Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Yessy schreef:Lastig hoor. Ik denk dat het moeilijk is om aan bewijs te komen. Op sommige drachtige merries kun je tot een dag of wat voor de bevallig nog prima rijden (en dat vinden ze zelf ook fijn dan), een gevoelig been of wond op het been kan door lomp gedrag van het paard komen, en mijn paard heeft ook een keer een streep over d'r kont gehad omdat ze zich levensgevaarlijk gedroeg en dat even de manier was om haar weer op deze aardbodem te krijgen (schrok er zelf van!).
Dit is totaal niet om het te verdedigen, maar juist om aan te geven hoe moeilijk het is om goed bewijs te hebben voor mishandeling.
zap schreef:Ik denk dat het heel lastig gaat worden. Wat de één onder mishandeling verstaat, kan een ander als iets heel anders zien.
Op een drachtige merrie kan prima gereden worden. Gevoeligheid op een been hoeft niet door mishandeling te komen en soms kan zelfs geadviseerd worden om op door te rijden, daargelaten of je dat wilt of niet of dat het helpt of niet, en soms kan rijden iets evenals de striemen niet per definitie op mishandeling hoeft te duiden. Is er weleens een DA bijgeweest? En wat zegt die?
Wiesje schreef:Dus de eigenaar durft niks te zeggen tegen degene die de 'mishandelingen' uitvoert, maar durft jouw wel te helpen aangifte te doen tegen mishandeling.
Jezus zeg, laat hem lekker zelf zijn klusjes opknappen! Ik vind dat je je gewoon voor zijn karretje laat spannen! Noem het maar kort door de bocht, maar hij kan zijn eigen verantwoording toch wel nemen?