wat kan er gebeuren met vervoeren zonder transportbeschermer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eefje189

wat kan er gebeuren met vervoeren zonder transportbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 16:13

de titel zegt het al: wat kan er gebeuren met het vervoeren van je paard/pony zonder transportbeschermers, wij doen het altijd zonder en er is nog nooit wat gebeurd

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:45

eefje189 schreef:
de titel zegt het al: wat kan er gebeuren met het vervoeren van je paard/pony zonder transportbeschermers, wij doen het altijd zonder en er is nog nooit wat gebeurd

Ze zouden kunnnen afzakken (zie ik vaker wel dan niet) en sommige paarden gaan dan in het rond meppen.
Ik heb mijn paarden nooit ingepakt en daar ook nooit problemen mee gehad. Voordat degenen denken dat ik ze zelden vervoer, mijn oude sok heeft meer dan 50.000km onder de hoeven door gehad met de vrachtwagen, nog los van de vele ritten die ze op de trailer heeft gemaakt. Die ritten waren zelden korter dan 200km.......

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:57

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 09-01-26 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Re: wat kan er gebeuren met vervoeren zonder transportbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:59

Ik gebruikte bij mijn schimmels altijd dikke lappen en dan bandages eromheen, springschoenen eronder.
Dit omdat ze nog al wel eens de ijzers eronderuit wipten.
En om de benen wit te houden.

Nu start ik een bruine, en gebruikte ik ze niet.
Maar ze is een feeks als we rijden, ze banjert zoveel rond, en laatst had ze zichzelf een beetje beschadigd, dus toch maar een stel van die dingen besteld.
Met haar ga ik niet bandageren met die onderlappen, dat word namelijk zo'n gedoe op concours.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:00

niks alleen goed opletten met de trailer aflopen maar moet je ook met beschermers om
die van mij ging ermee meppen dingen af en staat doodkalm op de trailer.
pony ook pakte ik wel in maar als ik het niet dee was het net zo goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:01

Ik denk dat ze ín de trailer niet eens zoveel zin hebben, maar wel met het in en uitladen. Mocht je paard naast de klep stappen dan beschermen ze tegen openhalen, mits ze goed passen en dus op hun plek blijven.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:03

Ik zelf gebruik ook geen transportbeschermers gebruiken, die dingen kunnen verplaatsen en zakken, dan krijg je pas echt gedoe.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:05

Idd, het op en afladen.
Ik gebruik ze preventief, soms kijkt die weleens rond met afstappen en ik wil liever voorkomen dat hij met zijn benen langs de rand van de trailer glijd met alle gevolgen van dien.
Er is nog nooit iets gebeurd, maar heb het weleens gezien bij andere die geen beschermers droegen en het paard haalde zijn been open toen hij van de klep afliep.
Ook draai ik altijd die hendels helemaal onder de klep zodat hij zich daar sowieso al niet aan kan stoten.
Bij mij zijn ze ook nog nooit afgezakt.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:09

ik heb van die lage transportbeschermers met bont,ik vind ze ideaal :)
zie vaak paarden die met die hoge dingen van zich af meppen.
je kan ook gewoon peesbeschermers en springschoenen gebruiken

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:11

brigitta1987 schreef:
Ik denk dat ze ín de trailer niet eens zoveel zin hebben, maar wel met het in en uitladen. Mocht je paard naast de klep stappen dan beschermen ze tegen openhalen, mits ze goed passen en dus op hun plek blijven.

Openhalen?? Waaraan??
Er staat niet veel meer in de wet over de eisen voor dierenvervoer, maar één van de zaken die er nog wel instaan is dat het dier zich nooit moet kunnen openhalen aan delen van het voertuig. Als jouw paard zich openhaalt aan je wagen, ben je dus domweg strafbaar! Dan heb je je zooi niet op orde!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:12

je paard kan toch met z'n been tegen de zijkant van de laadklep aankomen

ikke20

Re: wat kan er gebeuren met vervoeren zonder transportbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:16

dan moet je je paard beter begeleiden tijdens het uitladen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:17

Volgensmij is het risico groter dat ze zichzelf bezeren met hun eigen voeten ipv tegen de wanden hoor..

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:23

ikke20 schreef:
dan moet je je paard beter begeleiden tijdens het uitladen.

ik zeg niet dat het mij gebeurd ik heb immers geen trailer *D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:24

Ellen__ schreef:

Hoe vaak heb jij dat meegemaakt en hoe vaak ging dat fout??

Mijn paard deed dat standaard en dat is precies één keer fout gegaan. Waarom? Omdat IK een scherpe kant aan de laadklep had laten zitten. IK was hier dus schuldig aan!! IK had die laadklep op orde moeten hebben VOORDAT ik mijn paard ging vervoeren!!

simsimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:24

mijn verzorgpony heeft een x gehad toen hij op concour moest
met de eigenaar.
hij had geen beschermers om.
toen hadden ze hem niet aan de bestuurders kant gezet en hij was alleen in de trailer.
toen had hij zijn benen wel helemaal open geschopt.dat komt omdat hij aan de verkeerde kant stond en hij vind de trailer zo wie zo niet leuk.
maar veder heeft hij nog nooit wat gehad.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:33

ikke schreef:
Ellen__ schreef:

Hoe vaak heb jij dat meegemaakt en hoe vaak ging dat fout??

Mijn paard deed dat standaard en dat is precies één keer fout gegaan. Waarom? Omdat IK een scherpe kant aan de laadklep had laten zitten. IK was hier dus schuldig aan!! IK had die laadklep op orde moeten hebben VOORDAT ik mijn paard ging vervoeren!!

nou rustig maar hoor ;)
ik noem alleen maar iets op wat KAN gebeuren en wat ik vaker gezien heb,als je gelezen had zag je dat ik net al had gereageerd dat ik nooit een trailer gebruik zelf ;)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:34

wij hebben vaak een kennis van ons op wedstrijd gebracht en haar paard stond ook altijd dik in de beschermers, dat paard liet zich altijd een soort van vallen en op een gegeven moment hebben we ondekt wat er nou gebeurde.
ze ging met haar ene voet op de beschermer van haar andere been staan en dan wilde ze dat been er dan onderuit trekken en dan viel ze dus ;( , dus sindsdien voor mij geen transportbeschermers meer. :+