Ik rij al vanaf mijn 9e paard (ben nu 20 jaar) Ik ben helemaal verlieft een een pony en wil deze ook gaan kopen. Maar voordat ik dat doe wil ik goed geinformeerd zijn zodat ik weet waar ik aan begin!
Natuurlijk zou de pony eerst door de dierenarst moeten worden gekeurd, deze dierenarst heb ik nog niet gevonden. Ik heb al het nodige informatie gelezen over het stallen van de pony. Dit zou in almere zijn en het liefst bij een weilandje in de buurt. Hier ga ik verder nog zelf naar kijken. Ook weet ik dat ongeveer 1x in de 8 weken de hoefsmid moet komen en 1x per kwartaal het ontwormen.
Waar moet ik verder nog aan denken of op letten? Hebben jullie handige weetjes of tips voor mij?
Alles is van harte welkom!!! Alvast Bedankt!!!
Groetjes
Angelique
isverwijderd
Geplaatst: 25-06-09 15:13
Gebruik de zoekfunctie eens, hier zijn al heel veel topic's over geweest! Veel succes en plezier iig met het zoeken naar een leuk paard! Neem ook een ervaren parsoon mee als je gaat kijken, probeer ook minstens twee keer te gaan kijken bij het paard.
Zou het zo niet weten maar toen ik mijn paard had heb ik al gaande weg dingen geleerd die ik nu ook gewoon nog heb. Wat dacht je van 1 x per jaar een Tandarts (dat wist ik dus ook niet), hij gaat nu dus gewoon elk jaar naar de tandarts. Veel suces!!
MarliesV
Geplaatst: 25-06-09 15:17
De eerste vragen wat mij altijd te binnen schieten zijn:
Kun je het betalen? Elke maand de kosten van het voer, hoefsmid, les, weidehuur enz is te overzien. Maar houdt er rekening mee dat je een spaarpot moet hebben voor onverwachte DA kosten of je moet je pony verzekeren hiervoor.
En heb je de tijd. Elke dag er naar toe. Als je een eigen weide kan huren zul je ook moeten uitmesten, mest afvoeren. Land bemesten, onkruid vrij houden enz. Natuurlijk komt het voeren/water/aandacht/verzorging/rijden enz daar nog bij.
Hoe ga je het oplossen met de keren dat je ziek bent en echt er niet naar toe kan. Of op vakantie. Heb je iemand achter de hand die jou taken tijdelijk kan opvangen mocht het nodig zijn?
De overige dingen leer je vanzelf wel. Gewoon goed je verstand gebruiken, veel lezen en het liefst iemand die ervaring heeft met paarden een tijdje over je schouder mee laten kijken en tips laten geven.
Judje
Geplaatst: 25-06-09 21:40
Verplaatst van VSW naar TAO.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 15-12-09 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Bericht na deze reactie verwijderd. Aangezien dit al een oud topic is. Gelieve niet meer in te reageren.