Sonja schreef:Er zit een addertje onder het gras voor stalverhuurders/pensionstaleigenaren etc.
Zij hebben namelijk een soort van verplichting om jou als klant te behoeden voor onveilige situaties op hun terrein. Daarbij hoort het goed onderhouden van terreinen en gebouwen, maar ook het waarschuwen dat met cap rijden veiliger is.
Er is jurisprudentie van zaken die opgespeeld zijn door verzekeringsmaatschappijen om schade te verhalen op staleigenaren omdat die het capdragen niet verplicht hadden, of toch minimaal de stalhuurders erop gewezen hadden dat zonder cap rijden onveiliger was.
Daarom zijn er ook stallen waar je een verklaring moet ondertekenen dat de stalhouder je verzocht heeft voortaan een goedgekeurde veiligheidshelm te dragen, maar dat jij als volwassene daar zélf geen gehoor aan wenst te geven, maar dus wel aangeeft gewaarschuwd te zijn en alle gevolgen te dragen.
In hoeverre zo'n verklaring standhoudt, dat weet ik echter niet...
Grappig dat je begint over zo'n overeenkomst,want dat heb ik haar vanmiddag voorgesteld,dat ik de volledige aansprakelijkheid op me neem,zwart op wit en getkend en wel
En ik heb al eerder gemeld dat ik geen contract of reglementen heb gekregen.
Kijk,als je zulke regels wilt invoeren,zorg dan ook dat dit soort zaken voor elkaar zijn,toch?
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het nogal irritant vind om zo bemoedert te worden.
Ik ben oud en wijs genoeg om dit voor mezelf te kunnen beslissen.
Nogmaals,het is mijn hoofd en mijn lichaam en ook nog eens mijn paard.
En ja,het is haar terrein,maar ik vraag me af of ze dit mag verlangen zonder veiligheidscertificaat.
Laatst bijgewerkt door Danielle_1 op 04-07-09 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt