paard lenen voor buitenrit, verzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

paard lenen voor buitenrit, verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 18:58

6 juni hebben we een toch in de buurt waarvoor ik me heb opgegeven. helaas kan mijn paard niet ivm lichamelijke klachten.
nu is een stalgenoot van mij zo lief zijn paard uit te lenen (een mannelijke bokker, wat willen jullie nog meer?)Q!!!

maar nu is het zo.. er zal maar wat gebeuren. als er wat met iemand anders gebeurd heb ik het ruiterbewijs en wa. gebeurd er wat met mij dan is het zorgverzekering, maar wat als er wat met het paard gebeurd?

is hier een verzekering voor? voor 1 dag of weekend? wat zijn andere oplossingen, heeft iemand hier ervaring mee?

Lady_xx

Re: paard lenen voor buitenrit, verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:01

ik lees even mee, zoiets vroeg ik me namenlijk ook af..

lalalademi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:24

Wij waren aan het kyken om ene paard voor een maand te verzekeren omdat ik voor een maand een paard ga huren.
Maar vrijwel geen enkel verkeringsding deed voor zo'n korte tijd verzekeren. zover ik gezocht heb..

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:40

Heeft degene waar jij het paard van leent een verzekering voor zijn paard?
Als dit het geval is staat er waarschijnlijk in de polisvoorwaarden iets over vermeld.

lalalademi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:42

diana1 schreef:
Heeft degene waar jij het paard van leent een verzekering voor zijn paard?
Als dit het geval is staat er waarschijnlijk in de polisvoorwaarden iets over vermeld.

Dat moet ik eigenlijk nog eens vragen :P, geloof het van niet.. de manege is volgens my verzekert zegmaar..
Het paard is van de manege waar ik rijd..

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 12:39

bij mij is het paard niet verzekerd, dan was er ook geen probleem geweest, dan werd het gewoon gedekt (echte paardenverzekering, niet WA)

Ik heb mijn eigen WA verzekering gebeld, gaf aan hoe het zat, maar die mensen gaven aan dat als de eigenaar toestemming geeft, hij verantwoordelijk is.

Ik heb geen zin om bijvoorbeeld ziektekosten etc voor het paard te betalen als er wat gebeurd. (behalve als het echt mijn schuld is) we zullen zien hoe het komt

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:16

Ik heb laatst ook een orientatierit gereden op een paard van een andere manege.
We hebben even gebeld met de verzekeraar en deze vertelde dat er geen extra verzekering nodig was.
Gelukkig is er ook niks gebeurd tijdens de rit..