Wat vragen voor een box op een privestal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Wat vragen voor een box op een privestal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 19:41

Wat kunnen wij vragen voor een box op een kleine privestal?
Het zijn mooie ruime stallen (denk 3 bij 3.5 a 4). Hele goede buitenbak met drainage en verlichting van 20x40 en echt veel wei waar ze zomer en winter op kunnen en zomers zelf dag en nacht. En 2 paddocken waar ook in gelongeerd mag worden.

De stalling is inc hooi en stro exl brok. En er word binnen en buiten gezet, gevoerd en gemest.

Het is in Brabant omgeving Roosendaal.

Irma_Maandag

Re: Wat vragen voor een box op een privestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:46

Ik denk aan een bedrag rond de €200,- per maand, maar aangezien ik geen expert ben in prijzen van voer en stalbedekking; correct me if i'm wrong....

Aanvullende vragen: is er een trailer die geleend gehuurd kan worden? Of is er plek om er eentje op het terrein te mogen zetten? Hoe is de omgeving (qua bosritten maken, wedstrijden rijden, vereniging in de buurt)?

kyraenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:48

ik heb op een stal gestaan waar ze dat ook allemaal hadden en die vroegen 160 voor een pony en 180 voor een paard

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 19:50

Er is op het terrein geen trailer die gehuurd kan worden. Wel is er plek voor een trailer. Echt bos is er niet in de omgeving. Wel staat de stal aan een doodlopende straat en in de polder. Er kan dan ook in de polder gereden. Zijn wel wat paadjes waar je lekker kan rijden.
In de omgeving is het erg leuk voor de wedstrijdruiters. Je zit zo op de snelweg en Roosendaal, Wouwse plantage is vlakbij. Waar vaak wedstrijden worden georganiseerd.
Ook zit er een ponyclub op loopafstand.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:52

Bij mij in de omgeving betaal je al snel 185-200 euro voor een soort gelijke stalling. Heb je geen vergelijkbare stallen in de omgeving waar je zou kunnen informeren?

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:52

In dat geval denk ik dat €200 (of ietsje meer) gerechtvaardigd is.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:54

Ik heb in Wouw een kleine 2 maanden gestaan met me haffie. in 2007. Daar stond ik voor 150 in de maand, all in.
Buiten zetten, voeren, binnen halen, mesten. En er was een bak aanwezig om in te rijden. Ik weet niet wat de stallingskosten er nu zijn.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:55

Wij staan op een stal met dezelfde mogelijkheden, ruime stallen. Ze worden binnen en buiten gezet. Staan per mei 24 uur per dag buiten. Swinters worden alle drollen weg gehaald. Natte plekken zijner niet goede afvoer in stal. Stro zit bij de prijs in net als hooi.
Goede buitenbak in alle condities te rijden. Veel verlichting voor s'avonds
Wij betalen 60 euro in de zomer ( geen onderhoud ) in de winter 100 euro. Wil je dat je paard wat royaler in het stro staat ( lees tot aan de knieen) dan betaal je 110.
Koopje dus
Nu staan wij niet in een pensionstalling maar bij mensen thuis die er over denken om zich wel bij de kamer van koophandel in te schrijven ivm de belasting. Maar dit maakt voor ons als huurder geen verschil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:56

Ik betaalde ooit 175 ex brok, bij een heel groot natuurgebied. Aan krachtvoer was ik ongeveer 25 - 30 euro per maand extra kwijt. Dus ik denk dat het eerlijk is 175 per maand. Ik zou voor je advertentie wel de exacte maten van je stal opgeven, of er een buitenluik in zit, hoeveel paarden, of er elke dag gemest wordt. Of je hooi of voordroog voert en hoe vaak per dag. Hoe de tijden zijn dat je er terecht kan, sommige stallen hebben in het weekend speciale tijden.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 20:03

