een pensionstal hebben en op vakantie gaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

recrea

een pensionstal hebben en op vakantie gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 08:33

Wie van jullie hebben een pensionstal en gaan zelf op vakantie?
Hoe regelen jullie dat?
Heeft het weleens problemen gegeven bij pensionklanten?
Ik ben hier heel benieuwd naar.

Groetjes, recrea

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:37

Ik sta op een pensionstal en heb 2 jaar geleden de boel samen met mijn man 3 weken overgenomen toen de eigenaren op vakantie waren.
Vorig jaar heeft een stalgenootje dit gedaan.
Heb jij geen pensionklant die een tijdje in je huis wil zitten en die je voldoende vertrouwt om de zaak tijdelijk over te nemen?

esther82

Re: een pensionstal hebben en op vakantie gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:59

Wij staan op een kleine pensionstal. Als de eigenaren op vakantie gaan dan regelen komt er inderdaad iemand van stal (tevens familie) bij hun in huis. Samen met de andere pensionklanten wordt alles dan onderling geregeld.

Dit gaat altijd perfect! Niemand maakt hier een probleem van. Het is echt voor elkaar, met elkaar.

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:01

Mn staleigenaresse gaat regelmatig zo'n paar daagjes op vakantie.
Haar zoon is dan wel thuis die wat op de paarden let,
voeren en stallen doen we dan effe zelf!
zoals hierboven word het onderling geregeld.

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:04

Ik sta ook met mn pony op een pensionstal, en de eigenaren gaan elk jaar op vakantie. Wij of een andere klant nemen het dan over. Opzich hoeven we alleen maar in de gaten te houden of het goed gaat, want de meeste paarden staan in de wei, en uitmesten word vaak zelf gedaan als de eigenaar op vakantie is.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:04

Ik sta op een pension waarvan de eigenaren ook wel eens (niet vaak) een paar dagen weggaan. De ouders van de eigenaar zijn er altijd, en houden een oogje in het zeil. Samen met de manegeles-instructrice, en ikzelf spring ook bij met voeren en binnen/buiten zetten.

Als je een beetje een netwerkje van betrouwbare mensen om je heen hebt lukt het best!

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:13

Heb op een pensionstal gestaan waarvan de eigenaren met regelmaat met vakantie gingen of een weekend weg.

Helaas vonden deze mensen het de normaalste zaak van de wereld om geen vervanging of toezicht te regelen :x
Als dit 1 keer was voorgekomen had ik er minder moeite mee gehad maar het gebeurde daar om de haverklap -:(-
We maakten dan noodgedwongen onderling een rooster voor het naar binnen/buiten zetten, uitmesten en voeren.
Dit is mij om de volgende redenen zeer slecht bevallen,

-ik stal mijn paard natuurlijk niet voor niets alles inclusief
-stal was niet naast de deur, waardoor ik veel tijd kwijt was met de verzorging
-ik kreeg geen korting op het stalgeld terwijl het een relatief dure stal was
-ondeskundige en onbetrouwbare personen aan mijn paard

Als pensionklant heb ik er totaal geen moeite mee als de pensionhouder met vakantie gaat.
Zolang er voor mijn paard en mij maar niets veranderd.
De eigenaar zorgt voor een deskundige betrouwbare vervanger in huis ;)

Wens jou alvast een hele fijne vakantie :D :D :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:28

Onze stalbaas gaat twee keer per jaar op vakantie. Wij zijn met z'n allen volwassen genoeg om de toko overeind te houden.
We hebben hem zelfs één keer per maand de toegang tot de stal ontzegd (wij noemen dat zijn paardloze dag). Gewoon zodat hij ook met zijn gezin een dag weg kan, zonder zorgen te hebben over op tijd thuis zijn, paarden van het land enz.

