Trailer kopen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Munnie

Trailer kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 16:16

Ik ben momenteel aan het kijken voor een trailer een 2dehandse.

Nu neem ik iemand mee een goede vriend die heeft verstand van auto's dus die herkent roest en kan naar andere dingen kijken waar ik toch niks van snap.

Maar nu wou ik eigenlijk weten wat de dingen zijn waar je echt goed naar moet kijken bepaalde plekken enzo.

Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes Simone.

Munnie

Re: Trailer kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 16:39

Niemand met goed advies waar je op moet letten?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:40

Eh, je topic staat er nog geen half uur. Beetje geduld misschien. :)

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 16:44

Ik schop mijn topics normaal nooit omhoog. Maar nu heb ik even geen geduld eigenlijk :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:45

Begin met je te raliseren dat goedkoop duurkoop is. Als iets te mooi is om waar te zijn, is het ook niet waar.

Let op "dubbele vloeren", dof klinkende plekken in wand en vloer Scheurtjes in banden, rare slijtage op de banden, sporing van de wielen, algemene wijze van opbouw en degelijkheid van de constructie. een goede trailer heeft doorlopende balken vanaf de koppeling tot aan de achterbalk. Indien niet, laten staan.

Heb je echt een grote bek? Koop de allergoedkoopste Westfalia Saturnus die je kunt vinden, hoe rotter hoe beter, hoe lager de prijs. Sloop dat ding zorgvuldig uit elkaar, donder alles onieuw in het zinkbad, haal een partij goed hout, bouw de wagen weer op en rijden maar. Kosten 3000-4000 euro, afhankelijk van de staat. Koop eens een nieuwe Westfalia...........

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 18:08

Ik wil zowieso geen trailer van onder de €1500,- kopen en ook een beetje een bekender merk. Maar bedankt voor de tips.

Was trouwens niet van plan om een trailer opneiuw op tebouwen en inderdaad voor €5000,- heb je ook een nieuwe.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:53

Jawel, voor 5000 heb je een nieuwe trailer, maar geen Westfalia }> Als je een Westfalia bouwt, moet je dat ook vergelijken met een Westfalia......

Voor 1500 euri's mag je best wel op je hoede zijn, dan kom je in de "gevarenzone" van het kopen van andermans ellende. Ik zou 1000 euro hoger gaan zitten en minder risico nemen. Ga voor kwaliteit, zoals Weijer, Henra, Sluis (NL-fabrikaat) Böckmann, Westfalia (D-fabrikaat) of Ifor als je een dikke trekauto hebt. Kijk uit met de "goedkopere klasse" het heeft een reden waarom ze goedkoper zijn..........

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:38

Ik heb een 2e hands Westeria (zelfde model als Sluis) op de kop kunnen tikken, superfijne trailer en goed afgewerkt, een stuk beter dan de Hotra's en Atec's die ik tegen kom. Mijn trailer is uit 2001 en heeft me 2000 euro gekost, is een 1 3/4 paards met verlijmde rubber vloer en trapschot. Die trailers zijn nieuw ook niet heel duur geloof ik.
Weijer is nieuw ook goed betaalbaar, en degelijk!

Let op de bodem en zijwanden (rot?)
Losse rubbermatten altijd onder kijken, als die er nooit uitgaan om de bodem te laten drogen rot ie eronder weg terwijl je d'r naar kijkt.
Remmen checken (vervangen kost je zo 800 euro..) en uiteraard de hele boel controleren op roest.
Kijk ook even naar de kap constructie. Sommigen zitten zo slap in elkaar dat die inscheurt aan de achterkant en dan vreselijk heen en weer gaat schudden omdat de stabiliteit weg is.
Pas op met 'kleine handelaartjes'
Ik heb me 2 x laten naaien voordat ik er wat van leerde. :Y)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:02

-Inderdaad goed letten op bodems en rotte wanden. Vooral bij de ''aansluitingen'' kunnen ze rot zijn en dus dof klinken.
-Ook goed letten op de klep, sluit deze mooi, of is deze in z'n geheel slecht.
-Remmerij testen, doe 'm achter je auto en een goed gaan remmen. Ook een keer gewoon proberen. Vaak is de remmerij verkeerd afgesteld of zijn gasveren of andere onderdelen ''af''.
-Banden kunnen uitgedroogd zijn, en dus scheuren bevatten.
-De kap ook goed op letten of deze nog heel is (zonder scheuren)
-En kitnaaden kunnen vaak lekken, wat je dus op korte of langere termijn toch een rotte wand of bodem kan opleveren

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 19:57

Oke dank je voor de tips allemaal.
De trailer die ik op het oog had is nu dus al weg :D

koene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:51

ikke schreef:
Heb je echt een grote bek? Koop de allergoedkoopste Westfalia Saturnus die je kunt vinden, hoe rotter hoe beter, hoe lager de prijs. Sloop dat ding zorgvuldig uit elkaar, donder alles onieuw in het zinkbad, haal een partij goed hout, bouw de wagen weer op en rijden maar. Kosten 3000-4000 euro, afhankelijk van de staat. Koop eens een nieuwe Westfalia...........

Dit is ook mijn advies, ik ben nu met een zelfde soort project bezig, binnenkort beginnen we met het uit elkaar halen van de trailer :D.

