wel intresse maar niet willen bellen of afspreken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper3

wel intresse maar niet willen bellen of afspreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 14:12

Halloo

Ik zit in een 2 strijd of ik het wel moet geloven/ of in de maling word genomen of niet.

Hier is het verhaal:

Ik heb mijn 9 jarige welshmerrie te koop staan zowel hier al op mp.
Nu kreeg ik een berichtje en een bod van een meisje/vrouw.
Nou erop ingegaan en al heel wat over en weer gemaild na een tydje vroeg ik van bel me anders even op dat gaat makkelijker en sneller en dan kun je alles in 1 keer vragen.
Zij terug gemaild van oke is goed.
Maar ging toch vrolijk verder met mailen oke wat jij wil ik geef gewoon netjes antwoord terug op nog een paar vragen.
Dus nu kwam het eraan dat ik vroeg van wanneer wil je haar komen bekijken want ik ga niet zover met mijn pony naar jullie rijden om vervolgens te horen dat je haar toch niet wilt. ( ze wilde dat we haar kwamen brengen omdat ze niet beschikte over een trailer)
IK weer van bel me even op want dan kan ik ter bevestiging even horen dat het echt is.
weer een mailtje van ja even datum prikken maar het duurde nogal lang dus ik terug gemaild van.
zou je mischien even wat datums kunnen noemen die je kan dan kunnen wij even kijken of dat we dan kunnen.
Weer een mail ja moet even kijken wanneer ik in de buurt ben laat nog wel wat horen.
Ik zo van ja ik kan niet gaan wachten wanneer jij tijd hebt eindelijk een keer vanwege andere kopers.
Zij ja dat snap ik wel
ik zo ja het liefst binnen 10 dagen dat ik iets hoor want anders moet ik de pony te lang uit de verkoop halen.
zij oja ok.

Heb al meerdere mailtjes van haar gehad die of heel kort zijn of vragen waar het antwoord al in de advertentie staan.

maar wat ik denk dat het een penny is maar dat kan ik natuurlijk niet bevestigen
wat denk jij als je dit zo leest.
en wat kan ik het beste doen hiermee ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:18

Ik denk dat je het beste haar telefoonnummer kunt vragen. Dan kan je zelf even bellen zodat je haar in het echt hebt gesproken. Als ze dan niet komt opdagen kan je (evt met een ander telefoonnummer) bellen waar ze blijft en haar vertellen dat je niet graag in de maling word genomen. Geeft ze haar nr helemaal niet dan weet je al genoeg. Zoals het er nu naar uitziet is ze er niet heel erg serieus mee bezig. Dus als ik jou was zou ik andere kopers ook gewoon laten kijken naar je paardje.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 14:20

Miss_Montana schreef:
Ik denk dat je het beste haar telefoonnummer kunt vragen. Dan kan je zelf even bellen zodat je haar in het echt hebt gesproken. Als ze dan niet komt opdagen kan je (evt met een ander telefoonnummer) bellen waar ze blijft en haar vertellen dat je niet graag in de maling word genomen. Geeft ze haar nr helemaal niet dan weet je al genoeg. Zoals het er nu naar uitziet is ze er niet heel erg serieus mee bezig. Dus als ik jou was zou ik andere kopers ook gewoon laten kijken naar je paardje.

had ook al naar haar nummer gevraagd dat geeft ze ook al niet teminste ze gaf daar geen antwoord op

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:24

Gewoon je pony weer in de verkoop zetten, en als ze interesse hebben dan komen ze maar kijken... en als ze dan over gaan tot aankoop en ze hebben dan geen vervoer dan kun je aanbieden de pony te brengen...
Hebben ze helemaal geen vervoer dan is er altijd nog openbaar vervoer...
Ik heb niet de indruk dat ze zo zitten te springen om je pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:25

jelledaantje schreef:
had ook al naar haar nummer gevraagd dat geeft ze ook al niet teminste ze gaf daar geen antwoord op

Nouja, dan zou ik haar gewoon ff lekker links laten liggen hoor ;) Als je nog andere geinteresseerden hebt gewoon lekker daarmee verder gaan. Je kan het beste geen mails meer sturen uit jezelf en als zij je nog een mail stuurt gewoon geef je geen antwoord op haar vraag maar vertel je aardig dat je vanaf nu alle contact telefonisch wil hebben en dat zij jou kan bellen. Stuurt ze weer een mail terug reageer je er niet meer op.

