Rijvereniging of ponyclub?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

silfie35

Rijvereniging of ponyclub?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 00:33

Hallo,

We zitten een beetje met een dilemma. Mijn zusje en ik hebben een haflinger gekocht, vooraf afgesproken dat we zoiezo allebei op les gingen, daar waren we het allebei volkomen over eens. Ik ga dus bij de plaatselijke menvereniging hier, maar zij vind dat iets te ver, en te donker als ze s'avonds nog terug moet. Nu hebben we hier in de buurt (dichterbij stal) een ponyclub en een vereniging zitten. Het paard is nog maar 4, dus ikzelf denk dat het het beste is als hij misschien naar de rijvereniging gaat, omdat ze dan echt serieus aan de slag gaan, terwijl het bij een pc vaak meer 'lol met je knol' hebben is. Wat is jullie advies?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Rijvereniging of ponyclub?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 00:41

Ponyclub, zeker weten. Altijd alleen maar serieus rijden kan je nog tientallen jaren.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 00:45

Anne_GTI schreef:
Ponyclub, zeker weten. Altijd alleen maar serieus rijden kan je nog tientallen jaren.

Maar hij moet ook nog veel balans leren krijgen, en allemaal dingen zeg maar die nog beter moeten voor de bais, en werken ze daar goed aan bij een pc?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 00:48

silfie35 schreef:
Anne_GTI schreef:

Maar hij moet ook nog veel balans leren krijgen, en allemaal dingen zeg maar die nog beter moeten voor de bais, en werken ze daar goed aan bij een pc?

Dat leer je juist op de ponyclub spelenderwijs. Tenminste, ik wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 01:10

Persoonlijk zou ik naar een rijvereniging gaan omdat je daat wss sirieuzer rijd.. Maar een ponyclub lijkt me juist ook erg leuk omdat je alles spelenderwijs leert..

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:17

Dit past beter bij TAO.
Dus verplaats ik het van RUI-->TAO.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:53

Ligt helemaal aan de PC. Bij 'onze' ponyclub destijds werd er gewoon serieus les gegeven, lessen waren ingedeeld op nivo. Elke week dressuur en elke 3e week springles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:56

Hoe oud is je zusje? Ik zou namelijk sowieso een meisje van 12 bijvoorbeeld niet bij een rijvereniging laten rijden, maar lekker bij een ponyclub.
Bij onze ponyclub werden er overigens gewoon serieuze lessen gegeven, afgewisseld met wat minder serieuze dingen. Vaak kan je zelf ook wel aangeven wat je wil en zijn er meerdere instructeurs zodat je een les kan kiezen die bij je past.

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:00

ik denk ook eigenlijk dat het aan de ponyclub ligt .
en ook wat voor les, want mijn les daar word best serieus(beetje streng) :P
les gegegeven. en dan zit er ook nog een les voor en dan geeft er iemand anders
les en daar in is iedereen wat jonger enzo en dan is het allemaal nog niet zo serieus.
ligt er ook aan hoe oud je zusje is.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:14

silfie35 schreef:
Hallo,

We zitten een beetje met een dilemma. Mijn zusje en ik hebben een haflinger gekocht, vooraf afgesproken dat we zoiezo allebei op les gingen, daar waren we het allebei volkomen over eens. Ik ga dus bij de plaatselijke menvereniging hier, maar zij vind dat iets te ver, en te donker als ze s'avonds nog terug moet. Nu hebben we hier in de buurt (dichterbij stal) een ponyclub en een vereniging zitten. Het paard is nog maar 4, dus ikzelf denk dat het het beste is als hij misschien naar de rijvereniging gaat, omdat ze dan echt serieus aan de slag gaan, terwijl het bij een pc vaak meer 'lol met je knol' hebben is. Wat is jullie advies?

Wat versta je onder ponyclub? Bij ons vallen de ponyclub en de rijvereniging namelijk onder dezelfde rijvereniging. Alles hetzelfde tot de instructeur aan toe. Enige verschil is dat de ponyruiters bij de PC zitten en de paardenruiters (en meerderjarige ruiters dus) bij de LR.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:07

Dat ligt geheel aan de club en je leeftijd....

Bij ons op de pony club waren er ook verschillende lessen.... Een voor de serieuze ruiters, en een voor de kleinere, die onderlinge wedstrijdjes reden en verder plezier hadden op de les...

En idd zoals bevenstaande post, bij ons was PC en LRV hetzelfde

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 08:07

Mijn zusje is word bijna 15. Ze wil echt serieus aan de slag gaan, en de dingen ook echt goed leren. PC en RV valt bij ons ook onder hetzelfde, alleen bij de PC is het ook een beetje ouwehoeren zeg maar, en ik wist niet wat nou beter zou zijn voor de pony.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:52

Persoonlijk zou ik eerst eens gaan kijken bij beide verenigingen en bij de lessen, wat is het nivo en hoe wordt er les gegeven, is het gezellig etc.
Bij onze verengiging hebben ze aparte paarden en pony lessen, dus echt keus is er niet bij.

Daarnaast zou je ook kunnen kijken of je eens in de twee weken priveles kan nemen en daarbij lol met je knol bij de PC zodat het ook leuk blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:39

Als ze bij de ponyclub ook serieuze lessen geven is het verschil dus eigenlijk heel klein. Ik zou dan een leuke lesgroep uitzoeken waar je zusje met leeftijdsgenootjes zit.
Als je 15 bent en met kinderen van 9 samen rijd is er weinig aan, maar dat geld ook als je met 30+ ers samen rijd.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:16

Rijvereniging, zeker weten. Hiermee leer je tenminste meteen de goede dingen en hoef je later de dingen die je bewijze van op een ponyclub hebt geleerd niet meer af te leren. ;)