Graaskorf binnen een week stuk, garantie of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eierhoofd

Graaskorf binnen een week stuk, garantie of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 16:53

Vorige week heb ik een graaskorf besteld. Uitstekende service van de betreffende winkel, ding zag er goed en solide uit.

Vorige week woensdagavond omgedaan. Afgelopen dinsdag kom ik in de wei en is de complete onderkant weg! Heb de korf elke dag nagekeken of het allemaal nog goed zat en in orde was, maar zomaar ineens dus de hele onderkant eruit...

Ik kan echter nooit bewijzen dat ik er echt goed mee ben omgegaan. Natuurlijk weet ik wel dat er geen gekke dingen mee gedaan zijn, paard heeft hem omgehad en ermee gegeten, meer niet. Op spelen e.d. heb ik natuurlijk geen zicht omdat ik niet bij mn paard op het land woon ;) Maargoed...

Ik wil dus weten of dit volgens jullie onder garantie zou moeten vallen of niet. Heb de winkel al gemaild, maar dat was een beetje een laf mailtje met meer de mededeling dat ik hij stuk is gegaan binnen een week en foto's van de "beschadiging" . Wil namelijk niet overkomen als een zeurende klant. Heb ook nog geen bericht teruggehad, maar wil dus niet gaan stalken omdat ik gewoon niet zo goed weet wat ik ermee moet en of ik wel recht heb tot klagen.

Toch vind ik het niet kunnen dat het zo snel al stuk is bij normaal gebruik... Zal ik de korf opsturen naar de winkel met begeleidend briefje of heb ik dikke pech en mn geld verkeerd "geinvesteerd" ?
Thanks voor het meedenken iig.

flynn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:58

dat valt volgens mij gewoon onder de garantie, spullen horen niet zomaar kapot te gaan en zeker niet al naar een week! :?
zoals je je al schrijft ben je er normaal mee omgegaan en wat je paard ermee doet moet ie gewoon tegen kunnen.
want de winkel moet degelijke en stevige artikelen verkopen.
ik zou er zeker mee terug gaan, maar ik zou er niet te lang mee wachten. je hebt het bonnetje nog neem ik aan?
suc6 ermee +:)+

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:00

Weet niet zeker of je er garantie op hebt,maar ik denk het wel.
Je mag er denk ik toch vanuit gaan dat een graaskorf wanneer je hem omdoet bij een paard in de wei niet zo snel mag kapotgaan,en zeker niet dat heel de onderkant eruit gaat!
Denk niet dat je een zeurende klant bent wanneer je vraagt voor een nieuwe !
heb je anders geen telefoon nummer dat je even kan bellen ? kun je het uitleggen.

Misschien bieden ze je zelf wel al een nieuwe aan wanneer ze je mailtje lezen ;) als ze goede service hebben
zouden ze dat moeten doen! zei kunnen hem ook terugsturen naar de leverancier.

Apoc

Re: Graaskorf binnen een week stuk, garantie of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:14

Ik zou iedergeval er even mee terug gaan. Laat maar zien wat er mee aan de hand is en neem je bon mee. Ik zou niet bang zijn dat je als zeurende klant overkomt. Je hebt gewoon recht op een verklaring en eventueel een nieuwe graaskorf.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:44

Hoi, ik heb een zelfde verhaal gehad vorig jaar. Ik had een Harry's Horse graaskorf, en daar brak na drie weken ofzo een van de riempjes van de korf, alle stiksels los.
Ik heb toen een vriendelijk mailtje gestuurd naar de paardendrogist, waar ik hem had gekocht, en het werd meteen geruild zonder problemen. +:)+
Inderdaad wilden zij het kapotte masker terughebben om naar de leverancier op te sturen, maar voor dat ik dat kon doen had ik al een nieuwe :) dus heb ik het kapotte masker in die doos weer teruggestuurd. Prima geregeld, en de nieuwe van dit jaar kwam daar dus ook weer vandaan :)

Die dingen zijn erop gemaakt dat als je paard vast komt te zitten dat dan het klitteband los gaat en niet de stiksels (die van mij heeft dat zo in ieder geval) en dat was bij de andere twee die ik tot nu toe gehad heb ook zoals het werkt. De winkel vond ook dat het niet zo snel stuk mocht gaan dus zij hebben het netjes vervangen. Gewoon netjes vragen en dan doen ze vast niet moeilijk.

Aukelizzy

Re: Graaskorf binnen een week stuk, garantie of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:40

Als er een telefoonnr. van de winkel bij staat zou ik gewoon even bellen voor overleg.
Natuurlijk mag zo'n korf niet zo snel stuk gaan lijkt me.
Je bent gerust geen zeurende klant, je hebt een gegronde klacht.
Succes.