Zadel probleem...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kabouterdans

Zadel probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 14:56

In maart 2009 kocht ik een nieuw Euroriding Diamant zadel bij zaak X.
Nu is mijn pony wat kilo´s kwijt en instructeur ziet mijn zadel klapperen tijdens rijden.
Vanmorgen was er bij een kennis zadelpasser Y. aanwezig die wel even een blik op mijn zadel
wilde werpen ivm afstand naar zaak X.
Deze Y. zei dat mijn zadel een maat te klein is voor mijn pony :?
Ik heb op een zadel van Y. gereden en voelde duidelijk verschil in lopen van mijn pony.
Nu moet ik zaak X gaan bellen, maar heb ik nog recht op een ander zadel???
Laatst bijgewerkt door Kabouterdans op 22-05-09 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon_V

Re: Zadel probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:57

Als die ruiterzaak toen jouw zadel goed heeft aangemeten, denk ik het niet.. maar wel vreemd dat je zadel dan een maat te klein was :=

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 14:59

Manon_V schreef:
Als die ruiterzaak toen jouw zadel goed heeft aangemeten, denk ik het niet.. maar wel vreemd dat je zadel dan een maat te klein was :=
Maar mijn zadel is net 3 maanden oud :?

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:01

manon_v wat is volgends jou goed? Als jij als koper ( en dus eigelijk een leek) een zadel koopt. Ga je er vanuit dat je zadel goed is.

Ik zou Zadelmaker X bellen. en overleggen of even vragen of hij/zij langs komt. En dan samen tot een oplossing komen!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:01

Ik zou naar de zaak X gaan en nog een keer laten opmeten.
Trouwens, lekker zadel hé! Heb hem ook :D

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:03

3 maanden is idd niet oud nee.

Tja wat is goed, wij hebben in een jaar tijd vier zadel gehad en elke keer pasten ze niet, maar geld terugkrijgen ho maar.
En als we dan een nieuw zadel bij dezelfde zaak lieten aanmeten, dan moesten we telkens toch weer een paar honderd euro bijleggen :S

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:03

Maart 2009 is nog redelijk recent.
Heeft zaak X het zadel toen op jouw pony aangemeten?
In dat geval kun je misschien vragen of ze nogmaals willen komen kijken, omdat je van mening bent dat het zadel niet goed (meer) ligt.
En dan wacht je hun reactie eens af.

Het is idd raar dat het zadel opeens te klein is, als je pony alleen maar magerder is geworden.
Maar...het kan natuurlijk ook zijn, dat je pony wat meer bespiering heeft gekregen op plaatsen, waar ie eerst niks had zitten.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 15:07

Isabonny schreef:
Maart 2009 is nog redelijk recent.
Heeft zaak X het zadel toen op jouw pony aangemeten?
In dat geval kun je misschien vragen of ze nogmaals willen komen kijken, omdat je van mening bent dat het zadel niet goed (meer) ligt.
En dan wacht je hun reactie eens af.

Het is idd raar dat het zadel opeens te klein is, als je pony alleen maar magerder is geworden.
Maar...het kan natuurlijk ook zijn, dat je pony wat meer bespiering heeft gekregen op plaatsen, waar ie eerst niks had zitten.
Ik ben met mijn pony bij de zaak geweest om te passen en rijden.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:09

Nou en?? Wat zeiden ze daar?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:22

Suzan_bobar schreef:

Waarschijnlijk hebben ze toen gezegd dat het zadel paste, want adt was bij aankoop van het zadel..

Maar TS, ik begrijp dus dat ze niet aan huis komen kijken? Dan blijft er niks anders over om paard weer naar zaak X te rijden en ze nogmaals te laten kijken.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 15:27

Isabonny schreef:
Suzan_bobar schreef:

Waarschijnlijk hebben ze toen gezegd dat het zadel paste, want adt was bij aankoop van het zadel..

Maar TS, ik begrijp dus dat ze niet aan huis komen kijken? Dan blijft er niks anders over om paard weer naar zaak X te rijden en ze nogmaals te laten kijken.
Mijn woonplaats zit niet in hun gebied om aan huis te komen passen.
Ik heb net gebeld naar zaak X. of ik een maat 4 kan laten passen.
Ze gaven aan mijn zadel te kunnen verbouwen van maat 3 naar 4.
Dat wil ik niet, straks mislukt dat en zit ik met een zadel wat niet meer te verkopen is.
Zaak X heeft notitie gemaakt en zal terugbellen.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:29

Ik ben bang dat je er toch gewoon met zadelmaker X uit moet proberen te komen. Als jij een zadel bij hen hebt gekocht, wat toen gewoon pastte, heb je nu geen recht om een nieuw zadel op te eisen bij zadelmaker X, maar misschien is er in overleg heel wat mogelijk.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 15:33

Somebody_ schreef:
Ik ben bang dat je er toch gewoon met zadelmaker X uit moet proberen te komen. Als jij een zadel bij hen hebt gekocht, wat toen gewoon pastte, heb je nu geen recht om een nieuw zadel op te eisen bij zadelmaker X, maar misschien is er in overleg heel wat mogelijk.
Maar dat gaat nu dus de vraag worden. Had ik toen al geen maat 4 moeten hebben voor mijn pony.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:36

