Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
biancavos schreef:Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met het halen van je E-Rijbewijs, hoe moeilijk jullie het vonden, hoeveel uur les je hebt gehad etc.
Ik ga namelijk mijn E-Rijbewijs halen, heb 13 juli 4 uurtjes les, 17 juli 3 uurtjes en dan 20 juli nog 1,5 uur en daarna afrijden.
Ik moet zeggen dat ik het echt heel erg spannend vind...
stefanvi schreef:8,5 uur les?
Dat is behoorlijk te noemen.
Normaalgesproken is het zo'n 6 uur.
En dan of 6 uur op een dag en aanvullend examen, of verdeeld over twee dagen.
Downhill schreef:Probeer met je vader/moeder of een kennis te oefenen met de caravan of een trailer. Zoveel mogelijk en als het kan dagelijks. Oefen op industrieterrein en zoek de moeilijkste manouvres om uit te voeren met de trailer. Liever thuis en je betaald geen drol dan dat je zoveel geld kwijt bent. Ik was 415 euro kwijt inclusief examen (afgelopen juni) Hierin zaten 3 x een les van 2 uur en de rest heb ik met mijn vader geoefend met de boot-trailer en daarna de caravan die een totale lengte heeft van 14 meter inclusief VW bus. Die zocht de beroerdste plekjes voor mij op om te oefenen met vooral achteruit rijden. Zowel rechtsom achteruit als linksom achteruit. Eerst geoefend met een lege boot-trailer omdat die heel gevoelig is en snel schaart, dan leer je het snelst.
Het koppelen van de trailer moet je ook blijven oefenen.

?