Bescherming in trailer...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zoraspastie

Bescherming in trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 18:08

Moet mijn paard bescherming dragen in de trailer?? Want in mijn trailer hoorde ik harde bonken dus was ik bij haar gaan staan en daarna iets verder stopte mijn vader en ze viel bijna. ik vind het een heel gevaarlijke trailer maar er schijnt niets mee te zijn. Met wat kan ik haar beschermen in de trailer ?

Karenx

Re: Bescherming in trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:53

Je kan haar natuurlijk het beste beschermen met transportbeschermers:
http://www.horseshopper.nl/images/produ ... s/1194.jpg
Dit beschermt de benen van het paard.
Zo heb je dus minder wondjes en kunnen ze zichzelf minder goed pijn doen.

Als dit niet kan/mag kun je pees en kogel beschermers omdoen en eventueel springschoenen.
Maar transportbeschermers zijn beter.

Het belangrijkste is rustig rijden, dus niet te hard optrekken/remmen, niet te hard door bochten of over drempels.
Want ik weet niet of je wel eens in een rijdende trailer hebt gestaan maar evenwicht houden is dan erg moeilijk dus ook voor een (jong) paard.
& je wilt niet dat ze er nare herinneringen aan over houdt,
dus rustig rijden is het beste 'medicijn' is rustig rijden!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:54

Ik ga met Lisa mee.
Ik heb altijd peesbeschermers+strijklappen+springschoenen voor en achter om.
Maar Ramona is geen onruststoker gelukkig.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:56

Waarom zou de trailer gevaarlijk zijn als het paard bijna valt als je vader stopt? Ik denk dat je vader misschien wat voorzichtiger moet rijden. Een goede chauffeur is de beste bescherming voor je paard!

zoraspastie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 19:12

hij rijd heel rustig hoor,, want ik zat bij zora .... Zijn bandages en getten ook goed ,?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:16

Waratje schreef:
Waarom zou de trailer gevaarlijk zijn als het paard bijna valt als je vader stopt? Ik denk dat je vader misschien wat voorzichtiger moet rijden. Een goede chauffeur is de beste bescherming voor je paard!

Mijn paardje gaat altijd op de stang zitten en "valt" dan ook als je afremt of een bocht neemt.
Hoe voorzichtig je ook rijdt. (eigenlijk juist als je te voorzichtig rijdt)
Als ik een stuk heb met veel bochten/rotondes gaat ze niet zitten, wel als ik een (lang) recht stuk heb, zoals de snelweg/80km weg..

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:23

zoraspastie schreef:
hij rijd heel rustig hoor,, want ik zat bij zora .... Zijn bandages en getten ook goed ,?

Als je paard bijna valt bij een stop dan rijdt je vader niet rustig genoeg voor je paard. Dat jij wel kunt blijven staan is niet relevant, je paard moet haar evenwicht kunnen houden bij de manoevres.
Beter zorgen dat je paard niet valt dan allerlei zooi eromheen draaien die in de meeste gevallen niet helpt en potentieel ook nog schade kan opleveren voor je paard.

Brainless schreef:
Mijn paardje gaat altijd op de stang zitten en "valt" dan ook als je afremt of een bocht neemt.
Als ik een stuk heb met veel bochten/rotondes gaat ze niet zitten, wel als ik een (lang) recht stuk heb, zoals de snelweg/80km weg..

Misschien moet je dan je acties wat aankondigen bij je paard? Even waarschuwen dat ze van die stang af moet komen omdat er wat gaat gebeuren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:30

????
Ze heeft in een vrachtwagen gestaan waar je door het raampje heen kon praten, maar zelfs dan doet ze het.
We hebben een tijdje een schuin stuk op de stang gehad waardoor ze niet kon gaan zitten, maar dan sloeg ze bijna de klep eruit.

Nu staat ze weer op de trailer (heb zelf geen vrachtwagen), maar ik zie niet in hoe ik dan zou moeten waarschuwen. Als ik maar iets een bochtje heb glijdt ze weer van de stang.
Ze staat nu gelukkig ook niet meer elke week op de trailer (2 a 3 x per jaar).

zoraspastie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 19:32

Waratje schreef:
zoraspastie schreef:

Als je paard bijna valt bij een stop dan rijdt je vader niet rustig genoeg voor je paard. Dat jij wel kunt blijven staan is niet relevant, je paard moet haar evenwicht kunnen houden bij de manoevres.
Beter zorgen dat je paard niet valt dan allerlei zooi eromheen draaien die in de meeste gevallen niet helpt en potentieel ook nog schade kan opleveren voor je paard.

Brainless schreef:

Misschien moet je dan je acties wat aankondigen bij je paard? Even waarschuwen dat ze van die stang af moet komen omdat er wat gaat gebeuren.

met rustig bedoel ik heel rustig hoor want mijn pa kent niet veel van paarden dus is hij eerder voorzichtig, ... het is een 1-van.. ze botst constant tegn de zijkant om haar evenwicht te vinde...

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:25

Mijn paard heeft nooit wat om in de trailer en hij is best beweeglijk maar echt gek doet hij nooit.