Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikke schreef:Houdt je wel in je achterhoofd dat deze regeling z'n langste tijd echt gehad heeft. Vervolgens zit je dan alsnog met je E-rijbewijs examen en bovendien zal op dat moment de trailermarkt voor dit soort trailers net zo instorten als de markt voor grijs kentekenauto's voor particulieren.

ikke schreef:Houdt je wel in je achterhoofd dat deze regeling z'n langste tijd echt gehad heeft. Vervolgens zit je dan alsnog met je E-rijbewijs examen en bovendien zal op dat moment de trailermarkt voor dit soort trailers net zo instorten als de markt voor grijs kentekenauto's voor particulieren.
Remy schreef:ikke schreef:Houdt je wel in je achterhoofd dat deze regeling z'n langste tijd echt gehad heeft. Vervolgens zit je dan alsnog met je E-rijbewijs examen en bovendien zal op dat moment de trailermarkt voor dit soort trailers net zo instorten als de markt voor grijs kentekenauto's voor particulieren.
Kun je hier wat specifieker in zijn, waar is dat bijvoorbeeld terug te vinden? En hoe zit het dan met het Europees rijbewijs?
ikke schreef:Remy schreef:Kun je hier wat specifieker in zijn, waar is dat bijvoorbeeld terug te vinden? En hoe zit het dan met het Europees rijbewijs?
Dat IS een europeese regeling.
Hoewel niks zo onbetrouwbaar is als politiek, staat 2012 toch al enige tijd als beoogde invoer ervan.

Citaat:Voor caravans en aanhangwagens volstaat in principe het gewone rijbewijs
(rijbewijs B). Maar de bestuurder met rijbewijs B moet wel een korte cursus
volgen of extra rijexamen afleggen indien de caravan of aanhangwagen meer
weegt dan 750kg én de combinatie van de auto mét caravan of aanhangwagen
meer weegt dan 3500kg en minder dan 4250kg. Boven de 4250kg heb je een rijbewijs
B + E nodig. De nieuwe richtlijn stelt tenslotte ook minimumeisen voor de opleiding en nascholing van examinatoren.

:Remy schreef:Het europees rijbewijs houdt toch in dat er met B gereden mag worden tot 3500 kg?Citaat:Voor caravans en aanhangwagens volstaat in principe het gewone rijbewijs
meer weegt dan 3500kg en minder dan 4250kg. Boven de 4250kg heb je een rijbewijs
B + E nodig. De nieuwe richtlijn stelt tenslotte ook minimumeisen voor de opleiding en nascholing van examinatoren.
Remy schreef:Ik quote mezelf maar even omdat ik hier echt benieuwd naar ben, dus Ikke, als je hier meer info over hebt, dan graag:
Remy schreef:
Voor caravans en aanhangwagens volstaat in principe het gewone rijbewijs

ikke schreef:Dit is vooralsnog het Europeese voorstel. Wat ik me voor moet stellen bij het verschil tussen die korte cursus en een examen E weet ik niet, maar gezien de ontwikkelingen van de laatste jaren op rijbewijsgebied, zou ik daar niet veel vertrouwen in hebben.