Vanuit de stalbaas gezien: zorg dat je een groep pensionklanten samensteld waarmee je dergelijke afspraken kunt maken. Dat betekend dat je kritisch moet zijn op wie je binnenhaalt. Die kritische houding betaalt zichzelf echter dubbel en dwars terug!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:14

als ze bij ons op vakantie gaan, dan word dat van te voren verteld en gelijk gevraagd wie er welke dagen wil en kan opvangen,
er komt meestal ook iemand in huis bij de eigenaars ivm de beestenboel en zij doen meestal ook het voeren ,
dit kan fam zijn , vrienden, of 1 van ons

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:19

ikke schreef:
Onze stalbaas gaat twee keer per jaar op vakantie. Wij zijn met z'n allen volwassen genoeg om de toko overeind te houden.
We hebben hem zelfs één keer per maand de toegang tot de stal ontzegd (wij noemen dat zijn paardloze dag). Gewoon zodat hij ook met zijn gezin een dag weg kan, zonder zorgen te hebben over op tijd thuis zijn, paarden van het land enz.

Vanuit de stalbaas gezien: zorg dat je een groep pensionklanten samensteld waarmee je dergelijke afspraken kunt maken. Dat betekend dat je kritisch moet zijn op wie je binnenhaalt. Die kritische houding betaalt zichzelf echter dubbel en dwars terug!

Hmmm kweet niet hoor... je gaat toch geen klanten aannemen gebaseerd op 'kun jij ev de toko runnen als ik er niet ben'.

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:25

wij gaan trouwens in de zomer ook 3dagen naar de zee met de paarden,
de mensen die niet meegaan(staleigenaars gana ook mee) die doen de paarden en de zoon let dus ook op:)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:33

Abeltje77 schreef:
Hmmm kweet niet hoor... je gaat toch geen klanten aannemen gebaseerd op 'kun jij ev de toko runnen als ik er niet ben'.

Hoezo niet?
En de toko runnen zie ik niet zo. Meer de boel draaidende houden.
Omdat je een bepaald beroep uit oefend wil niet zeggen dat je daar 24/7 365 dagen p.j. mee bezig moet zijn.
Als je klanten binnen haalt met een hele andere mentaliteit als de rest van de klanten gaat dat geheid botsen.
Dus ja, als pension eigenaar moet je kijken welke klanten er wel geschikt zijn en welke niet.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:05

Klasgenoot van me heeft ook een pensionstal en een aantal klanten die ze voor 300% vertrouwd. Zij is een aantal weken geleden voor 2 weken héél ver weg op vakantie geweest. Haar oom en tante hielden de boel een beetje in de gaten, en verbleven in hun huis, wat verbonden is aan de stal. En de pensionklanten die ze helemaal vertrouwt, hebben geholpen met hier en daar een keer voeren, mesten etc :).

Het is dus wél mogelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:07

ik werk zelf op een vrij grote pension stal / manege

het personeel neemt meestal het werk over als de eigenaren op vakantie gaan

L1n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:07

Gewoon overleggen met medeklanten of het personeel.
Duidelijk afspraken maken wie wanneer wat doen en wanneer komt.

Zelf zorg ik vaak voor dieren, waarvan de eigenaren op vakantie gaan.
Zij vinden het prettiger als hun dier(en) gewoon lekker thuis is en niet in een vreemde omgeving.
Maar dat is natuurlijk anders dan bij een pension. :p

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:06

diessel schreef:
Heb op een pensionstal gestaan waarvan de eigenaren met regelmaat met vakantie gingen of een weekend weg.

Helaas vonden deze mensen het de normaalste zaak van de wereld om geen vervanging of toezicht te regelen :x
Als dit 1 keer was voorgekomen had ik er minder moeite mee gehad maar het gebeurde daar om de haverklap -:(-
We maakten dan noodgedwongen onderling een rooster voor het naar binnen/buiten zetten, uitmesten en voeren.
Dit is mij om de volgende redenen zeer slecht bevallen,

-ik stal mijn paard natuurlijk niet voor niets alles inclusief
-stal was niet naast de deur, waardoor ik veel tijd kwijt was met de verzorging
-ik kreeg geen korting op het stalgeld terwijl het een relatief dure stal was
-ondeskundige en onbetrouwbare personen aan mijn paard