Ik heb vandaag gesproken met de importeur van Westfalia Benelux, en die vond mijn trailer van 35 jaar geen uitzondering, na de restauratie moet hij nog zeker 15 jaar meegaan(en hopelijk nog ff langer).

Realiseer je dus goed dat wat je koopt kwaliteit is, Westfalia is een topmerk, en velen doen zich daar aan onder.
Als ik sommige verhalen hier lees over trailers, zowel technisch als de ondersteuning vanuit het bedrijf, word ik soms echt verdrietig. Ik kan gewoon bij Westfalia Benelux onderdelen voor mijn kar bestellen, ruim 35 jaar na fabricage.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:37

koene schreef:
ikke schreef:

Dit is ook mijn advies, ik ben nu met een zelfde soort project bezig, binnenkort beginnen we met het uit elkaar halen van de trailer :D.

Ik heb vandaag gesproken met de importeur van Westfalia Benelux, en die vond mijn trailer van 35 jaar geen uitzondering, na de restauratie moet hij nog zeker 15 jaar meegaan(en hopelijk nog ff langer).

Realiseer je dus goed dat wat je koopt kwaliteit is, Westfalia is een topmerk, en velen doen zich daar aan onder.
Als ik sommige verhalen hier lees over trailers, zowel technisch als de ondersteuning vanuit het bedrijf, word ik soms echt verdrietig. Ik kan gewoon bij Westfalia Benelux onderdelen voor mijn kar bestellen, ruim 35 jaar na fabricage.

ja, maar jij speelt vals }:) Jij bent niet bang om met een 35 jarig lijk te gaan rijden :D Je wil niet weten hoe vaak ik hier voor volkomen geschift ben uitgemaakt omdat ik het gore lef had mijn paard te vervoeren in een trailer van 20 jaar oud (of een vrachtwagen van 30 jaar oud).
Ik ben bang dat er nog steeds volksstammen mij volkomen onverantwoordt vinden dat ik met een vrachtwagen uit '79 ga rijden; over die trailer uit '84 gaan we het nog maar niet hebben, evenmin als over de trekkende auto uit '73 die er vanaf eind volgend jaar hopelijk voor staat. Ik ben zo stilaan staatsgevaarlijk :+

Hiero, koopje!! http://link.marktplaats.nl/251391652
1,5 paards versie. http://link.marktplaats.nl/240635604
broertje Koene?? http://link.marktplaats.nl/243377495
broertje van waar ik vaak mee reed met twee Ijsjes erop. http://link.marktplaats.nl/251040214
Jongere broertje van de mijne. http://link.marktplaats.nl/250015981

Niet zeuren dat ze er niet zijn, gewoon de eerste de beste set advertenties van marktplaats......

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:32

Citaat:
broertje van waar ik vaak mee reed met twee Ijsjes erop. http://link.marktplaats.nl/251040214

Volgens mij heeft m'n schoonpa ook nog zo'n ding in de schuur staan. Alleen past daar geloof ik net een shetlander of een a of b pony in

koene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:45

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TNWBSYPT.jpg Mijn lijk, heb er minishets(75 cm hoog) en e pony's, beide lopen er graag in.

Bijna 3 jaar geleden aangeschaft voor niet teveel, binnenkort €1000 aan restauratie erop. we gaan het volgende doen: gritstralen frame + epoxy primer erop(wordt gedaan) en dat leuk opschilderen, nieuwe rubber blokken in de draagarmen, en geheel nieuw houtwerk erop.

Afhankelijk van hoelang het gritstralen duurt, de levertijden van het hout, verwacht ik toch wel met 2 - 3 weken klaar te zijn, heb immers zomervakantie.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:00

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 20:16

Ik heb dus echt geen verstand van trailers ja hoe een paard erin moet. Daarbij is hier geen man in huis en dan ben ik nog de handigste van het stel.

Daarbij heb ik eigenlijk niet veel eisen maar is het niet vervelend als die raampjes niet open kunnen? En het houten tussenschot is dat wel iets?

Verder ga ik weer kijken op MP of ik iets tegen kom. Bedankt voor de linkjes ga ze even na kijken. Het moet trouwens een 2paards trailer zijn.

Annastasia: Die vond ik er ook wel goed uitzien ja.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:43

mocht je toch net iets meer zekerheid willen? Dan kun je de trailer VOOR aankoop laten keuren bij een erkend bedrijf. Een soort van aankoopkeuring, zodat je direct weet wat je koopt en of er veel aan meot gebeuren.
Kost zo'n 50,-

koene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 23:29

Munnie schreef:
Ik heb dus echt geen verstand van trailers ja hoe een paard erin moet. Daarbij is hier geen man in huis en dan ben ik nog de handigste van het stel.

Daarbij heb ik eigenlijk niet veel eisen maar is het niet vervelend als die raampjes niet open kunnen? En het houten tussenschot is dat wel iets?

Verder ga ik weer kijken op MP of ik iets tegen kom. Bedankt voor de linkjes ga ze even na kijken. Het moet trouwens een 2paards trailer zijn.

Annastasia: Die vond ik er ook wel goed uitzien ja.

Tja, die raampjes kunnen bij mijn trailer ook niet open, en het stoort me niet, het kan iig niet gaan tochten erin ;)