Paspoort/Stamboek vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

autumn08

Paspoort/Stamboek vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 10:15

Op het paspoort van mijn ruin is nooit een notitie gedaan/veranderd dat hij inmiddels geen hengst meer is. Hoort dit normaal wel zo te zijn? Verder heb ik gehoord dat je een aantekening moet laten maken of het een sport/slachtpaard is, of hij dus ooit wel of niet naar de slacht mag. Dit document zit wel in het paspoort. Is dit ook door een dierenarts in te vullen?
Klopt het ook dat men om op wedstrijd te gaan papieren op eigenaar moet hebben staan? :)

Alvast bedankt..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 09:34

wbt het ruinen; bel de paspoort uitgevende instantie (nr staat als het goed is in het paspoort) en vraag het na.

Het inlegvel hoef je nog niet in te vullen, dat zou ik pas doen op het moment dat er een situatie komt waarin je moet beslissen, ik zou er wél van te voren over nadenken omdat dat anders overhaast moet gebeuren maar eenmaal ingevuld kun je niet meer terug of je moet bij slacht een (lange) wachttijd in acht nemen.

Het op wedstrijd gaan hoeft het papier niet op eigenaar te staan, je zult niet de eerste zijn die de papieren nog op de oude eigenaar heeft staan of op een paard van een ander rijdt.
Maar als je toch je paspoort moet inleveren om het ruinen te laten vermelden kun je gelijk de eigenaar aanpassen.