Ergens dit jaar wil ik mijn paard exporteren naar Turkije. Ik ben nu aan het onderzoeken hoe dat in zijn werk gaat. Een paar vraagjes voor jullie!
Heeft iemand hiermee ervaring?
Weet iemand een website, een soort prikbord om paarden-vluchten te combineren? Ik heb 1 paard en in de container voor het vliegtuig gaan geloof ik 2 tot 3 paarden.
Graag jullie reakties, ik ben blij met alle respons.
Een grote groet, Zonnevlecht
Lilian__
Geplaatst: 10-06-09 14:17
Het was pas op rtl transportwereld. Mischien even wat afleveringen terug kijken?
Ben de naam van het bedrijf vergeten, maar die deden ook transport van paarden met het vliegtuig. Of anders KLM informeren?
MarloesV89
Geplaatst: 10-06-09 15:03
European Horse Service vervoert veel paarden per luchttransport, hun site http://www.ehs.be.
Anoniem
Geplaatst: 14-06-09 19:31
Idd gewoon een bedrijf zoals European Horses Services contacteren (er zijn er trouwens meer, gebruik de zoekfunctie maar van Bokt). Dan hoef je ook niet moeilijk te doen met zelf een container vol te krijgen, dat regelt het bedrijf.
Of ze naar Turkeije ook per vliegtuig gaan weet ik niet, zou geneigd zijn om te denken dat dat gewoon per vrachtwagen gaat. Toen ik nog stage liep bij dat bedrijf gingen transporten per vliegtuig altijd alleen voor overzeese bestemmingen. Op 1 continent gewoon per vrachtwagen. (Wil je daar weer contactgegevens van : wederom, zoekfunctie hier gebruiken)
Qua al je vragen over hoe een vlucht gaat, hoe een paard het ervaart, zie de FAQ van European Horse Services ( www.ehs.be ).
Zonnevlecht
Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-09 13:31
Thanks voor jullie reakties!
Persoonlijke ervaringen met paarden verhuizen per vliegtuig ontvang ik ook graag!
Ik ben 2 keer meegevlogen als groom met een heel stel paarden, een keer naar Zuid-Korea en naar Los Angeles. Als je specifiek iets weten wilt moet je maar ff pb'en