Paard huren.. tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lalalademi

Paard huren.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 17:10

We waren aan het overwegen om een eigenpaard voor my te kopen..
Maar om te kyken of ik het allemaal aankan en genoeg tijd ervoor heb.. huren we een paard op de manege.
Ik heb het paard al gereden dus ik weet hoe die is enzo. En hij beviel me zeer goed.

De kosten zijn voor 1 maand €300,- [incl. stalling, voer, hooi en staluitmesting]

Ik mag er gratis in de bak op ryden en in de les is het dan €5,-.
Maar, ik vraag me af wat ik eigenlijk nog meer kan doen, dan alleen Poetsen en ryden enzo.
Want ik ga dit jaar me ruiterbewijs halen om buiten te gaan ryden[dus dat kan ik nu nog niet doen].
En ja, stal uitmesting word voor je gedaan[ook by een eigen paard trouwens :o]

Dus ehh, iemand wat ideetjes? :]

Geen idee of het hier goed staat, hoop het wel, anders graag verplaatsen..

Mustang1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:16

Hey, je kan hem losgooien en opjagen. Je kan hem longeren op verschillende manieren. Je kan hem kunstjes leren, en je kan wandelen. Je kan allemaal dingen in zijn haren uitproberen. je kan hem wassen, je spullen schoonmaken, invetten enzo. Je kan zijn hoefjes vetten en teren. Je kan inkopen doen. Ik hoop dat ik je kan helpen. Ik vergeet vast nog wel wat maar ach...

Groetjes van mij en mijn pony!

lalalademi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 17:26

Mustang1995 schreef:
Hey, je kan hem losgooien en opjagen. Je kan hem longeren op verschillende manieren. Je kan hem kunstjes leren, en je kan wandelen. Je kan allemaal dingen in zijn haren uitproberen. je kan hem wassen, je spullen schoonmaken, invetten enzo. Je kan zijn hoefjes vetten en teren. Je kan inkopen doen. Ik hoop dat ik je kan helpen. Ik vergeet vast nog wel wat maar ach...

Groetjes van mij en mijn pony!

Ja, natuurlijk!
haha, dat ik daar niet op gekomen ben := .

vooral dingen in z'n haar uitproberen lijkt me leuk. :j

Dankjee!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:38

Mustang1995 schreef:

Longeren op verschillende manieren kan, maar dan moet je wél weten waar je mee bezig bent, anders is het nutteloos. Hoefjes vetten en teren zou ik zeker weten achterwege laten, is namelijk eerder slecht dan goed voor de hoefkwaliteit.

Mag je trouwens van de manege niet buitenrijden zonder ruiterbewijs? Want het is bijna nergens verplicht, hoor. ;)

Je kan hem ook lekker een keertje wassen, of even afspuiten. Ergens aan de hand naartoe gaan waar hij lekker kan grazen (staat hij gewoon op het land, of op stal?), stukje buiten wandelen als dat mag..longeren kan erg leuk zijn, maar vraag dan wel even aan iemand hulp, zodat je het niet verkeerd doet.

En gewoon met je paard bezig zijn. Zet hem eens in de bak, laat 'm lekker rollen. Kijk naar hem. Gewoon..samen zijn, zonder dat hij altijd aan het werk moet. :)

lalalademi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 20:29

Hij staat in een stal, maar gaat ook wel eens naar buiten.
Nou, het is niet strafbaar zegmaar om buiten te gaan ryden, maar de eigenaar zei dat je het beter nog niet kon doen als je er nog geen had ofzo.

Maar als ik hem nou in de bak laat he? en iemand anders komt met een paard ryden, moe tik hem dan weer weghalen ofwat?

Muisbal

Re: Paard huren.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:31

Normaal gesproken zijn de regels: longeren en rijden gaat voor losgooien en rijden gaat voor longeren. :)

Dus als jouw paard los staat en iemand wil rijden, moet jij hem inderdaad weghalen :)

Verder kun je het beste afspraken maken met de eigenaar wat je wel maar vooral niet mag doen :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:33

Grondwerken
Loswerken
Lange lijnen
Longeren
Vrijheidsdressuur
Wandelen
Vlechten
Fotoshoots

Je kan zó veel met een paard :D

lalalademi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 20:42

Ik denk dat ik al wat ideetjes heb opgedaan :o .
ik denk vooral dat ik lekker met hem ga wandelen enzo. ook nog eens goed voor mijn lichaamsbeweging:p, want mij krijg je dus echt nóóit aan het wandelen. :o

trouwens, dit is Equin [het paard wat ik dan ga huren]
Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:45

Wat een leuk koppie heeft ie zeg! :D

bentlylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:50

300 euro ?

zo duur!
mijne was nog goedkoper als 100
mog ik ook gewoon als eige beschouwe
maar ik heb nu een eige die hur werd te klein!

lalalademi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 21:00

ja, 300 euro, en 250 euro is stalling, dus voor 50 euro heb je het paard, :o.
en ik mag hem ook als me eigen paard beschouwen!.

lalalademi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 21:33

En me moeder zegt dus nu dat ik niet met het paard mag gaan wandelen, omdat ze bang is dat het paard ergens van schrikt ofzo.:s

Maarja, mag de pret niet drukken zullen we maar zeggen?