Als pensionklant heb ik er totaal geen moeite mee als de pensionhouder met vakantie gaat.
Zolang er voor mijn paard en mij maar niets veranderd.
De eigenaar zorgt voor een deskundige betrouwbare vervanger in huis ;)

Wens jou alvast een hele fijne vakantie :D :D :D

Wat toevallig, dit is zo herkenbaar!
Ook ik heb op een stal gestaan waar de eigenaren om de haverklap weggingen zonder voor vervanging te zorgen. 'Wij', de pensionklanten, moesten dan maar zelf uitzoeken hoe we het gingen doen. Dit is ook niet zomaar één keer voorgekomen, maar dit gebeurde gerust een paar keer per jaar. Kreeg ik bijv. donderdag te horen dat ze een lang weekend weggingen.. En binnen een dag moest alles, rooster voerschema en weidegang etc. maar geregeld zijn. Er stonden ook onbetrouwbare (en ondeskundige) klanten daar op stal, en het is zelfs een keer voorgekomen dat zo'n mens de paarden gewoon niet heeft gevoerd en niet op de wei heeft gezet. Ik heb daar ook niet zo heel lang gestaan ;)
(voor de duidelijkheid; de stalling was op basis van volpension, en daar was het maandelijks te betalen bedrag ook naar)

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:50

Het is dat je in Zeeland woont, anders had ik gedacht dat we het over dezelfde stal hadden :D

Op een gegeven moment stond er ook op het stalbord dat iedereen die zin had zelf de stal mocht mesten.
De week erop veranderde de toon al want toen stond er " iedereen mag zelf de stal mesten" :+

Omdat het hele aardige mensen waren heb ik ze er nooit op aan gesproken.

Ik heb daar uit principe nooit de stal gemest.
Er vanuit gaande dat als je dat 1x doet ze er vanuit gaan dat je het altijd wel kan doen :o

Op deze stal liepen veel mensen die het leuk vonden om te helpen.
Niet dat ik te beroerd ben om mijn handen uit de mouwen te steken maar het moet wel in verhouding zijn.
Ik veegde zo af en toe de stalgang en hij heeft weleens een deken voor mij verwisseld.
Uiteraard ruimde ik daarnaast altijd zelf de rommel op die ik maakte, daar wordt hij niet voor betaald :D

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 00:24

Abeltje77 schreef:

Nee, maar je kunt wel je voelsprieten een beetje actief houden en zorgen dat je geen 3e-rangs aso-volk binnenhaalt (het type dat op iedere stal in de omgeving al heeft gestaan en met gezeik weg ging) of onverantwoordelijke pubers (er zijn uiteraard ook verantwoordelijke pubers natuurlijk, maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel)

Een pensionklant moet de toko niet hoeven kunnen runnen, maar wel zelf voldoende gezond en volwassen verstand hebben om dingen onderling op te kunnen lossen met de andere klanten. Als je mensen op stal hebt die een beetje wat willen dan kan er echt een hoop!

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:56

Lijkt me erg moeilijk zeg, ik heb geen pensioenstal maar wel een ontzettende berg met paarden, honden enz.
Ik vind het moeilijk om zo maar weg te gaan, vorige week weekje naar Engeland geweest en dan kom je thuis en zucht.
Probeer iemand te vinden die echt verstand van zaken heeft, meschien via een uitzendbureau of iets dergelijks.
De boel overlaten aan een klant komt op mij erg onproffioneel over, bedoel daar jou niet mee hoor maar mensen vertrouwen jou het liefste in hun leven toe en vaak krijg je daar achteraf toch klachten over, ik persoonlijk zou het ook niet pikken als mijn paarden zo maar aan een ander overgelaten worden (voorheen stonden ze ook in pensioen, nu staan ze thuis)

ik hoop dat het je lukt, en je een super fijne vakantie krijgt.