Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Maar ik vind dat zo belangrijk. Die klik. Het moet wel wederzijds zijn natuurlijk. Als ik een paard zou tegenkomen dan komt het paard een week naar de manege en ga ik een week met het paard aan de slag. Mijn dochter dan ook uiteraard. En dan is het te hopen dat je een beetje een beeld krijgt van dit kan wat worden of niet. Uiteraard komt dan ook een dierenarts het paard onderzoeken en ik ga een paar lessen rijden met het dier. Mocht het niets worden dan neemt die man het paard na een week weer mee naar huis. Ik vond dit wel de meest veilige optie zowel voor paard als voor mij. Dus de volgende week wordt een spannende week. Het paard waar ik over sprak komt ook van deze stal en er is op dit moment zelfs een familielid van dat paard te koop. Ik ben heel benieuwd. Maar oh zo dank voor jullie reacties, adviezen en aanwijzingen. Ik kan er zeker wat mee en dit neem ik deze week ook mee als ik naar de stal ga. Ode aan internet. (Dat was er in mijn vorige paardentijd nog niet).
Wat ik wel raar vond .. dat je zei dat het paard 5 uur per dag aan lessen doet, oink? 5 uur? Ik wist niet eens dat manege paarden zoveel reden?
Wat ik wel nog even wil zeggen. Als je een paard een week op proef hebt hou er dan rekening mee dat het paard ook moet wennen
Zo was mijn pony echt een heel ander dier de eerste maand dat ze van stal was verwisseld.
Waar ik op let is meer het rijden, voelt het goed tussen ons? Hoe zijn de gangen van het paard. Daarnaast hoe benaderen we elkaar op stal, buiten en in de wei. Ik ga ook niet direct met mijn nieuwe paard buiten rijden bijvoorbeeld. Ik ga eerst met het paard wandelen. Lekker aan het halster en als dat goed gaat neem ik de keer daarop de hond mee. Het is op den duur de bedoeling om lekker met zijn drieën door het bos te wandelen/rijden. Alles stap voor stap. Heb voorheen paarden ingereden en ik weet dat geduld een schone zaak is.
Het paard heeft ook een eigen ik en wordt ook maar in een nieuwe situatie gebracht. Voor mij is het contact (en het paard moet gewoon blij, vertrouwd en gelukkig zijn in mijn aanwezigheid) het belangrijkst. Kijk het rijden, later eventueel wat lichte proefjes, dat komt wel. Dat is mijn intensie niet. Als ik een paard koop moet het op de eerste plaats een maatje voor mij en mijn dochter zijn en omgekeerd natuurlijk. Ben nu heerlijk 3 dagen vrij en ga deze dagen besteden aan rondkijken en zoeken. Dank jullie voor jullie reacties. Het doet mij goed.