Ik heb sinds ongeveer 3 jaar een hele leuke pony.
Ze is altijd superleuk, lief en zou nooit iets doen van trappen oid. Als ze iets niet leuk vind gaat ze alleen steigeren (bij de dierenarts, wormenkuren..) en dus bij trailerladen. Als veulen is ze een keer van de trailer afgevallen (geen idee hoe) en nou is ze echt bang.Wij zijn hier ondertussen als uren mee bezig geweest. We hebben petra van 2moons erbij gehad, dankzij haar loopt ze de trailer op (maar zij heeft er ook zoveel moeite voor moeten doen). Nou hebben we dit rustig opgebouwd en zijn we al verschillende keren weggeweest. Je zou denken dat ze er dan ondertussen aan zou moeten gaan wennen. Nou niet dus..
gister weer de eerste wedstrijd. De heenweg ging helemaal super. Toen moesten we weer naar huis..
zomaar uit het niets begon ze weer te steigeren. Ze bleef maar doorgaan. Op zo'n moment valt ze liever achterover of verwond ze zichzelf dan dat ze de trailer ingaat. Naast de trailer hebben we 2 touwen als een soort 'brug' (we kruisen ze niet achterlangs ofzo). Ze wou dus echt niet meer. Uitiendelijk toen we het echt niet meer wisten hebben we de trailer in het stalgebouw gezet dat ze gelijk vanuit de stal van donker naar licht erin zou kunnen lopen. Die stal had best lage planken aan het dak, en ze steigerde natuurlijk weer.. Knalde ze daar met haar hoofd tegenaan. En daarna ging ze nog verder naar achter en weer verder steigeren. Het maakte haar ook echt niet uit dat ze haar hoofd gestoten had.
Nouja, wij vonden het te gevaarlijk worden en uiteindelijk heb ik haar teruggereden (drukke wegen, anderhalf uur gelopen). Nu is het zo dat als we thuis op stal gaan oefenen, dan krijgen we er op een gegeven moment na een paar uur oefenen wel weer in (dat weet ik wel zeker). Dan gaat alles goed en doet ze helemaal niet moeilijk meer. Maar dan is het na een tijdje zomaar uit het niet dus weer helemaal mis. Dan gaat ze gewoon echt niet meer. Bij ons op stal kunnen we er dan wel rustig 3 uur mee bezig zijn, maar dit wordt uiteindelijk heel vervelend als het zo door blijft gaan. Ik weet nu ook echt niet meer wat we verder kunnen doen. Rustig blijven werkt het beste, als je boos wordt wordt zij ook alleen maar vervelender (voor zover dat nog kan).
Als ze eenmaal in de trailer staat is ze rustig, wij rijden ook rustig en we gaan toch altijd dingen doen met de trailer die ze leuk vind (naar het bos, wedstrijden). Ik blijf haar altijd goed belonen als ze erop loopt. Maar ik wordt er nou toch wel gek van dat het zo door blijft gaan. Ik kan zo nooit lekker naar het bos of wedstrijden rijden. Straks heb ik altijd zoiets van; gaat ze nou maar de trailer op.
Wat zou ik verder kunnen doen als ze er echt niet op gaat?