Paardentranport goed idee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JRBorst

Paardentranport goed idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 17:36

Hallo,

Ik had even een vraag, al enige tijd zit ik met het idee in me hoofd om aan paardentransport met de trailer te beginnen.
Dit omdat ik een eigen bedrijfje heb ik de agrarische sector, en we net een nieuwe 2 paards trailer hebben gekocht.

Zelf hebben we ook een paard dat moeilijk laad e.d. dus ervaring is er wel. Maar nu was mijn vraag om iemand wel is een paard naar een wedstrijd of iets dergelijks laat brengen, en wat de ervaring hier mee is / tips of ideeën :+

Zelf zitten wij in de omgeving van Dalfsen / Ommen.

Asciugamano

Re: Paardentranport goed idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 07:17

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 07:39

Boven de 65 km heb je voor elk commercieel vervoer het Certificaat Verantwoord Veetransport nodig + een vervoersvergunning. Een kostbaar grapje wat wel nodig is aangezien de bekeuringen wegens het niet in bezit hebben niet mals zijn. Dit is vanaf 1 januari dit jaar verplicht en er wordt behoorlijk op gelet!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:10

femiaans schreef:
Boven de 65 km heb je voor elk commercieel vervoer het Certificaat Verantwoord Veetransport nodig + een vervoersvergunning. Een kostbaar grapje wat wel nodig is aangezien de bekeuringen wegens het niet in bezit hebben niet mals zijn. Dit is vanaf 1 januari dit jaar verplicht en er wordt behoorlijk op gelet!

Bovendien MOET je trailer veterinair gekeurd zijn (rood-witte plaat), hetgeen tegenwoordig ook niet meer gratis kan.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:12

je trailer verhuren levert je financieel meer op, zonder jezelf als chauffeur mee te verhuren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:15

Issy schreef:
je trailer verhuren levert je financieel meer op, zonder jezelf als chauffeur mee te verhuren.

Ehm, dan moet ie nog steeds die veterinaire goedkeuring hebben........

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:22

Ja dat moet nog steeds.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:55

moet iedere trailer dat sowieso?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:56

Als je alleen je trailer verhuurt gaat zijn levensduur wel drastisch omlaag, want er zijn altijd slopers en mensen die dan de andere kant op kijken.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:13

Vjestagirl schreef:
Als je alleen je trailer verhuurt gaat zijn levensduur wel drastisch omlaag, want er zijn altijd slopers en mensen die dan de andere kant op kijken.

De levensduur neem je dan ook mee in de huurprijs, tevens sluit je een huurovereenkomst af zodat bij eventuele schade de huurder aansprakelijk is. En doordat je een "eigen bedrijf" runt kun je een hoop kosten aftrekken van de belasting. Denk aan reparatiekosten, afschrijvingskosten.

JRBorst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 10:38

Kijk dit zijn goede tips, dat van die keuringen wist ik niet. Ik zal me er is in gaan verdiepen.