Dat is een eindeloze discussie die je kan gaan voeren met je zadelmaker, maar uiteindelijk heeft hij ervoor geleerd en heb jij nu pas(2 maanden na aankoop, waarin er waarschijnlijk meer spieren zijn gekweekt, juist door het hebben van een goed zadel) aangegeven dat er iets mis is. (doordat je pony wat kilo's afvalt en waarschijnlijk in spieren groeit, zal je zadel anders gaan liggen) Je zal toch moeten proberen dit probleem op te lossen met je zadelmaker, hij is degene die je eventueel een aanbod kan doen en door hem tegen je in het harnas te jagen, krijg je al helemaal niets gedaan. *tip; kijk even in je aankoopbon, of daar misschien iets over garantie op staat*

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 15:40

Somebody_ schreef:
Dat is een eindeloze discussie die je kan gaan voeren met je zadelmaker, maar uiteindelijk heeft hij ervoor geleerd en heb jij nu pas(2 maanden na aankoop) aangegeven dat er iets mis is. (Dat neemt niet weg, dat ik het niet met je eens ben, maar even heel klinisch bekeken.) Je zal toch moeten proberen dit probleem op te lossen met je zadelmaker, hij is degene die je eventueel een aanbod kan doen en door hem tegen je in het harnas te jagen, krijg je al helemaal niets gedaan. *tip; kijk even in je aankoopbon, of daar misschien iets over garantie op staat*
Ik wil ook niemand in het harnas jagen.
Ik vraag hier tips en ervaring.
Hij heeft er inderdaad voor geleerd en geeft aan op zijn site een vakkundige zadelmaker te zijn.
Gaat de aankoopbon opzoeken.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:42

Ik beschuldig je nergens van hoor, maar ik weet uit ervaring dat zadelmakers nogal koppig kunnen zijn(lesklant van mij heeft nu ook een geschil met een zadelmaker!)! Dus je kan beter proberen samen met hem een oplossing te zoeken, dan dat je hem gaat 'verplichten' het zadel in te nemen en een ander te geven, want dan kom je waarschijnlijk niet zover.

Moncherette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:59

Ik heb gelukkig een zadelmaker waar ik altijd heen kan bellen en waarbij we met een beetje overleggen een heel eind komen. Als het zadel toen passend is geweest denk ik niet dat je nu kosteloos een ander kunt verlangen. Ik zou proberen zo goed mogelijk te overleggen en er samen uit te komen. Ik ga er trouwens ook vanuit als de zadelmaker zijn geld wil verdienen dat hij dan een beetje zuinig is op zijn klanten en moeite doet deze te behouden.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 12:45

Nog maar een keer gebeld naar winkel X.
Ze hebben pas over 2 weken tijd voor een afspraak.
Gevraagd of zadelmaker zelf terug kan bellen voor overleg, notitie gemaakt en
afwachten wanneer ik belletje krijg.
@Moncherette: volgens Y. heeft dit zadel nooit gepast ook al is pony wat kilo's kwijt.

Veleta_02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:45

Kun je het zadel niet laten aanpassen aan hoe je paard nu is? Een zadelmaker kan zadels opvullen, maar vaak kunnen ze ook zadels aanpassen als je paard dikker of dunner is geworden. Gaat dat niet meer? Zelf denk ik niet dat je nog terug kunt naar de winkel... maar ik wens je veel succes en hoop dat je probleem snel over is!

yvetje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:56

hallo
ik had het zelfde probleem als jij het zadel paste niet op mijn paard ik heb hem in november 2008 gekocht en eigelijk maar 2 maanden mee gereden en toe werd mijn paard kreupel.
en ging vorige maand er weer mee rijden hij liep toch niet zo hoe het moest zijn. dus ik naar de dierenarst in bodegraven die zeiden dat het zadel niet goed lag. en ik moest een ander zadel hebben. dus ik naar me zadel maker. en het verhaal uitgelegt. ik krijg gewoon een nieuwe hoor en ook nog van een ander merk. me zadel maker heeft me super geholpen! dus ik zou gewoon het verhaal uitleggen dan komt het vast goed . want het lijkt me sterk na 3 maanden dat ze niks meer kunnen doen op een zadel kunnen ze altijd op verdienen. nou succes er mee.

Shaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:31

Wat vervelend zeg, ik er gewoon mee langs gaan en dan kijken of ze een oplossinge hebben. Is wel erg snel natuurlijk.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:19

Vraag over rechten en plichten.
HAR-->TAO

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:43

heel toevallig weet ik dat je dit zadel makkelijk 1 maat groter kan maken
mijn stalhoudster had ook zo`n zadel in maat 4 en daar is toen maat 5 van gemaakt, zie of voel je niets van ;)
zij heeft het door van Rijs laten doen, hun zijn een paar x langs geweest
+:)+ service!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:46

Ik heb ook hetzelfde gehad, geen problemen mee gehad met de leverancier Top geregeld! Dus gewoon in overleg en als de zadelmaker denkt dat hij het zadel een maat groter kan maken, waarom niet??? Hij is immers de expert!