verzekeren nieuwe trailer, wie heeft ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

verzekeren nieuwe trailer, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 19:22

Ik heb een nieuwe trailer gekocht die ik toch wel graag verzeker. Tot nu komt Hippozorg er goed uit met een premie van 1,375% van de verzekerde waarde. Anderen vragen al snel 3%. Ik heb op zich goede ervaring met Hippozorg met betrekking tot schade aan paard en hun handelswijze.

Wie heeft tips?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 08:52

Mijn eerste reactie zou zijn om het casco bij dezelfde verzekeraar te doen als de auto, zeker wanneer de auto ook een casco-verzekering heeft. Alles onder één dak.

Ik heb er geen ervaring mee, maar het WA-deel bij de ene verzekering (de autoverzekering) en het casco elders (bij Hippo), lijkt mij een garantie op ellende tussen maatschappijen op het moment dat er daadwerkelijk in het verkeer iets misgaat.

Daantje1981

Re: verzekeren nieuwe trailer, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 08:58

Ik heb toen aan het bedrijf waar ik de trailer gekocht heb gevraagd waar ik hem het beste kan verzekeren. Hun hadden goeie ervaringen met Fortis.
Ben op onderzoek uitgegaan en had daar ook een goed gevoel bij.
Omdat mijn auto, een ford ka, niet het trekkende voertuig is ;)maar meestal de auto van mijn vriend heb ik hem apart laten verzekeren.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 09:00

ik zal morgen inderdaad ook mijn agent even bellen waar de auto is ondergebracht, maar die hebben vaak geen of beroerde condities voor aanhangers. Hippozorg brengt onder bij de Europeesche, wellicht kan dat ook wel via mijn agent. Is wellicht dubbel handig ivm korting op pakket (er loopt al een berg) Paard is bij Hippozorg ondergebracht en dat gaat goed.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:24

Ze adviseren om de trailer bij het trekkende voertuig bij te verzekeren.

Onze auto is bij interpolis verzekerd, dus mijn trailer ook.
Ze vragen ook om het kenteken van het trekkende voertuig (bij ons omdat er meerdere auto's zijn)

Mijn trailer is voor 7500,- verzekerd. WA Casco.
Ik betaalde afgelopen jaar €91,76
Het komende jaar is het bedrag €96,82
Dus dat is ook nog geen 1,5 %
Maar we hebben een heel pakket bij interpolis, dus ik denk dat ze zo'n 1,5% rekenen.

Let je wel op een goedgekeurd slot?
Interpolis heeft het er niet bij vermeld, en kon het ook niet in de ''clausule'' lezen. Verder hebben ze er telefonisch ook met geen woord over gerept, maar mocht ie gejat worden en er zit geen slot op....... Dan weet ik haast wel zeker dat er niets wordt uitgekeerd

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 16:12

aanstasia ik laat er gelijk een goed slot geintegreerd opzetten

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:59

mag ik vragen wat voor trailer je gekocht hebt?
Ik heb er ook een slot op laten zetten, maar wat een lelijk en onhandig ding zeg!
Had veel liever een ALKO gehad, maar die kon er niet op zeiden ze.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:21

ik heb een thiel pico gekocht en er komt een alco safety slot geintegreerd op

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:23

pantarhei schreef:
ik zal morgen inderdaad ook mijn agent even bellen waar de auto is ondergebracht, maar die hebben vaak geen of beroerde condities voor aanhangers. Hippozorg brengt onder bij de Europeesche, wellicht kan dat ook wel via mijn agent. Is wellicht dubbel handig ivm korting op pakket (er loopt al een berg) Paard is bij Hippozorg ondergebracht en dat gaat goed.

Dat doen meerdere hippische verzekeraars, trailerverzekering bij de Europeesche onderbrengen. Is bij mijn verzekering ook het geval. Bij de Europeesche verzekeringen valt je trailer dan onder de caravan verzekering. Ik weet de details voor wat betreft voorwaarden niet uit mijn hoofd. Waar ik o.a. op gelet had (ik had ook een nieuwe trailer gekocht) was dat ik de eerste paar jaar in geval van bijvoorbeeld diefstal de nieuwwaarde uitgekeerd krijg. Niet dat er als er na een jaar iets gebeurd met je nagenoeg nieuwe trailer, je niet een vergelijkbare trailer ervoor terug zou kunnen kopen.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 16:18

dank, mijn agent doet ook zaken met hipp en kan dus ook hun als agent voor mijn paard aangeven, best handig alles onder een dak