papieren opnieuw aanvragen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

steph_t

papieren opnieuw aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 11:32

het kan zijn dat het al eens is gevraagd maar ik heb het hier nog niet gevonden,dus probeer ik het maar. Weet ook niet of het hier juist staat...

Ik heb een nieuw paard gekocht,vanaf woensdag staat hij bij mij op stal,het is een 3 jarige bonte kwpn merrie, samber x el charro de loup. De vorige eig heeft haar bijna 2 jr,heeft haar gekocht en papieren zouden achterna gestuurd worden,maar is nooit gebeurt en hij kon de eigenaar niet meer bereiken achteraf. Was toen ook niet gechipt en hij heeft dit dan zelf laten doen. Nu is mijn vraag kan ik dmv dna onderzoek deze papieren terug laten opvragen? en zoja wat is het kostenplaatje.
Nu gaan er wss ook reacties komen van hoe kan het dat hij niet gechipt is of de afstamming kan zijn wat het wil,ik heb geen bewijzen. Ik weet dat,maar toch wil ik ervan het beste proberen te maken.

Hopelijk kunnen jullie me hierin een beetje raad geven.

grtjs stephanie

gomir

Re: papieren opnieuw aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:05

-> VMR-TAO

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:59

mss kan je eens informeren bij het kwpn zelf of dat mogelijk is?
heb er zelf geen verstand van maar lijkt me wel mogelijk dmv dna onderzoek.
of je de moederlijn kan checken lijkt me moeilijker

steph_t

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 17:19

ja, heb er n mail vr gestuurd maar w8 ng op antwoord. Als ik de moeder idd niet heb zou het naar't schijnt heel moeilijk worden. Maar miss dat iem het hier al had gedaan en dus wist wat het zou kosten en of het idd mogelijk is.
toch bedankt vr reactie!

bloempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:49

informeren bij de knhs of kwpn zelf

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:46

Ja, dat kan zeker maar kost een hele bult met geld. Je moet een dierenarts laten komen en papier opnieuw aanvragen en het dna onderzoek betalen. Als je het er voor over hebt kan het. Je zult dan wel ook nog medewerking van de fokker moeten krijgen om de merrielijn vastgesteld te krijgen.

Succes!

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:26

kan zeker.

zelf heb ik 2 jaar geleden ook een nieuw papier moeten aanvragen ivm het kwijtraken van het origineel.
Even naar het stamboek bellen, die geven je informatie over de spullen die je moet opsturen.
-originele stamboeknaam
-plukje manen met wortels voor dna
-namen van de ouders
-de dierenarts moet een omschrijving maken van het paard en die moet je ook opsturen naar het kwpn

let op: Het papier kan alleen opgevraagd worden door degene die het paard op naam heeft staan op het papier.
dus als de vorige eigenaar het paard op zijn naam heeft laten zetten is hij de enige die dit op kan vragen.

totale kosten zijn +- 300 euro. incl da bezoek