Leaspaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

just_kiki

Leaspaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 16:53

Sorry als dit niet op de juiste plaats staat :)

Hallo :wave:

Ik ben van plan een paard te leasen, maar wat is nouw een goede maandelijkse prijs? (eigenaar heeft geen idee, vandaar mijn vraag hier :) )

paard (ruin) is ongeveer L waardig (loopt niet constant aan teugel) hij kan wijken , stap galop-galop stap
Spullen zitten erniet bij (zadel-hoofdstel-borstels). ik moet dit dus ook zelf kopen.
Paard zou 3x per week lesjes moeten volgen met ('manege')kinderen
Verder moet ik het paard op verdere nivo brengen (voor de duidelijkheid.. ik rij met hem me prive lessen op dit moment) en dan ook uitbrengen (mijn kosten)
ik zou het paard dus ongeveer 3x per week rijden.
Wat zou een reeël bedrag zijn ?( ook ivm de spullen)

Groetjes kiki :evaw:

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:54

Zo tussen de € 100,00 en € 150,00 lijkt mij redelijk.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:12

als jij het paard op een verder nivo moet rijden dan zou ik ervoor laten betalen ipv er zelf voor te betalen... ;) en zeker niet onder de voorwaarde dat ik dan zelf voor het uitbrengen zou opdraaien. Op welk nivo zit je zelf en kun je hem wel verder rijden?

Ik zou niet teveel gaan betalen in ieder geval, je moet zelf voor spullen zorgen terwijl het paard 3x per week in de les meeloopt, welk zadel ligt er dan op? Je kunt dus feitelijk maar 4x per week rijden, moet er nivo inrijden terwijl er manegekinderen ook op rondhobbelen en je moet je eigen spullen hebben en zelf de wedstrijden betalen? Ik zou een ander paard gaan zoeken of maar hooguit 50,- betalen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:16

Even ter vergelijking: Ik betaal hier 55 euro voor het leasen (3x pw rijden) van een manegepaard wat dus ook ongeveer 2/3 keer in de week nog lessen loopt..
Enige verschil is dat ik helemaal niets voor hem hoef te kopen, maar daarentegen mag ik hem ook niet uitbrengen en is het verplicht om 1 keer in de week te lessen.
Succes ;)

Dani

Re: Leaspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:20

Als jij het paard op niveau MOET brengen en dan ook verplicht wedstrijden gaan rijden, en als je dan ook nog eens zelf al het tuig aan moet schaffen, zou ik er niet eens voor gaan betalen, of anders zeker geen 100 euro+..

Waarom mag je trouwens zijn eigen spullen niet gebruiken?

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:21

Als de eigenaar wil dat je m op niveau brengt zou k me ervoor laten betalen. Als jij op dat paard mag rijden -omdat jij dat leuk vindt en graag wil-, starten én m daarbij op niveau brengt (win-win) zou k de kosten voor de lessen en de wedstrijden voor m'n rekening nemen, maar meer ook niet. Eigenaar heeft al opbrengsten uit manegelessen

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:24

Ik zou er niets voor betalen.
Je betaalt de privélessen ook zelf neem ik aan, dus dan investeer je er al genoeg in. Bovendien heeft de eigenaresse er voordeel bij dat jij het dier rijdt als je het naar hoger niveau rijdt. Daarnaast moet je zelf tuigage aanschaffen, waarom eigenlijk? want ik neem aan dat er een zadel en hoofdstel aanwezig is voor de manegelessen? En als ze persé betaalt wilt hebben en jij persé dit paard wilt rijden, dan zou ik uiterekenen hoeveel het kost om 3x per week les te rijden min de kosten die je kwijt bent aan de privélessen.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:25

precies, ik zou het doen zoals Yess zegt. Hoogstwaarschijnlijk zorg jij ervoor dat het paard meer waard word.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 17:39

Ja precies vind jullie gelijk hebben! (ik schrok bij het eerste berichtje 100/150 euro := )

