zodiacje schreef:Mij is juist verteld om echt niet boven de 80 km p uur te gaan rijden.
Als ik dan een klapband zou krijgen zou ik netjes rechtdoor kunnen rijden en rustig tot stilstand kunnen komen, boven de 80 zou dit bijna altijd gevaarlijk zijn.
Dit is wat een vriendin van mij mij heeft verteld, zij rijd al heel wat jaren met trailer.
Al ben ik het eigenlijk ook wel eens met het meerijden met de stroom.
Wie heeft hier een mening over?
Ja, dan rijdt die vriendin van je met ouwe rotzooi!! Met goede banden onder de trailer, op de juiste spanning, krijg je geen klapband! Leuk verzonnen, maar in werkelijkheid werkt het toch its anders.
En dan nog, "al heel wat jaren" da's leuk, maar als ze nooit verder is gereden dan het lokale wedstrijdterrein, dan valt dat bij mij niet onder de categorie "ervaring".
zodiacje schreef:Ik doe wel altijd beenbescherming om. En ja, ik kan rijden als de beste.
Maar er is zo nu en dan echt wel eens een rotonde of een hobbeltje die mijn paardje net niet aan voelde komen(en ik rijd écht sloom over rotonde's ed)
is sneu als ie dan net zichzelf schampt met zijn ijzer.
En juist dat verhaal over die aangereden trailer is nog meer reden om bescherming om te doen.
Zou je maar gebeuren. Dan heb ik in ieder geval m'n best gedaan om m'n paardje te beschermen.
Dan zou ik toch eens kritisch naar mijn rijstijl kijken! Zet die ton water er eens in, je krijgy van mij schriftelijke garantie dat je knoeit.
Als je trailer zo grofstoffelijk van de weg gereden wordt als in het topic wat ik noemde, dan helpt bescherming ook niet meer, sterker nog, dat kon dan weleens tegen je gaan werken.
Voor mij zijn dit soort (zeldzame!!) ongelukken eens te meer een bevestiging om een vrachtwagentje te blijven rijden. Ik zie die "leasebakhufters" nog geen vrachtwagen van 5,5 ton van de weg rijden.......
zodiacje schreef:En verder loopt mijn paard als een zonnetje in en uit. Die van mijn vriendin niet altijd. Die stapt er heel soms wel eens naast. Dan is het gevaar dat ze haar been open haalt aan de plank, met bescherming kan dat niet.
Het is wettelijk VERBODEN om scherpe delen aan laadkleppen te hebben!!! Wanneer het paard zich openhaalt aan een laadklep, heb je je zooi dus weer eens niet op orde. Bovendien, als ze er hun poot aan open kunnen halen, kan de beenbeschermer er ook achter blijven haken. Dan kan het paard dus zijn evenwicht verliezen en omvallen en de risico's daarvan zijn vele malen heftiger dan een snee in een poot, die niet eens mag ontstaan.
Maarre, heb jij dan WEL het lef om eens langs te komen en je rijstijl te laten controleren en bijschaven??
Het valt me op dat iedereen hier altijd heel goed weet hoe het zit, maar niemand heeft het lef om dat eens te komen tonen aan een ervaren beroepschauffeur.......