik het wel. Als er een bod komt wat in de buurt van mijn richtprijs komt, dan stuur ik een email naar de bieder.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:44

Ik zet meestal bij paarden de biedingen uit. Dit om dergelijke onzinbiedingen te voorkomen.
Mocht er een onzinbod komen reageer ik met een mailtje dat ik het bod te laag vind en dat er bij echte interesse een nieuw en hoger bod uitgebracht kan worden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:05

idd biedfunctie uitschakelen en anders niet reageren op lage biedingen :)

Pucky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:22

elf weten wat je van dat bod vindt.
Als je het acceptabel vindt reageren
Vindt je het veel te laag reageren met de vraag waarom zo laag???
Bod verwijderen