Deken of geen deken op in de trailer ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flowq

Deken of geen deken op in de trailer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 22:43

Hoihoi, ik ga morgen naar Epe een weekend met de paarden.
Nu was het telkens zo mooi weer, dus dan zou ik er geen
op doen, maar nu is het weer frisser en waaieriger.
Dus zit ik te twijfelen of ik een deken op zou doen, een vliegendeken of een zweetdeken.
Zomerdeken heb ik niet,
hoor het z.s.m.
Laatst bijgewerkt door Judje op 04-06-09 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: SPOED!!! uit de titel verwijderd. Dit staat erg schreeuwerig.

Caira

Re: SPOED!!! Deken of geen deken op in de trailer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:44

welnee, wordt warm genoeg in de trailer hoor

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:47

Als je paard nu overdag zonder deken staat dan gewoon zonder deken de trailer in.
Raampjes dicht enzeiltje achter open, dan kan paardje het niet koud, maar ook niet te warm krijgen!!

Als ie overdag wel een deken opheeft, doe hem dan een dun fleece dekentje op

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 22:48

Zeiltje open of dicht ?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:49

nergens voor nodig, zolang het niet tocht in de trailer. dus niet EN het raampje open EN het zeiltje open

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:50

Raampjes op een kier en zeiltje open. Die heb ik trouwens altijd open, zomer en winter, tenzij het heel hard regend en waait. In een trailer wordt het heel snel warm en vaak maken de paarden zich ook een beetje druk waardoor ze het nog warmer hebben.

Ik zou geen dek op doen, hooguit een vliegendeken.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 22:52

zou ik dan een vliegendeken op doen, of niks ?

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:54

Niks!

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:55

Niks, nergens voor nodig.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:57

ik had vanavond concour, was dichtbij had hem heenweg geen deken op, want dacht dat ie dan ging zweten... echter stond ie wel te trillen op de trailer toen we hem eraf hielden, dus of dat van de kou kwam of van de spanning geen idee :?
na het rijden wel een zweetdeken op...

misschien morgen toch maar even een op, vind het ook moeilijk hoor het is best fris...
heb de klep trouwens open achter, als ik die dicht doe word het wel heel warm in de trailer net een sauna dan....

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 22:59

ja indd, daar ben ik ook best bang voor, is de mijne wel een haflinger, maar zit echt helemaal in zijn zomervacht.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 23:00

en de zeil gaat sowiezo niet dicht, mijne wordt helemaal panisch als ie niet achteruit kan kijken

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:31

ik doe wel vliegendeken op in kamion. voor tegen vliegen want paarden zitten anders hele tijd tegen de deuren te duwen om te krabben en dat is wel vervelend. in zomer vliegendeken en in winter 1 dik deken (ze zijn dan wel geschoren ;))

Citaat:
magic_lover schreef:
ik had vanavond concour, was dichtbij had hem heenweg geen deken op, want dacht dat ie dan ging zweten... echter stond ie wel te trillen op de trailer toen we hem eraf hielden, dus of dat van de kou kwam of van de spanning geen idee :?
na het rijden wel een zweetdeken op...

misschien morgen toch maar even een op, vind het ook moeilijk hoor het is best fris...
heb de klep trouwens open achter, als ik die dicht doe word het wel heel warm in de trailer net een sauna dan....

ik denk rillen dat van transportstress komt! 1 van mijn paard heeft transportstress en dan zit die te trillen en zweten. maarja niets aan te doen, alleen heel rustig met kamion of van rijden. Vooral in de bochten!

magic_lover

Re: Deken of geen deken op in de trailer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:51

hij heeft dat nog nooit gehad dat ie stond te trillen, en is toch al regelmatig meegeweest, zeker de laatste week.
maar vond het een beetje moeilijk in te schatten waardoor het kwam, hij was namelijk niet bezweet of extreem warm/koud ofzo :?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:56

magic_lover schreef:
hij heeft dat nog nooit gehad dat ie stond te trillen, en is toch al regelmatig meegeweest, zeker de laatste week.
maar vond het een beetje moeilijk in te schatten waardoor het kwam, hij was namelijk niet bezweet of extreem warm/koud ofzo :?

je was onderweg naar jumping? blijkbaar heef je paard wat last van zenuwen omdat er iets ging gebeuren zoals wedstrijd of zo? als we zenuwachtig zijn trillen we soms toch ook?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:58

Ja naar wedstrijd idd, en klopt hij vind dat ontzettend spannend, maar had het nog nooit eerder zo erg bij hem gezien :(:)

sonjador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:00

als ik weg ga met de trailer krijgt ze nooit een deken op alleen als het erg koud is een zweetdeken op.
Maar ik neem er altijd wel 1tje mee voor als ik klaar ben en ze is erg bezweet dan krijgt ze er wel eentje op.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:01

magic_lover schreef:
Ja naar wedstrijd idd, en klopt hij vind dat ontzettend spannend, maar had het nog nooit eerder zo erg bij hem gezien :(:)

ik bij mijn paard wel, 's morgens als ik die kuis (ik kuis altijd voordat die naar jumping gaat) heeft die altijd diarree en op jumpingplaats was die heel zenuwachtig en op de parcour zelf heel kalm en voorzichtig. nadeel is dat ik elke 's morgens uitwerpselen mag verwachten dus mijn schep klaarhouden!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:04

Geen deken. Raampjes dicht, zeiltje open en dan gaat het prima.

Na het rijden evt even een zweetdeken er op. Als ze goed droog is gewoon weer lekker bloot in de trailer.