Met kalkoenen in de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Margarita_

Met kalkoenen in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 10:50

Het gaat om het volgende.
Vanavond starten mijn zusje en ik beide op dezelfde wedstrijd en wij lezen altijd bij elkaar voor.
Nu is het zo dat er maar 3 kwartier tussen onze start tijden zit.
En aangezien het wel erg krap wordt om binnen die 3 kwartier paard op te zadelen en in te rijden vroeg ik mij het volgende af.

Mijn paard blijft wachten in de trailer als mijn zusje moet rijden, Dat zou dus om ongeveer een uur gaan.
Kan ik tijdens dat uur alvast de kalkoenen erin draaien zodat ik dat niet meer hoef te doen als ik haar op ga zadelen?
Of is dat schadelijk voor je trailer? er ligt een rubberenmat in de trailer, of schadelijk voor je paard om een uurtje op kalkoenen te staan?

Liezel1

Re: Met kalkoenen in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:53

Ik zou het niet doen.
Als het paard gewoon op gras zou staan, ala.... Maar niet in de trailer.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:54

Ik zou het persoonlik niet doen. Voor je eigen veiligheid en die van het paard. Je weet maar nooit wat er gebeurt en ze staan toch anders dan "gewoon". Zeker omdat de kaloenen zich nu niet kunnen vastzetten in de grond. Lijkt me ook niet fijn voor het paard.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:54

ik vind het ook vrij link... je paard zal maar niet zo rustig staan als je verwacht en dan heeft ie een kalkoen in zijn kroonrand of been

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:57

Ik denk dat het voor 1 uurtje niet uitmaakt, zolang je paard niet loopt te schrapen met zijn benen.
Op wedstrijd draai ik ook eerst de kalkoenen in, staat ze ook wel eventjes op de camion(max een halfuur & ik ben er altijd bij)
er is geen slijtage tot nu toe :D
'k zou 't ook niet iedere keer doen, denk dat je dan overmatige slijtage krijgt.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:58

niet doen! Als ie zichzelf zo onbeheerd in de trailer aantikt of erger, ben je heeeel ver van huis. Bovendien staat hij niet stabiel met stiften in... nee dus!

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:58

Zou ik ook niet doen hoor, is voor je paard echt niet fijn als tie een uur lang "omhoog" staat. Als de gaten schoon zijn en je hebt je spullen klaar liggen is het zo gedaan. Misschien kun je nog bellen of je iets later kunt starten?

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:02

kan je vader of moeder of vriendin,.. niet al wat vroeger beginnen met opzadelen? dan heb je tijd genoeg voor je kalkoenen

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 11:05

Jullie hebben gelijk, het lijkt me inderdaad niet verstandig. Het wordt dus gewoon opschieten :-)

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:05

Ik ken wel een stalhouder die de kalkoenen 's winters vastlast aan de ijzers. Ze staan daar dus een paar maanden constant op kalkoenen. het lijkt mij niet gezond.

Een uurtje op kalkoenen staan lijkt me voor het paard niet schadelijk (maar nooit zonder toezicht), maar voor de trailer minder fijn.

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:06

Als je de gaten alvast schoon hebt, kun je ze binnen 5 minuutjes indraaien.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:14

Bij ons staan ze wel met kalkoenen op de trailer op wedstrijd... zoieso op rubber, en heel belangrijk: met goede bescherming aan. Op 1 wedstrijd moet je bij de lrv achttal rijden, springen, individuele dressuur, parade, en mogelijk je prijs af halen(te paard)... Daar zit dan telkens 1 uur - 1,5 uur tussen, dus blijven ze gewoon met kalkoenen op de trailer. Bij paarden die krabben met hun voorbeen, of slaan met hun achterbeen of gewoon heel zenuwachtig zijn op de trailer, zou ik het zoieso aflaten.

JeltjeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:19

Ik doe het wel als er tussen dressuur en springen niet zo veel tijd zit. Ook met de cross doen we het als het krap is.
Wij hebben dan wel een rubbere mat in de trailer en mijn pony krijgt transport beschermers om voor haar veiligheid :)

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:21

Zou het niet doen, maar volgens mij hb je die conclusie zelf ook al getrokken.
Te gevaarlijk, stel dat ie zich aantikt, verstapt. Dan maar 5 minuten korter losrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:21

Mechelfan schreef:
Ik ken wel een stalhouder die de kalkoenen 's winters vastlast aan de ijzers. Ze staan daar dus een paar maanden constant op kalkoenen. het lijkt mij niet gezond.

Een uurtje op kalkoenen staan lijkt me voor het paard niet schadelijk (maar nooit zonder toezicht), maar voor de trailer minder fijn.

Zijn dat dan geen wideapuntjes? Met kalkoenen constant aan lijkt me idd niet echt gezond.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:45

Als je de stiftgaten al schoon hebt gemaakt, en er bijv. een watje instopt, is het indraaien zo gepiept.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 19:42

Ik heb haar zonder kalkoenen in de trailer gezet, het risico dat er wat gebeurd was me toch te groot.
Gelukkig liepen de startijden bij mijn zusje erg in waardoor ik niet hoefde te haasten.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:48

Ik doe het zelf niet, heb een verlijmde antislip rubbervloer in de trailer maar daar komen echt wel putjes in als je ze er met proppen en al op zet. Op de vrachtwagen draaien we ze bij jonge paarden wel eens van tevoren in
3 kwartier is in principe tijd zat hoor. Zorgen dat je jezelf al zo goed als aangekleed hebt, je kan 't zadel er al wel op doen met de hoes erover (mits paard rustig staat) En inderdaad de gaten vantevoren schoonmaken, watje met babyolie erin drukken, dan heb je die proppen er zo in hoor!

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:50

De dag zelf kun je de stiftgaten schoonmaken en watjes erin doen, werkt perfect en je hebt de stiften er zo in.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:54

Gelukkig is het zo opgelost :)

Als het eens weer zo uitkomt is er misschien een meisje dat even naast je paard kan stappen op het voorterrein? Zo hebben wij het gisteren ook opgelost. Nu moet ik wel zeggen dat dit paard heel makkelijk is en de dame in kwestie ervaren :)

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:00

Zijn dat dan geen wideapuntjes? Met kalkoenen constant aan lijkt me idd niet echt gezond.[/quote]

nee, gewone kalkoenen, de grote maat.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:07

Nou, ik had mijn paard ook altijd met stiften in de trailer staan eerlijk gezegd. De gietvloer heeft wel wat schade ondervonden, maar als je alleen bent, je paard niet zo braaf stilstaat buiten de trailer dan is het wel makkelijk als ze alvast in zijn. Ik deed ze ook wel eens in de trailer in trouwens. Maar nou heb ik er wel een die doodstil op de trailer staat. Maar een uurtje, joh, waar praat je over, tenminste, als je paard rustig staat. Beschermers om en dan kan er niet zoveel gebeuren toch?