wat zijn jullie per maand kwijt aan wegenbelasting?
en valt het onderhoudt van jullie wagen mee of tegen qua kosten, waar moet ik ongeveer aan denken?
alle overige ervaringen zijn ook welkom
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
loulou schreef:mijn vriend heeft wel een eigen bedrijf, maar of we hem daar op kunnen zetten?
dan moet er natuurlijk niet op papier staan dat het een paardenwagen is, weet niet of zo iets op papier wordt gezet.
ik las ook iets over een 60 dagen kaart, 60 dagen is wel weinig. maar wordt zoiets ook daadwerkelijk gecontroleerd?
ja ken zo'n verhaal ook van een stalgenoot, dus weet dat laten wegen erg verstandig is
ikke schreef:Let er daarnaast HEEL ERG GOED OP dat het gewicht op het kenteken ook overeenkomt met het werkelijke gewicht; bij twijfel, eerst wegen dan kopen! Beetje zoeken op Bokt levert je een topic van een Bokker die een wagen had die leeg al 3800kg bleek te wegen!!! Die wagen was wel omgebouwd, maar niet op kenteken aangepast en niet herwogen door de RDW.

IndianaJones schreef:Banden goed op letten, kunnen er super uitzien (net als bij een caravan) omdat de autos niet zo vaak gebruikt worden als een gewone auto. Echter na een jaar of (ik dacht 5) sowieso vervangen laten, dan kunnen ze levensgevaarlijk worden. En een klapband met zo'n wagen waar paarden in staan wil je niet!![]()
(hetzelfde zal voor een trailer gelden denk ik)
IndianaJones schreef:nou nou nou
keurig gewogen bij de RDW, netjes omgekeurd. Daarna gewogen met paarden op een weegbrug.
Keurig zat dacht ik, of niet?!?