Pistasche

Re: wel intresse maar niet willen bellen of afspreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:27

Ik zou afhaken.. als ze al zo moeilijk doen over een telefoonnummer zou ik er niet meer op in gaan :n

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:28

Ik zou daar helemaal niet op ingaan verder, een paar keer heen en weer mailen is ok, even bellen en kijken zegt toch het meeste hoor!

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 14:28

Miss_Montana schreef:
jelledaantje schreef:

Nouja, dan zou ik haar gewoon ff lekker links laten liggen hoor ;) Als je nog andere geinteresseerden hebt gewoon lekker daarmee verder gaan. Je kan het beste geen mails meer sturen uit jezelf en als zij je nog een mail stuurt gewoon geef je geen antwoord op haar vraag maar vertel je aardig dat je vanaf nu alle contact telefonisch wil hebben en dat zij jou kan bellen. Stuurt ze weer een mail terug reageer je er niet meer op.

ja goed idee zal dat is proberen ik vond het geoon zo raar wel van alles vragen en heel veel intresse tonen maar niet kunnen bellen of afspreken.
Dus probeer gewoon jou techniek haha dankje ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:29

Ik zou hier verder geen aandacht meer aan gaan besteden.
Als degene echt geinteresseerd is in de pony, dan belt ze je wel!
Gewoon rustig afwachten tot er een ander langs komt welke wel serieus is en komt kijken etc.

Als je geen trailer hebt........... Geen probleem, er zijn er tegenwoordig zat te huur!

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 14:29

bergkraai schreef:
Ik zou daar helemaal niet op ingaan verder, een paar keer heen en weer mailen is ok, even bellen en kijken zegt toch het meeste hoor!

ja daarom zoiets had ik ook en het kijken lijkt me toch het belangrijkst als je een pony wil kopen

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 14:30

annastasia schreef:
Ik zou hier verder geen aandacht meer aan gaan besteden.
Als degene echt geinteresseerd is in de pony, dan belt ze je wel!
Gewoon rustig afwachten tot er een ander langs komt welke wel serieus is en komt kijken etc.

Als je geen trailer hebt........... Geen probleem, er zijn er tegenwoordig zat te huur!

Daarom bij ons in de buurt ook doen wij ook regelmatig

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:31

Ook hier de tip om gewoon door te gaan met de verkoop met andere mensen. Zo heb ik voor mijn veulen een hartstikke leuke (achteraf ontdekt, helaas) koper gemist.
En stond ze direct een paar maanden langer te koop. Gelukkig alsnog een leuke koper gevonden.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:32

ik zou gewoon de pony weer in de verkoop doen. Als ze er echt belang bij heeft dan moet ze maar bellen. Anders heeft ze gewoon pech.u

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:33

Ik zou ook afhaken. Als ze echt interesse zou hebben zou ze al wel op de stoep staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:34

Ik zou zeggen, je belt me nu of ik verkoop de pony niet aan je. Dan merk je snel genoeg wat er gebeurd.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:35

Hmm. Ik zou je pony inderdaad niet voor haar reserveren,
zij wil jouw pony kopen dus dan lijkt het mij vanzelfsprekend dat zij het initiatief neemt.
Dit doet ze dus niet, én ze houdt haar telefoonnummer voor je 'achter',
dus van een betrouwbaar persoon is hier ook niet echt te spreken.
Als je een pony van iemand wilt kopen, dan zorg je voor een goed en duidelijk contact met de eigenaar,
en ben je ondernemend en geinteresseerd.
Dat zij niet over een trailer beschikt is geen probleem, die zou ze kunnen huren.
Ik heb het idee dat zij inderdaad niet staat te springen om je pony,
en dit is raar aangezien zij zich wel als geinteresseerde voordoet.

Ik zou je pony lekker in de verkoop zetten,
dit zet haar misschien iets onder druk om iets te gaan ondernemen,
mocht zij serieus geinteresseerd zijn.
Zo niet, kun je je lekker bezig houden met andere kopers etc.
Het is graag of niet.

Veel succes met het verkopen van je pony,
ik hoop dat het meisje in kwestie snel contact met je opneemt,
en dat er iets goeds uitkomt.
;)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:39

Dit is geen serieuze koper. Als je echt serieus bent, dan mail je een keer en daarna bel je om een afspraak te maken.
Dit zijn de bekende reacties die je krijgt op advertenties van bepaalde verkoopsites.
Een hoop energie stoppen in mailen en op biedingen die je krijgt, maar verder dan dat komt het niet.
Als ik jou was zou ik geen enkele reactie meer aan haar geven en je pony gewoon verkopen en niet meer aan haar ookal wil ze hem uiteindelijk weer wel. Zij kan hem alleen nog krijgen voor het dubbele van de vraagprijs.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:44

Er zijn sowieso behoorlijk wat mensen die de drempel om dan daadwerkelijk te bellen erg groot vinden (belangst?). En verder is niet iedereen communicatief even sterk op papier..

