Ik heb de zoekfunctie gebruikt want ik meende al ooit een topic gezien te hebben over het vervoeren van paarden naar Australië, maar ik kan het echt nergens vinden
, dus open ik nu zelf een topic. (Hopelijk heb ik het hier op de juiste plek geplaatst).Mijn vriend en ik waren hard op zoek naar een boerderijtje hier in Nederland, maar we hebben op ons toch weer op onze oude droom terug laten vallen, namelijk werken in het buitenland. Australië, New Zealand en the UK zijn mogelijke opties. Mijn vriend kan waarschijnlijk snel een baan vinden in Australië en dat land trekt hem het meest, daarom staat dat land even op nummer 1. Ik wil daar ook sowieso geweest zijn.
We zijn nu een aantal zaken op een rijtje aan het zetten om te zien of alles mogelijk is en natuurlijk om een zo goed mogelijke voorbereiding te hebben. Het vertrek komt sowieso niet voor september 2010, dus we hebben nog even.....
Wat mij het meest bezig houdt is of ik daar zelf wel werk kan vinden, omdat ik waarschijnlijk eerst nog een certifikaat moet gaan halen omdat mijn diploma van de universiteit daar waarschijnlijk niet helemaal geldig zou zijn. Oke, dat is nog wel te overkomen. Maar ik ben wel enorm aan het piekeren over onze dieren. Onze honden gaan sowieso mee en ik kan daar ook redelijk wat informatie over vinden. Maar waar ik nu eigenlijk vooral naar op zoek ben is informatie over het vervoeren van je paarden naar Australië en ervaringen van mensen die dit al eens gedaan hebben. Het lijkt me namelijk toch wel een enorme beslissing.....Maar om ze te verkopen....dat lijkt me nou ook echt heel moeilijk.
Het gaat om een ruin van 13 en een merrie jaarling.Zouden jullie me kunnen helpen met jullie ervaringen of ideeën waar ik informatie over het vervoer, papieren e.d. op kan vragen?
Groetjes!!!

....of misschien wel langer, tenzij mijn vriend opeens een prachtaanbod krijgt voor een baan