Camper huren met trekhaak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nobbygaard

Camper huren met trekhaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 11:02

Ik zou zo graag met vriendlief (en in de toekomst met kind) ook eens willen gaan camperen met paard(en) erbij. Mijn vriend weigert alleen om in een tent te gaan slapen. In een caravan zou hij nog wel overwegen. Maar aangezien ik met paard en marathonwagen dan zou willen gaan camperen, komen we een trekauto tekort.
Nu zat ik te bedenken dat een camper huren misschien een oplossing is, omdat dit ook comfortabel slapen en leven is. Alleen ik ben al een beetje aan het zoeken op internet geweest en daar zie ik alleen maar campers te huur zonder trekhaak.
Weet iemand of het wel mogelijk is om een camper met trekhaak te huren?
We zijn beide in het bezit van een BE-rijbewijs, dus dat is het probleem niet.

Waratje

Re: Camper huren met trekhaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:01

Je zou eens contact op kunnen nemen met Multicampers in Wageningen. Zij verkopen campers, maar mogelijk verhuren ze ook wel. http://www.multicampers.nl/

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:19

Ik vraag mij af of een camper geschikt voor een paardentrailer, zeker een met ruimte voor een wagen op de dissel.

Ik denk dat een camper kogeldruk en trekgewicht tekort komt hiervoor en wellicht ook het motorvermogen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:29

Yepyep, in Renkum zit een bedrijfje die VW T2 en T3 campers verhuurt, MET trekhaak!! Ik ben hun naam helaas kwijt, maar enig Googlen moet je op de juiste weg helpen.

Persoonlijk zou ik liever een eigen camper, bij voorkeur op basis van een Defender, hebben maar je zou ook kunnen overwegen om een 110 HCPU van vóór 1985 te nemen (belastingvrij) en er een opzetcamper op te zetten. Trailer erachter (3500kg bij 250kg kogeldruk) en de wereld ligt aan je gaspedaal :D

Overigens zijn die ook wel te huur, maar zeker niet goedkoop!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:57

Ik vraag me af of er campers met goedgekeurde trekhaken voor zoveel gewicht zijn!
Volkswagenbusjes gaan vaak maar tot twee ton!
En echt van die omgebouwde tupperware campers zullen moeite hebben met een standaard goedgekeurde trekhaak uitgerust te worden!

Trailer met koetsframe zal aardig wat wegen!

Wij hebben een daktent die of op onze Land Rover óf op onze Nissan Terrano kan. Bij meerdaagse wedstrijden gebruiken we die.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 08:40

Frank schreef:
Ik vraag me af of er campers met goedgekeurde trekhaken voor zoveel gewicht zijn!
Volkswagenbusjes gaan vaak maar tot twee ton!
En echt van die omgebouwde tupperware campers zullen moeite hebben met een standaard goedgekeurde trekhaak uitgerust te worden!

Trailer met koetsframe zal aardig wat wegen!

Wij hebben een daktent die of op onze Land Rover óf op onze Nissan Terrano kan. Bij meerdaagse wedstrijden gebruiken we die.

We hebben een aparte 1,5 paardstrailer en een aparte aanhanger voor de koets. De aanhanger met marathonwagen weegt niet zo heel veel. Dus die zouden we achter de camper kunnen doen. Onze eigen auto kan dan gewoon de paardentrailer trekken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:26

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 09:42

Wat veel handiger is, ruil jer trailer in voor een mentrailer, heb je je paard en wagen ineen, adressjes in chalets en stacaravans of huisjes zijn er meer als genoeg.
Wij reizen altijd zo, naar de Veluwe, Drenthe of Brabant, heb je gelijk een hoop comfort ook, ipv een kleine camper.