De laatste keer hoorde hij voor het eerst andere (vreemde) paarden vlak langs zijn trailer lopen waardoor hij on-rustig werd en begon te trappen. Knabbelen aan zijn hooi zat er niet meer in. Met wat slijmpraatjes van mij in de trailer werd hij iets rustiger en even daarna waren wij aan de beurt voor de hoefsmid en mocht hij de trailer uit. “Gered door de bel”
Over niet al te lange tijd moet mijn 3 jarige er ook aan geloven om wat langer op de trailer te blijven op leslocatie en op wedstrijd terrein. Dan moet hij dus wat langer op de trailer staan.
Hij wordt vervoerd in een tweepaards-trailer maar moet in zijn eentje op wedstrijd zonder een ander paard in de trailer. Hier thuis maakt hij zelden wat mee om nieuwe indrukken op te doen van (geluiden) van andere paarden op de trailer.
Wat voor bruikbare tips hebben jullie om het zo leuk en aangenaam mogelijk te houden voor een 3 jarig paard die op een druk wedstrijdterrein op de trailer moet blijven wachten?
Hoe hebben jullie het met een jong paard opgebouwd om zo praktisch mogelijk in je eentje te laden zonder hulp van anderen en zonder een zij-muur voor trailer? (stang erachter, etc.)
Ik streef ernaar om het zo aangenaam mogelijk op de trailer te hebben voor m’n paard dus alle tips zijn welkom voor een goed begin.

Alvast super bedankt