De maten moeten nog worden opgemeten.
Er zullen maximaal 12 paarden komen te staan.
De stallen worden echt elke dag gedaan. En ook royaal in het stro (vind ik zelf erg belangrijk). Ze krijgen sóchtends hooi en brok en gaan daarna naar buiten en komen sávonds weer binnen en krijgen ze weer brok en ruim voldoende hooi voor de nacht. Zomers ook mogelijkheid tot dag en nacht weidegang. Mocht er dan geen gras meer staan (wat ik me niet voor kan stellen met zoveel land) krijgen ze op de wei ook gewoon hooi bijgevoerd.
Er zijn geen openingstijden. Je kan er altijd terecht. Wel word er verwacht dat je netjs alles opruimd en het er niet veel kabaal gemaakt word.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:10

Wendel, da's inderdaad een koopje! Wat wel meeweegt is de regio; ik begijp dat friesland in dat opzicht wat goedkoper is dan bijv. brabant of gelderland. Het westen zal wel lekker duur zijn...

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:12

ik denk ook aan 200,- euro.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:13

Bij ons in de omgeving (randstad) betaal je al gauw 250 a 300 euro per maand met al deze mogelijkheden.
Denk dat in jullie regio dat ietsje minder is, dus 200 of wat meer...

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:20

Irma_Maandag schreef:
Wendel, da's inderdaad een koopje! Wat wel meeweegt is de regio; ik begijp dat friesland in dat opzicht wat goedkoper is dan bijv. brabant of gelderland. Het westen zal wel lekker duur zijn...

Het is echt een koopje. En we staat er ook heel fijn. Eigenaren zijn op dit moment op vakantie, dus ik draai de boel een beetje. Controleer hun paarden, voer de kippen, en de andere beesten. Heb hun huis sleutel gekregen voor de bloemen haha, dit terwijl ik hier nog maar vanaf maart sta met het paard.
Echt hele leuke mensen en de sfeer is goed..... Dat is ook erg belangrijk\.
We hebben stallen in de omgeving en die vragen 185 euro voor zomers en swinters. Daar mesten ze niet alle dagen uit en daar mogen de paarden geen herrie maken, dan komt er een hooivorksteel door de tralies ;(
Word eigenlijk niet diervriendelijk met de beestjes omgegaan.
Dan sta ik hier op een plekje wat hemel op aarde is. Zowel voor ons als voor de paarden.

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:02

Ik denk dat je zo rond de 200 euro kunt vragen. Ik heb me verdiept in stallen daar in de omgeving ;)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 22:39

Ik zat zelf ook aan max 200 euro te denken. We hebben veel weidegang, (longeer)paddock, en een super goede buitenbak met verlichting en alles word gedaan.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:44

Ik durf geen bedrag te noemen, maar wil je wel een tip geven:

Neem de brokken voor eigen rekening en verhoog de huurprijs. Het is voor jullie zelf zoveel makkelijker om elk paard gewoon hetzelfde brok te geven, anders krijg je weer dat gezeur met voertonnen enzo. Als je al van plan was om hetzelfde te geven maar dan af te rekenen per hoeveelheid kan dat nog, maar ik zou alleen maar zeggen: maak er een vaste prijs van, is echt veel en veel makkelijker voor jullie. Jullie kunnen de brok met voordeel inkopen als je grote hoeveelheden koopt en kunt gewoon met een voerkar langs gaan. En dan heb je ook geen gezeur van mensen die gaan 'besparen' op voer o.i.d.

Heel veel succes in ieder geval!

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:50

Ik ben juist blij dat ik zelf m'n krachtvoer kan kopen, niet alle paarden zijn hetzelfde. Ook dat kan een hoop gezeur voorkomen, het gaat toch om de verzorging van de paarden als je het makkelijk wil hebben Wildchild moet je een fietsenstalling beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:13

Als jullie echt consequent zijn met wat jullie beloven is het wel een goede prijs waard. Maar mijn ervaring is dat er na verloop van tijd altijd weer wordt bezuinigd op het stro en hooi en dat het uitmesten meer voor het oog dan echt grondig gedaan wordt. Dan kan je beter exclusief de brok doen, kan je als eigenaar bijvoeren en die kan het dan zo duur maken als hij wil.