Zijn zadel/hoofdstel word ook voor de andere paarden gebruikt vandaar dat ik zelf spullen moet gebruiken (nu rij ik er ook op met mijn eigen passende zadel)
Ik zat zelf te denken aan ongeveer 50 euro dit kan toch?

cissy @ ik rij zelf nu op ongeveer M, en ik weet de oefeningen van het z die ik soms eens meepak :) verder klikt het heel erg tussen het paard en mij. eigenaar vind ook dat ik er goed mee kan omgaan/ en er goed mee kan rijden. We voelen elkaar echt aan onder het rijden, heel raar maar dat vind ik wel :) (even tussendoor hij is van een handelsstal/dressuurstal, en ik werk ook daar ;) )
eigenaar probeert hem ook te verkopen aan mij. maar daar heb ik het geld niet voor. (heb zelf een geblesseerd paard(al een jaar) die ik moet onderhouden+ DA) vandaar dat ik dacht misschien kan ik hem wel leasen :)
Ik betaal idd zelf me privelessen (30 euro)

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:45

just_kiki schreef:
(even tussendoor hij is van een handelsstal/dressuurstal, en ik werk ook daar ;) )
eigenaar probeert hem ook te verkopen aan mij. maar daar heb ik het geld niet voor. (heb zelf een geblesseerd paard(al een jaar) die ik moet onderhouden+ DA) vandaar dat ik dacht misschien kan ik hem wel leasen :)

Ik werk ook op een handelsstal en ga binnenkort een paard starten van de eigenaresse. Ik blij: paard met een gouden randje waar ik heel veel van kan leren, zij blij: paard krijgt wedstrijdervaring en brengt meer op.
Normaal krijg k betaald voor het rijden, in dit geval hebben we afgesproken dat in ruil voor mijn rijden zij mij les geeft (allebei blij!) Startkaart, wedstrijd ed zijn vanzelfsprekend voor mijn rekening.
Ik zou echt niet direct met een te hoog leasebedrag over de brug komen..

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 17:47

Yess schreef:
just_kiki schreef:
(even tussendoor hij is van een handelsstal/dressuurstal, en ik werk ook daar ;) )

Ik werk ook op een handelsstal en ga binnenkort een paard starten van de eigenaresse. Ik blij: paard met een gouden randje waar ik heel veel van kan leren, zij blij: paard krijgt wedstrijdervaring en brengt meer op.
Normaal krijg k betaald voor het rijden, in dit geval hebben we afgesproken dat in ruil voor mijn rijden zij mij les geeft (allebei blij!) Startkaart, wedstrijd ed zijn vanzelfsprekend voor mijn rekening.
Ik zou echt niet direct met een te hoog leasebedrag over de brug komen..

Kijk hier heb ik wat aan! bedankt :)
Ik zal het eens op deze manier aankaarten bij haar

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:54

dat hij van een handelsstal is verandert het plaatje alleen maar, dan zou ik al helemaal niet gaan betalen voor het rijden!

Zij hebben er later inderdaad alleen maar profijt van als ze m gaan verkopen of krijg jij een deel van de winst?
Je kunt er wel veel van leren en misschien kun je dan wel de lessen en startkaart betalen, maar zeker geen leasegeld!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:52

Niks of niet veel.

Ik had een leasepony. ik betaalde ongeveer 120 euro geloof ik per maand.
Ik hoefde niets te kopen, zadel hoofdstel borstels alles wat ik nodig had kon ik van daar gebruiken.
Ik mocht zo vaak komen als ik wil rijden wanneer ik wil en ik (zou eigenlijk) elke week les krijgen.
Alles voor die 120 euro.

Jij moet alle spullen er nog bij kopen, het paard op niveau brengen voor hun, etc.
En dan wordt het paard verkocht. Zij kunnen m duurder verkopen omdat hij op jouw kosten hoger is gekomen. Krijg jij dan ook iets van de inkomsten? zoniet lijkt het me niet echt eerlijk :)