Hallo, Mijn vader helpt altijd, bij hele goede kennissen paarden verplaatsten etc. Maar zij hebben 2 paarden, hier de problemen : Het eerste paard, durft niet op de trailer te gaan.. als ze er op staat trekt ze weer terug. We hebben toen al alles geprobeerd maar het lukte niet. Na een tijdje lukt het wel in een keer, doordat ze er meteen de stang erachter deden.. Maar hoe zou dit beter kunnen gaan ? Het 2de paard, is niet veel in de hand geweest. Ze komt wel al een brokje uit je handen eten maar verder niets. HOe zou je deze 2 jarige kunnen laden ? x
Shattered
Geplaatst: 16-07-09 12:56
Longeerlijn vastmaken aan het halster, longeerlijn een halve slag om de voorste stang slaan en steeds strak blijver trekken bij elk pasje naar voren. Zodra hij er eenmaal in staat belonen met voer, daarna weer herhalen.
Ik heb een trailerlaadcursus gevolgd, omdat mijn paard heel angstig is van de trailer. Ik kan haar nu moeiteloos laden. Ik kan zelfs andere mensen helpen, die een probleem hebben met laden.
Het gaat erom dat je duidelijk bent naar je paard, dat hij snapt wat je van hem wilt. En als jij de leider bent, dan loopt hij graag de trailer in.
Met dwang (longeerlijn of zweep of bezemsteel) schiet je totaal niets op. Verdiep je eens in de links die Yvonne hierboven geeft. Het gaat om vertrouwen en leiderschap. Als jij een goede en duidelijke leider bent voor je paard en zonder ruis vraagt wat er van hem verlangd wordt, dan loopt je paard zo de trailer op.
Succes.
musinge
Geplaatst: 16-07-09 14:42
Wanneer wij weer een stel paarden krijgen dat de trailer niet kent o.i.d. dan voor zet ik de trailer in de weide. Dan leg ik de eerste 2 dagen hooi met een beetje brokjes op de loopplank. daarna leg ik het net in de trailer, zodat ze met hun voorbenen in de trailer staan. Uiteindelijk bouw ik dat op tot het voor in de trailer ligt. Dan haal ik de trailer uit de weide. Het paard ook en ik loop er zo mee de trailer in. Vooral niet omkijken of in zijn/haar ogen kijken.Duidelijk vooruit. Hoofd rechtop. Zelfverzekerd en schouders naar achteren.
Shattered
Geplaatst: 16-07-09 14:44
Slopen ze de trailer dan niet?..
melaniiieee
Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-09 17:15
bedankt voor de tips! Shattered; het is vooral dat ze niet de trailer in willen. maar als ze er in staat dan is ze wel rustig. En eruit ook gewoon rustig.