De hoeveelheid hectare is ook belangrijk, hoe vaak er wordt omgeweid, of de groep samen loopt, of dat er postzegels komen. In de winter is er altijd te weinig gras met een kudde paarden, als ze het helemaal kapot mogen lopen is er in de zomer niets meer en als de wei niet regelmatig wordt onderhouden is er binnen een kort aantal jaren een flink stuk alleen mestplekken.

Ik zou niet te veel vragen, krijg je nl ook heel veel gezeik en hebben mensen veel wensen voor hun dure stalgeld, of je moet het zo ontzettend goed gaan doen omdat je van veel werk houd elke dag weer en niet op de kosten hoeft te letten, maar net gelijk kan spelen met je geld.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:17

Ik zou voor een paard tussen de 200 en 225 vragen per maand, voor een pony zou ik maximaal 200 vragen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:15

excl. brok? Tussen de 190 en 230 euro.
Afhankelijk van hoe de werkelijke situatie is. Voor wedstrijd ruiters is het wel een struikelpunt dat ze hun trailer niet op het terrein kwijt kunnen.

Ik sta bij jou in de regio.
Heb op een soortgelijke stal gestaan voor 200 euro. Ook weinig buitenrij mogelijkheden maar wel met een 20x60 bak met all weather bodem.
Nu sta ik voor 185 met een matig/goede bak afhankelijk van het weer maar erg goede buitenrij mogelijkheden. Verder vergelijkbaar.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:18

Dat kan heel erg verschillen wij in de stad (provincie utrecht waar ontzettend veel vraag is) kunnen voor een 3 bij 3 box in hooi/kuil en buiten zetten en de rest allemaal excl 220 vragen.

EDIT: was wel vergeten te zeggen dar er een bak is en genoeg weides en bos op 2 meter (bij wijze van spreke ;) )
Laatst bijgewerkt door ArabicQueen op 27-07-09 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

xelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:18

ik betaal voor ongeveer hetzelfde 180 euro voor een paard. en 160 voor een pony. dat vind ik wel een goede prijs. zelf zou ik ongeveer 200 vragen voor een paard. dat is een goede prijs.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:43

Irma_Maandag schreef:

Friesland is niet overal zo goedkoop hoor ;)
Hier wordt gemiddeld 125 tot 165 euro per maand gevraagd voor stalling met buitenbak en 190 tot 275 euro per maand stalling met binnenbak.... Maar net welke regio je zit en of je bij een manege of pensionstal staat of bij een (hobby)boer of particulier... Het verschilt van plek tot plek...

Let op dat als je 12 paarden van anderen stalt, dat je het eigenlijk bedrijfsmatig goed moet regelen. Je valt dan mamelijk niet onder hobbymatig paarden houden. Als je pensionstalling aanbiedt kun je dat ook niet meer aannemelijk maken.
Je kunt in de meeste regio's in Nederland voor een mooie ruime stal met weidegang in de zomer en paddock in de winter en goede buitenbak, inclusief verzorging, al snel 160 tot 180 euro vragen voor een paard. Ookal zijn er goedkopere stallen, dan nog zullen er waarschijnlijk mensen zijn die liever bij jou staan dan bij die goedkope stal, als je zorgt dat alles netjes en goed verzorgt is en de paarden er altijd super bij staan. Niet iedereen hoeft op 25 euro te letten...

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:53

Joh, gaan jullie iets voor jezelf beginnen? Spannend zeg! Ik ben benieuwd waar je ergens gaat realiseren!

Wat betreft je vraag, ik zou zelf ook zo ongeveer rond de 200 denken.