d pony aankoop. tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

animal__

d pony aankoop. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 16:40

hallo, ik ben misschien van plan om een d pony te gaan kopen.
Deze pony zocht een goed tehuis. hoef er niet voor te betalen.
Ik ga samen met mijn ouders en iemand die soms bij ons helpt met verzorgen (vindt ze leuk) een keer kijken bij de pony.
Ik weet er eigenlijk nog niks van, (behalve dat het bereden is) maar ik ga daar wel wat vragen stellen.

Om niet een miskoop te maken, vraag ik of jullie nog tips hebben? Waar moet ik op letten?
Hebben jullie wel eens een miskoop gedaan?
graag krijg ik nog wat tips. ;)

Tedine

Re: d pony aankoop. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:44

Zorg altijd dat de pony goedgekeurd is! Dat voorkomt een hoop ellende

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:45

Zoiezo laten keuren door een dierenarts, het liefst je instructrice meenemen of iemand anders die echt erveel van af weet ! Hoe mooi en lief een pony eerst ook kan zijn, er kan van alles mis zijn vanbinnen..

animal__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 16:49

oke, alvast bedankt voor de tips!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:27

er zijn al heel veel topics in dit forum over waar je op moet letten bij een paard kopen, gebruik de zoekfunctie maar eens of blader gewoon eens door de bladzijden hier en je vindt er al een hele hoop met goede tips.

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:32

Deze pony zocht een goed tehuis. hoef er niet voor te betalen.

Heeft deze pony iets dat die gratis is en zoekt naar een goed tehuis? misschien heeft die wel een blijvende blessure?

Waarom moest die pony weg;)?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:33

als die gratis weggaat, wat makeerd er dan mee

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:37

Vraag idd WAAROM hij weggaat. Als ze zeggen : stopzetting hobby en we willen een goed tehuis... dan vraag je maar wat door want dat klopt niet hoor. Als er niets scheelt met het beestje en hij is goed te berijden dan vragen ze er echt geld voor!
Leeftijd?? misschien is hij 25jaar ofzo? dan kan ik het begrijpen dat hij gratis naar goed huis gaat

animal__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 12:25

ik ga binnenkort kijken. ik wou graag wat meningen horen van wat mensen. en misschien hadden andere mensen wel meegemaakt dat ze een miskoop hadden gedaan? heb inderdaad wel gekeken met zoekfunctie.
en ik weet dat de pony weggaat omdat ze er niet meer op reden. ze zochten een goed tehuis omdat als ze er geld voor zouden vragen de pony misschien naar paardenhandelaren gaat, en dat willen ze niet. ze willen alleen maar een goed tehuis. maar ik ga kijken en daar kom ik vast alles te weten over de pony. ik neem mijn tante ook mee, zij weet heel veel van paarden en heeft verstand van dit soort zaken. ik zal vertellen hoe het is gegaan als ik ben geweest. misschien wordt het wel niks. de pony is van de baas van een andere tante van mij. hij is wel betrouwbaar.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 01:59

Het excuus als we er geld voor vragen komen er handelaren op af vind ik maar slapjes, als je er weinig geld voor vraagt komen er juist handelaren op af want dan kunnen ze er nog wat aan verdienen.

Een paard wat voor weinig weg gaat met als eis goed huis mankeert *hoe l*llig ook* meestal wel wat.
En dat kan je tante niet zien aan de buitenkant dus vraag om een keuring.