Maar wees zelf in ieder geval duidelijk. Gewoon even een beknopt mailtje terug, dat je wil weten waar je aan toe bent nu je zoveel informatie hebt gegeven. Als ze nog interesse heeft kan ze binnen 3 dagen bellen bv., nummer voor de zekerheid even meesturen. En als je dan niets meer hoort weet je het in ieder geval zeker ;)

Overigens sowieso maar in je mailtje duidelijk neerzetten dat je de pony níet voor haar vasthoudt, dan kun je daar tzt ook geen misverstand over krijgen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:14

tjady schreef:
Als ik jou was zou ik geen enkele reactie meer aan haar geven en je pony gewoon verkopen en niet meer aan haar ookal wil ze hem uiteindelijk weer wel. Zij kan hem alleen nog krijgen voor het dubbele van de vraagprijs.

Wat is dit nu voor kinderachtige reactie?!

Als ze hem daadwerkelijk wil hebben, komt ze vanzelf wel. Misschien loopt ze nog te twijfelen ofzo. Ik zou er alleen niet op gaan zitten wachten. Als de pony ondertussen aan iemand anders verkocht wordt, heeft ze gewoon pech.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:23

Ben het eens met Bienotje, ik ben momenteel ook opzoek naar een pony en durf dus echt geen mens te bellen, doe ik het wel zit mn hart in mn keel en vergeet ik van alles wat ik wilde vragen/zeggen. Ik mail dus ook liever en mocht ik een verkoper tegen komen die wil dat ik bel, laat ik dat mijn moeder doen :o

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:26

ik vind het ook rot om te bellen om eerlijk te zijn, maar als je een paar keer gemailt hebt vind ik inderdaad dat je gwoon de moed moet verzamelen te bellen, bellen is een stuk serieuzer dan mailen (vind ik bij aankoop van zulke dure dingen).

Ik zou inderdaad een mail sturen ik zou graag binnen een tijd willen dat je belt zo niet gaat de verkoop niet door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:29

Misschien iemand met telefoonangst?
Ik zou je pony in elk geval niet reserveren. Je kan haar een email sturen dat je het niet erg vind om te wachten tot ze komt kijken, maar dat je hem niet voor haar vasthoud dus dat iemand die sneller komt kijken hem ook gewoon mag kopen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:32

Ik zou persoonlijk even terug mailen dat je de pony niet voor haar wilt reserveren, tenzij ze haar telefoonnummer geeft zodat jullie wat gemakkelijker kunnen praten. En dan eens afwachten wat ze er mee doet.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:33

Blijheid schreef:
Ik zou je pony in elk geval niet reserveren. Je kan haar een email sturen dat je het niet erg vind om te wachten tot ze komt kijken, maar dat je hem niet voor haar vasthoud dus dat iemand die sneller komt kijken hem ook gewoon mag kopen.
Dat is een nette oplossing :) Als je zelf gewoon netjes blijft lijkt me dit absoluut geen probleem. Je hebt nu meerdere keren zelf aangegeven om eventjes te bellen, je wilt evt. zelf naar de mensen bellen. Allemaal heel netjes en aardig, maar ergens moet toch een grens zijn ;)

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 22:24

Kaisa schreef:
Blijheid schreef:
Dat is een nette oplossing :) Als je zelf gewoon netjes blijft lijkt me dit absoluut geen probleem. Je hebt nu meerdere keren zelf aangegeven om eventjes te bellen, je wilt evt. zelf naar de mensen bellen. Allemaal heel netjes en aardig, maar ergens moet toch een grens zijn ;)

ja dat is ook op een gegegeven moment houd het een keer op maar laat het nou toch weer zijn dat ik net weer een mailtje kreeg met een vraag haha.
Heb hem maar netjes beantwoord en wacht maar weer af.
Maar als er andere kopers komen en die gaan tot koop over dan verkoop ik haar gewoon ga niet zitten wachten tot ze eindelijk over de brug komt en oja er zijn al zo'n 15 mailtjes over en weer geweest haha.