Verhuizen van Engeland naar Belgie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

frimowoba

Verhuizen van Engeland naar Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 10:20

Hallo,

Ik hier een heel mooi paard gezien die volledig bij mijn wensen aan sluit. Graag zou ik hem willen kopen. Maar gisteren heeft het werk van mijn man ons laten weten dat we naar Belgie moeten verhuizen. Het zou mijn eerste eigen paard zijn.

Is het gemakkelijk om je paard mee te verhuizen? Wat komt daarbij kijken ect.

Ook ben ik u aan het kijken naar stalling en een manege waar m'n kinderen kunnen lessen (en ik zelf ook) in de buurt van Kapellen en Brasschaat. Iemand ergens goede ervaringen en of juist niet.

Groetjes
Mo

Urielle

Re: Verhuizen van Engeland naar Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:46

- paard moet een paspoort hebben
- paard moet gechipt zijn
- paard moet geldige entingen hebben
- paard moet een verklaring hebben vanuit de Engelse controledienst op vee dat het gezond is
- paard moet ingeschreven worden in de Belgische databank

Rond Kapellen en Brasschaat zijn al wat meer stallen dan in de nauwe kring van Antwerpen om je paard te stallen maar ik weet niet of je in pension wilt of op een manege? De regio is nog steeds vrij prijzig.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:40

Idd volledig in orde met identificatie, registratie en gezond verklaard. Verder moet je paard voor vertrek gezond verklaart worden en moeten de instanties ginder op de hoogte worden gebracht dat je paard dan aankomt (24h vooraf). Het is goed doenbaar denk ik. Ik doe het normaal gezien net omgekeerd in het najaar, pony gaat mee naar daar. Prijs valt ook mee, reken wel op een gemiddelde 250€ voor een tochtje over. afhankelijk van de maatschappij waarmee je vaart (seafrance is het makkelijkste heb ik gehoord).

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:51

Wij zijn twee jaar geleden naar Engeland geweest met de paarden (heen en terug) Seafrance (Calais-dover v.v.) was het voordeligst (caravan tarief voor auto met trailer) en een supergoede service, hoe eerder je boekt hoe voordeliger het is. Je hebt i.d.d. een gezondheidsverklaring nodig en wij hadden toen ook nog een soort van exportverklaring nodig, veel instantie wisten daar niks van dus had nog wat voeten in aarde, ik weet niet of nu nog zo is. Maar het is prima te doen om je paard zelf te verhuizen mits je en trailer hebt natuurlijk en anders via een transporteur die nemen je vaak veel werk m.b.t. instanties uit handen.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:55

Weet jij waar je ongeveer in Belgie gaat wonen ?